نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. خرداد 1394 - 12:48   |   کد مطلب: 15625
ملایری‌ها گزارش می‌دهد:
نقشه، ایستگاه توقف اورژانس ملایر
پس از گذشت سه ماه از کلنگ زنی پروژه اورژانس ملایر هنوز عملیات ساخت این مرکز آغاز نشده است.

به گزارش ملایری‌ها، بیش از شش ماه از توافق وزارت بهداشت و اوقاف کشور برای ساخت درمانگاه و اورژانس و به پیروی از آن دانشگاه علوم پزشکی و اوقاف استان همدان برای ساخت اورژانس ملایر می‌گذرد.

با توجه به طرح نظام تحول سلامت، شهر ملایر به‌عنوان پایلوت جنوب استان قرارگرفته است و اورژانس ملایر مرکز اورژانس غرب کشور شده است به‌طوری‌که مجروحان تصادفات مختلف به این شهرستان منتقل می‌شوند.

این در حالی است که با توجه به تجهیزات موجود و شلوغی مرکز اورژانس ملایر امکان پاسخگویی به‌تمامی مراجعات نبوده و احداث اورژانس یک امر ضروری بوده و باید محقق شود.

ساخت اورژانس ملایر طبق گفته علی نعمت چهاردولی  از ابتدا با مخالفت عده‌ای در دانشکده علوم پزشکی همدان روبه‌رو شد ، این مخالفت را نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در  نشست تخصصی وقف با خیرین سلامت مطرح کرد.

 

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در آذرماه نیز در گفت‌وگو با ملایری‌ها عنوان کرده بود که: عدم هماهنگی بین اوقاف و علوم پزشکی مانع از ساخت اورژانس ملایر شده است.

 

 

مرکز اورژانس موقوفه بیمارستان امام حسین(ع) کلنگ زنی شد

 

پس از رفع مشکلات بالاخره در 19 اسفندماه کلنگ اورژانس ملایر با حضور امام‌جمعه موقت ملایر، مسئولین و نماینده‌های ملایر کلنگ زنی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این  کلنگ زنی رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر اظهار کرد: بیمارستان امام حسین(ع) بزرگ‌ترین مرکز تخصصی شهرستان و مرکز حوادث و سوانح ترافیکی جنوب استان است.

محسن ترکاشوند بابیان اینکه بیمارستان امام حسین(ع) بیشترین بار حوادث و سانحه را دارد، افزود: باوجوداین امر صاحب کوچک‌ترین اورژانس است و به همین دلیل نیاز به اورژانس و کلینیک تخصصی احساس می‌شد که اقدامات لازم برای احداث این اورژانس در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

مدیر  شبکه بهداشت و درمان ملایر  افزود: در این راستا توافقات نهایی انجام‌شده که با نقشه‎های اولیه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی همدان در اختیار ما گذاشته است، اورژانس در دوطبقه با زیربنای هر طبقه یک هزار و 150 مترمربع با تجهیز اوقاف ساخته می‌شود.

حال بیش از سه ماه از کلنگ زنی اورژانس ملایر گذشته است اما انگار کلنگ اورژانس همان‌جا که به زمین زده شد گیرکرده است و عملیات ساخت اورژانس ملایر هنوز آغاز نشده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به دلایل عدم شروع به کار اورژانس ملایر عنوان کرد: از روزی که کلنگ اورژانس ملایر زده‌شده است ما منتظر نقشه ساخت این اورژانس هستیم و با توجه به نامه‌نگاری‌های انجام‌شده هنوز خبری از نقشه نشده است.

وی افزود: در صحبت با مسئولان ذی‌ربط عنوان‌شده است که نقشه باید به تائید وزارت برسد و نقشه در این روز‌ها آماده می‌شود اما هنوز نقشه‌ای به دست ما نرسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: همه مسئولان شهر باید کمک کنند تا این پروژه عظیم ساخته شود.

 

محسن ترکاشوند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها نیز گفت: کارشناسان برای کشیدن نقشه در چهار مرحله در ملایر حاضرشده‌اند.

وی افزود:  ساخت اورژانس بحثی تخصصی بوده و پس از بازدید‌ها نقشه جامع آماده‌شده و آخرین تغییرات در وزارت خانه و دانشگاه علوم پزشکی موردبررسی قرارگرفته است.

مدیر  شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: نقشه ساخت اورژانس تقریباً آماده است و به‌زودی در اختیار اوقاف برای ساخت قرار خواهد گرفت.

 

* نقشه اواخر خرداد آماده می‌شود

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها بیان کرد: با توجه به جابه‌جایی‌های انجام‌شده و برخی اختلاف نظرات نقشه اورژانس با برخی تغییرات روبرو شد.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده از دانشگاه علوم پزشکی نقشه اورژانس ملایر تا اواخر خرداد آماده خواهد شد.

گزارش از: محمد گل محمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار