نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. مهر 1394 - 9:12   |   کد مطلب: 16776
کارآفرین ملایری با اشاره به مهمترین ثمرات اقتصاد مقاومتی گفت: حرکت در راه اقتصاد مقاومتی حرکت در راه رونق کشور است.

به گزارش ملایری‌ها، اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های اصلی برون‌رفت از اقتصاد عاریتی و اقتصاد متکی به خارج و یک محصول است و حرکت در راه اقتصاد مقاومتی برای شکوفایی اقتصاد کشور همواره مورد تأکید فراوان مقام معظم رهبری در این چند سال بوده است.

اقتصاد مقاومتی تکیه‌بر داشته‌های داخلی و استفاده از توانمندی‌های داخلی است و در این راه  هستند کسانی که با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این راه موفقیت‌های فراوانی کسب کرده‌اند.

در راه اقتصاد مقاومتی هر منطقه با توجه به توانمندی‌های خود می‌تواند سهمی به سزا در راه شکوفایی اقتصاد کشور داشته باشد.

مهدی پیریایی یکی از کسانی است که در این راه با پیروی از سخنان مقام معظم رهبری و با تشکیل یک تعاونی و علاوه بر زمینه‌سازی اشتغال برای پنج نفر به‌طور ثابت  سهمی هم در اقتصاد رونق اقتصادی کشور ایفا کرده است.

وی که فارغ‌التحصیل ارشد رشته داروهای گیاهی است با تشکیل کارگاه کوچکی در رابطه با رشته دانشگاهی‌اش و استفاده از توانمندی‌های شهرستان ملایر در کار صنایع تبدیلی مشغول است.

پیریایی با اشاره به نحوه آغاز به کارش اظهار کرد: از سال نود با تعدادی از همکلاسی‌های خود یک شرکت کشت و صنعت گیاهان دارویی ثبت کرده و مشغول به کار شدیم.

وی افزود: شروع کار ما با  حداقل سرمایه بوده و کار خود را با صنایع تبدیلی فراوری از گیاهان دارویی و اسانس و عرق کیری آغاز کردیم.

این کارآفرین ملایری گفت: بارونق گرفتن کار خود در اسانس گیری و گرفتن مجوزهای لازم زمینه اشتغال مستقیم برای پنج نفر و 15 نفر به‌صورت فصلی ایجاد شد.

وی افزود: ما در کارگاه خود اسانس و عرق نعنا، اسانس و گلاب گل محمدی با درجه‌بندی‌های مختلف تولید و آن را در بازار شهرستان و استان‌های هم‌جوار عرضه کردیم.

پیریایی گفت: در جهت رونق کار خود، کار خشک‌کردن و بسته‌بندی میوه‌ها را نیز آغاز کرده و در این راه ابتدا یک دستگاه برای خشک‌کردن محصولات اختراع کردیم.

وی گفت: از سال 91 خشک‌کردن میوه‌ها را با سرمایه دو میلیون تومان آغاز کرده و با گرفتن مجوزهای لازم خشک کرد میوه‌ها را آغاز کردیم تا بتوانند جایگزینی سالم و طبیعی به‌جای تنقلات مضر باشند.

این کارآفرین ملایری گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی اجرایی در شرکت ما  تولید پودر گوجه که جایگزینی مناسب برای رب‌های گوجه‌فرنگی بوده و بدون استفاده از افزودنی ها است.

 

پیریایی گفت: این محصول را ما با نام تجای زژانه تولید کرده ایم و آماده ارائه به بازار مصرف است.

وی با اشاره به حمایت‌های بسیج سازندگی در کار خود بیان کرد: قرارگاه سازندگی سپاه ملایر در خصوص حمایت از جوانان در طرح‌های اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داشته است.

پیریایی گفت: اقتصاد مقاومتی علاوه بر اشتغال‌زایی در جامعه باعث رشد توسعه اقتصاد شهرستان و کشور می‌شود و کمک بسیاری در اقتصاد کشور است.

وی افزود: عدم تیکه به یک محصول، رشد  توسعه اقتصاد جامعه و  ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار از مهم‌ترین ثمرات حرکت درراه اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/گ

 

دیدگاه‌ها

با سلام. به امید پیشرفت روز افزون. انشالله موفق باشن

دیدگاه شما

آخرین اخبار