به گزارش ملایریها، هادی سلگی پیش از ظهر امروز در جلسه هماندیشی مدیران اجرای طرح کارآمد با اشاره به اهمیت کیفیتبخشی آموزش در سطح مدارس اظهار کرد: هدف از اجرای طرح کارآمد ارتقا کیفیت آموزش و یادگیری، تعامل بین همکاران و تبادل اطلاعات و تجربههای ارزنده است.
وی افزود: ترویج و توسعه شیوههای خود آموزی، یادگیری مشارکتی باهمآموزی و به همآموزی در ارتقاء صلاحیتهای حرفهای معلمان از اهداف اصلی در اجرای طرح مذکور است.
مدیر آموزش و پرورش ملایر تصریح کرد: طبق برنامهریزیهای انجام شده مدارس مجری طرح پس از انجام مراحل، نیاز سنجیهای احصاء شده را اولویتبندی و بر این اساس کارگاهها و ضمن خدمتهای مورد نیاز را تعیین کردهاند.
وی با بیان اینکه 40 مدرسه در استان در حال اجرای طرح کارآمد هستند، گفت: در ملایر 4 مدرسه شامل مدارس حاج زرگر، شاهد حاج طوسی، شاهد شهید جابر شیرزادی و قرآنی طاها برای اجرای این طرح انتخاب شدهاند.
سلگی تصریح کرد: در روند اجرای طرح محدودیتهایی وجود دارد که امیدواریم با پیگیریهای مسوولان وزارتی از طریق بازخوردهایی که در این زمینه از مجریان طرح دریافت میکنند، این محدودیتها و موانع برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه شیوههای خودآموزی، یادگیری مشارکتی باهمآموزی و به همآموزی در ارتقاء صلاحیتهای حرفهای معلمان از اهداف اصلی در اجرای طرح مذکور است.
مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه از اجرای طرح ملی «شهاب» در مدارس ملایر خبر داد و گفت: این طرح برای سومین سال در 149 مدرسه با 376 کلاس برگزار خواهد شد.
وی افزود: این طرح از پایه چهارم ابتدایی شروع شده و امسال برای سه پایه چهارم، پنجم و ششم با جمعیت نزدیک به 10 هزار دانشآموز اجرا خواهد شد.
سلگی بیان کرد: هدف از اجرای طرح ملی «شهاب» هدایت و شناسایی استعدادهای دانشآموزان بوده و سال آینده برای دانشآموزان دوره متوسطه اول اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای دو ساله این طرح نقاط قوت و ضعف طرح شناسایی شده که در برنامهریزیهای دور جدید این موارد لحاظ میشود.
انتهای پیام/