نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. شهريور 1394 - 8:29   |   کد مطلب: 16506
همزمان با کمرنگ شدن رد سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در کنگره آمریکا، مخالفان در حال روی آوردن به روشی جدید برای کارشکنی در اجرای این سند هستند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال روز شنبه گزارش داده مخالفان نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای همزمان با ناامید شدن از رد سند «برجام» در رأی‌گیری ماه سپتامبر کنگره در حال طراحی یک طرح جایگزین یا «پلان B» برای افزایش فشار در مسیر اجرای توافق هستند.

منتقدان برجام، البته هنوز به شکست اعتراف نکرده‌اند، اما با کمرنگ‌تر شدن امیدها در حال تهیه چندین طرح تحریمی علیه ایران برای پاییز سال جاری، با بهانه حمایت این کشور از سازمان‌های تروریستی هستند - اقدامی که به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، می‌تواند ایران را به کنار کشیدن از توافق وادار کند.

طبق گزارش وال‌استریت‌ژورنال، سیاستمداران مخالف توافق، علاوه بر این در حال طراحی روش‌هایی جدید برای محدود کردن منابع مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

خبرگزاری بلومبرگ هم پیش از این گزارش داده بود جمهوری‌خواهان آمریکایی، چندین طرح تحریمی را علیه ایران آماده کرده‌اند.

مقامات ارشد دولت اوباما به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند رئیس‌جمهور با اقداماتی از کنگره برای وضع تحریم‌هایی که به باور کاخ سفید ناقض توافق ایران است مخالفت خواهد کرد. 

یک مقام دولت اوباما گفت: «سپاه مشمول تخفیف‌های (تحریمی) این توافق نمی‌شود... این موضوع برای فرماندهان و شبکه‌های تجاری آنها هم صادق است.»

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار