نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. بهمن 1400 - 9:28   |   کد مطلب: 30856
در آخرین نشست چند تن از اعضای شورای شهر ملایر با اصحاب رسانه حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سبزینی رئیس شورای اسلامی شهر ملایر درباره وضعیت و روند انتخاب فرماندار اظهارنظرهایی داشت که قابل‌توجه بود.

به گزارش ملایری‌ها؛ در آخرین نشست چند تن از اعضای شورای شهر ملایر با اصحاب رسانه حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سبزینی رئیس شورای اسلامی شهر ملایر درباره وضعیت و روند انتخاب فرماندار اظهارنظرهایی داشت که قابل‌توجه بود.
حجت‌الاسلام سبزینی در این جلسه که روند انتخاب فرماندار را مهم‌ترین موضوع برگزاری نشست عنوان کرد و نخست به جایگاه و مهم‌ترین وظایف فرماندار در شهرستان اشاره کرد و تأکید داشت که کسی باید به فرماندار انتخاب شود که اطلاعات و تسلط کامل بر بخش‌های مختلف را دارا باشد.
وی در این نشست فرماندار را عالی‌ترین رتبه دولت در شهرستان عنوان کرد و بیان داشت که فرماندار حکم پدر را دارد  هم باید ابهت داشته باشد هم باید با دلسوزی همه را به دور جمع کند.
رئیس شورای شهر ملایر در بخشی از سخنان با خطاب دادن قرار دادن استاندار درباره وضعیت انتخاب فرماندار و انتشار اسامی مختلف که برخی از آن‌ها در حد فرمانداری نیستند تعلل در این وضعیت را بی‌دلیل دانست.
وی بابیان اینکه آقای استاندار فرصت آزمون‌وخطا نیست و با ان‌شاءالله نمی‌شود کارکرد تأکید داشت که مردم در شرایط سختی هستند و با امید به دولت آقای ریسی را داده‌اند و باید به بهبود اوضاع کمک کرد.
حجت‌الاسلام سبزینی ارتباط مستقیم مصوبات شورای شهر به فرماندار اشاره کرد و بیان کرد که  فرماندار از اعضای کمیسیون ماده صد و رئیس کمیته تطبیق است که نقشی مستقیم با شورا دارد.
وی افزود: کمیسیون ماده صد دارای دو کمیسیون بدوی و تجدیدنظر است که یکی دریکی از آن‌ها فرماندار و دریکی دیگر معاون سیاسی فرماندار عضویت دارد.
رئیس شورای شهر ملایر بیان کرد: با توجه به وجود سرپرست در فرمانداری و یکی از کمیسیون‌های ماده صد چندین ماه است که تشکیل نشده است بسیاری از پرونده‌های مردم روی زمین‌مانده است.
بیان این موضع‌گیری‌ها از جانب ریاست شورای شهر ملایر از در دو بخش مهم می‌تواند دیده شود که قابل‌تأمل است.
هرچند می‌توان گفت که انتخاب فرماندار ارتباطی با ریاست شورای شهر نداشته و وظیفه مستقیم استاندار و وزارت کشور است اما در وهله نخست این سخنان رئیس شورای شهر را می‌توان از دغدغه‌ای دانست که به‌واسطه رأی مردم دارای جایگاه شده است.
اعضای شورای شهر بارأی مستقیم مردم برای اداره شهر انتخاب‌شده‌اند و نخستین وظیفه آنان قانون‌گذاری در اداره هر چه‌بهتر هر شهر است.
با توجه به ارتباطی که شورای شهر با شخص فرماندار بخصوص در کمیسیون ماده صد و کمیته انطباق و همچنین در کمیته برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات  دارد می‌توان صحبت‌های رئیس شورای شهر ملایر را ناشی از نگرانی‌های موجود در ارتباط با  وضعیت اداره شهر تلقی کرد که در بخشی از سخنان خود نیز به مسئله عدم تشکیل  یکی از کمیسیون‌های ماده صد در سه ماه گذشته و ماندن پرونده‌های مردم روی زمین اشاره کرد.
در جایگاه حقیقی خود نیز رئیس شورای شهر می‌تواند به‌عنوان یک کارشناس  نظرهایی درباره وضعیت کنونی فرماندار را داشته باشند که مورد دغدغه بسیاری از افراد است.
اما تحلیل دیگر که می‌توان از سخنان رئیس شورای شهر برداست کرد مسئله سیاسی‌کاری و ورود مستقیم به شرایط انتخاب فرماندار که است.
بی‌شک مردم به تغییر در دولت آقای رئیسی رأی داده‌اند و توقع دارند بانیان وضع موجود در کشور دیگر در سمت‌های مدیریتی نداشته باشند و قرار نیست با سیاسی‌کاری و فشار باعث روی کار آمدن افرادی در سمت‌های مختلف شویم که در کارنامه خود توانشان را نشان داده‌اند.
متأسفانه در هر تغییر برخی افراد با سهم خواهی به دنبال‌روی آوردن افراد و وابسته‌های خود هستند و ورود به بازی‌های سیاسی اصلاً شایسته نیست.
از فعالیت دولت سیزدهم که با شعار مردمی و انقلابی بودن سکان هدایت کشور را در دست گرفت چندین ماه گذشته است و مردم همچنان منتظر ایجاد تغییرات در کشور هستند و خواسته تمامی مردم انتخاب فردی توانمند، انقلابی و باروحیه کار جهادی برای فرماندار ملایر انتخاب شود و امید است که سخنان ریاست شورای شهر ناشی از دغدغه موجود در وضعیت کنونی و به‌نوعی بلاتکلیفی در وضعیت فرماندار باشد نه مسئله دیگر.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار