نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. شهريور 1394 - 7:43   |   کد مطلب: 16582
پس از مدیران خودرو ساز این بار نوبت وزیر صنعت بود تا نسبت به «کمپین خرید خودروی صفر ممنوع» واکنش نشان دهد، واکنش های که نشان دهنده اثر گذاری این کمپین مردمی است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از عصر هامون، «کمپین خرید خودروی صفر ممنوع» در حالی بیش از یک ماه از عمر آن می گذرد که به اعتقاد کارشناسان توانسته موفق عمل نماید، موید این ادعاها هم واکنش های گاه و بی گاه برخی از خودرو سازان است که برای مقابله با این کمپین آن را بی تاثیر در فروش خود دانسته اند.
با مرور کوتاه در اخبار مربوط به این کمپین به راحتی می توان پی برد که اتحاد مردم خشم بسیاری از خودرو سازان را در آورده است پس از آنها این بار نوبت وزیر صنعت بود تا در ردای حامیان از خودرو سازان حاضر شود و نسبت به این کمپین مردمی واکنش نشان دهد، حامی خودروسازان در دولت است که به این کمپین واکنش نشان دهد. این واکنش ها نشان دهنده اثر گذاری این کمپین است به طوری که مرد اول وزارت اقتصاد نیز نتوانست خشم خود را از این اقدام مردمی پنهان نماید.

کسانی که نمی خواهند خودرو ایرانی بخرند را «ضد انقلاب» هستند
محمدرضا نعمت‌زاده در خصوص «کمپین خودروی داخلی نخریم» گفت: «این یک خیانت است که کمپینی برعلیه تولید داخلی راه بیاندازیم، چراکه این موضوع یک بی‌انصافی برعلیه خودروسازان داخلی بوده و به مفهوم آن است که کمپینی برعلیه تولید ملی راه‌اندازی شود.»
وی در عین حال راه‌اندازی این کمپین را یک فعل حرام و مغایر با مصالح ملی دانست و عنوان کرد: «راه‌اندازی چنین کمپین‌هایی یک عمل ضدانقلاب است، بنابراین راه‌اندازی کمپین بر علیه تولیدملی، اقتصاد ملی و اشتغال جوانان معنا ندارد.»
به اعتقاد نعمت‌زاده، «اگر خودروسازان امروز قیمت را ثابت نگه داشته‌اند، در عمل به مفهوم کاهش قیمت خودرو است.»
این حمایت نعمت زاده و مصاحبه های مدیران خودرو ساز حکایت از فشاری شدید بر صنعت خودرو سازی است، صنعتی که در سالهای اخیر تا توانسته قیمت خودروها را افزایش داده و در کنار آن از کیفیت و خدمات کاسته است، همین بی توجهی به مشتریان کافی بود تا مردم همه صدا به حمایت از کمپین خرید خودروی صفر ممنوع به پیوندند و روز به روز بر تعداد خودروهای انباشته شده این خودروسازان در پارکینگ های آنها افزوده شود.
مدیران خودرو ساز برای بی اثر نشان دادن این خودروها بارها در مصاحبه های مختلف ایجاد چنین کمپین های را بی اثر عنوان کرده اند.

به هیچ عنوان قیمت خودرو را کاهش نمی دهیم
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به کمپین "خریدن خودرو صفر ممنوع"گفت: به هیچ عنوان قیمت خودرو را کاهش نمی دهیم، شما توجه کنید قیمت کدام کالا در این چند سال اخیر کاهش یافته است.
وی درپاسخ به این سوال مبنی بر اینکه، آیا انبارهای ایران خودرو پُر از خودروهای صفر کیلومتری است که خریدار ندارد؟ تاکید کرد: چه کسی این را گفته است؛عکس های ماهواره ای از پارکینگ های ایران خودرو مربوط به بهمن ماه سال 92 است و جهت اطلاع شما می گویم نسبت به تولید روزانه تنها سه هزار خودرو اضافه داریم.
یکه زارع در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا با توجه به کمپین "خریدن خودرو صفر ممنوع"، امکان دارد قیمت خودرو را کمی کاهش دهید؟ گفت: به هیچ عنوان قیمت خودرو را کاهش نمی دهیم، شما توجه کنید قیمت کدام کالا در این چند سال اخیر کاهش یافته است.
مقاومت خودرو سازان در برابر مردم و حمایت وزیر صنعت از آنها در حالی صورت می گیرد که به اعتقاد کارشناسان این کمپین تاثیر زیادی روی بازار گذاشت؛ تا جایی که برخی خبرها حاکی از آن بود که خرید خودرو تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.
این در شرایطی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت در تقبیح راه‌اندازی کمپین خرید خودرو صفر ممنوع، در باب حمایت از خودروسازان، این کمپین را یک خیانت بزرگ دانسته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار