نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. مهر 1394 - 12:40   |   کد مطلب: 16918
پس از اجرای برجام مردم توقعات زیادی از دولت دارند که ایجاد شغل و رونق اقتصادی مهمترین خواسته مردم است.

به گزارش ملایری‌ها، دوران 22 ماهه مذاکرات ایران و 1+5 با انتشار برنامه اقدام مشترک (برجام) به پایان رسید و اکنون پس از تصویب برجام در مجلس و شورای عالی امنیت اوباما نیز دستور لغو تحریم های ایران را داد و اکنون مردم توقعات فراوانی از دولت پس ز ارای برجام دارند.

این روزها وضعیت اقتصادی مردم به حدی با مشک مواجه شده که در تمامی تجمعات مردم گله مندی از وضعیت موجود را می‌توان دید و همه منتظر بهبود اوضاع هستند.

خبرنگار ما پس از اجرای برجام به میان مردم رفته و نظرات و توقعات آنان را درباره اجرای برجام جویا شده است و مردم نظرات جالبی در این باره داده‌اند.

مهدی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما  با اشاره به ضرب المثل "این خانه ز بنیاد ویران است" اظهار کرد: این توافق از اول دارای مشکل بوده چه برسد که ما توقعی داشته باشیم.

وی افزود: به هیچ وجه نمی توان به آمریکا اعتماد کرد چه برسد انتظاراتی ازآن داشته و در اجرای توافق منتظر بهتر شدن وضعیت باشیم.

کرمی افزود: شاید بیراه نباشد که گفت این توافق در کل دارای مشکل است و جواب نخواهد داد و آمریکا پس از رقیق کردن اورانیوم‌های ایران زیر همه چیز خواهدزد.

وی گفت: اگر آمریکا تحریم‌هایی را لغو کند از آن طرف تحریم هایی جدید با بهانه‌های نو و دو برابر را بر ایران تحمیل کرده و تحریم‌های جدید را غیر مرتبط با مسائل هسته ای عنوان می‌کند.

احمد اله وردی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: شغل من مربوط به کار ساختمانی است و بیش از دو سال است که بیکار هستم و خرج زندگی خودم را با مشکل تهیه می‌کنم.

وی گفت: مهمترین توقعی که پس از اجرای برجام از دولت می رود رسیدگی به مشکلات مردم است چرا که وضعیت معیشتی مردم بسیار مشکل دارد.

اله وردی گفت: وضعیت اقتصادی مردم به حدی با مشکل مواجه است که در این روزهای عزاداری در بین  مردم هستند کسانی که به دلیل مشکلات اقتصادی توان ادای نذر خود را ندارند.

وی گفت: ایجاد سالیانه چند هزار شغل از قول‌هایی بود که دولت به مردم وعده داده بود ولی در این دو سال چند شغل ایجاد شده‌است؟

مسعود ونایی نیز گفت: من فروشنده مصالح ساختمانی هستم اما به قدر وضعیت کاری ما خراب است که اکثر روزها حتی خرج زندگی خودمان را هم نمی‌توانیم به دست آوریم.

وی گفت: بیش از 124 رشته شغلی با ساخت و ساز ساختمانی در ارتباط هستند و ولی با عدم ساخت ساختمان این 124 رشته شغلی همه در بیکاری به سر می‌برند.

ونایی گفت: با اجرای برجام خواسته من از دولت فقط رونق اقتصادی است چرا که با رونق اقتصادی  و بهتر شدن وضعیت مردم وضعیت اقتصادی رونق خواهد گرفت.

علیرضا مرادی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: من مدرک دانشگاهی خود را گرفته و بیکار هستم و تنها خواسته من از دولت ایجاد شغل و کار است.

وی افزود: بسیاری از جوانان همچون من بیکار هستند و فقط خواسته آنها کار و ایجاد شغل است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار