پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

21. مهر 1394 - 18:22   |   کد مطلب: 16861
با وجود جمعیت انبوه ساکن در منطقه مسکن مهر ملایر این منطقه همچنان با مشکلات زیرساختی از جمله نبود فضای آموزشی مواجه است.

 به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، ساخت واحدهای مسکن مهر در دولت نهم و دهم، بسیاری از افراد به ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه را امیدوار کرد تا سرپناهی داشته باشند.

بعد از گذشت چندین سال از زمان ساخت واحدهای مسکن مهر، برخی مشکلات زیرساختی این واحدها معضلاتی را برای مردم ایجاد کرد.

مشکلاتی همچون تحویل به موقع واحدها، افزایش قیمت تمام شده، ساخت غیر اصولی، استفاده از مصالح نامرغوب و نبود زیرساخت‌ها و امکانات نارضایتی‌هایی را از سوی متقاضیان به همراه داشته است.

احداث مسکن مهر در ملایر با بیش از 9 هزار واحد از سال 89 آغاز شده که تعدادی از واحدها هنوز تحویل متقاضیان نشده است.

یکی از عمده مشکلات مسکن مهر این شهرستان نبود زیرساخت‌های لازم و فراهم نشدن امکانات برای ساکنان این واحدهاست.

یکی از مشکلات جدی دانش‌آموزان کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر است به طوری که دانش‌آموزان ساکن در این منطقه را روانه مراکز آموزشی مرکز شهر کرده است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه جمعیت انبوهی از ساکنان شهر ملایر در مسکن مهر ساکن هستند، اظهار کرد: خانواده‌های ساکن در این منطقه دارای دانش‌آموزانی در دوره‌های مختلف تحصیلی بوده که به مدرسه نیاز دارند.

کاوه برخورداری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی در مسکن مهر کمبود فضای آموزشی است، بیان کرد: در این زمینه ساخت دو دبیرستان در منطقه مسکن مهر ملایر در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مدارس پیشرفتی 65 درصدی دارد، گفت: دبیرستان دیگر نیز در مرحله سفت‌کاری و پیشرفتی 45 درصدی دارد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر افزود: با پیگیری‌های انجام شده مبنی بر ساخت هرچه سریع‌تر یکی از مدارس و آماده شدن آن برای سال تحصیلی جاری متاسفانه بنا به دلایلی از جمله کمبود اعتبارات نتوانستیم این مدرسه را تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان ساکن در مسکن مهر ملایر امسال نیز به مدارس مرکز شهر هدایت شده‌اند، گفت: با ساماندهی دانش‎آموزان در دیگر مراکز آموزشی تا حدودی مشکل برطرف شده است.

برخورداری تصریح کرد: بعد مسافت و پرداخت هزینه از جمله سرویس‌های مدارس یکی از مشکلات خانواده‌های دانش‎آموزان در مسکن مهر است که امیدواریم تا سال تحصیلی آینده این مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه با همکاری نمایندگان مردم ملایر در مجلس و پیگیری‌های مسئولان شهرستان و نوسازی استان اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: تمام تلاش خود را برای اتمام هرچه سریع‌تر مدارس مسکن مهر خواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش ملایر به ساخت یک مدرسه ابتدایی در مسکن مهر اشاره کرد و گفت: این مدرسه 9 کلاسه توسط یکی از خیرین با پیشرفت فیزیکی بیش از 30 درصد در حال ساخت است که هزینه‌ آن از سوی این خیر تامین می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت انبوه و سکونت تعداد بیشتری از خانواده‌ها در مسکن مهر ملایر در آینده گفت: علاوه بر این سه مرکز آموزشی، منطقه مسکن مهر ملایر به واحدهای آموزشی دیگری نیز نیازمند است.

در ادامه مدیرکل نوسازی مدارس همدان نیز با بیان اینکه مدارس مسکن مهر ملایر شامل دو دبیرستان دخترانه و پسرانه است، تصریح کرد: در این زمینه تاکنون از سوی نوسازی برای ساخت دبیرستان دخترانه مسکن مهر ملایر 612 میلیون تومان هزینه شده است.

فرزاد تیموری با اشاره به اینکه با پیگیری نماینده مردم ملایر در مجلس مبلغ 500 میلیون تومان از یارانه مسکن مهر برای ساخت مدارس اختصاص پیدا کرده است، افزود: از این مبلغ 351 میلیون تومان برای ساخت دبیرستان دخترانه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: دبیرستان پسرانه مسکن مهر ملایر نیز که در حال ساخت است تاکنون یک ‎میلیارد و 103 میلیون تومان برای آن هزینه شده که 139 میلیون تومان آن از یارانه مسکن مهر بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس همدان با بیان اینکه برای تکمیل مدرسه پسرانه حدود 1.5 میلیارد تومان دیگر نیاز است، گفت: برای تکمیل دبیرستان دخترانه نیز 2 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی بیان کرد: این مدارس هر کدام با 18 کلاس درس و در سه طبقه با امکانات لازم در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار تا یک سال آینده تحویل دانش‌آموزان می‌شود.

تیموری به ساخت مدرسه 9 کلاسه توسط یکی از خیرین در مسکن مهر ملایر اشاره کرد و گفت: همه هزینه‌های این مدرسه ابتدایی از سوی شخص خیر تامین می‌شود.

وی بر جذب بیشتر اعتبارات به ویژه یارانه مسکن مهر برای هرچه سریع‌تر تکمیل شدن مدارس مسکن مهر ملایر تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر پیمانکار این پروژه به صورت تعهدی در حال اجرای طرح است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 95 پروژه نوسازی در سطح استان همدان در حال اجراست.  

نماینده مردم ملایر در مجلس نیز یکی از مشکلات مسکن مهر ملایر را نبود مدرسه برای دانش‌آموزان دانست و افزود: دانش‌آموزان ساکن در مسکن مهر مجبور هستند به مرکز شهر بروند.

علی‌نعمت چهاردولی با بیان اینکه برای کمک به ساخت مدارس مسکن مهر ملایر 500 میلیون تومان یارانه اختصاص پیدا کرد، گفت: نیاز دانش‌آموزان منطقه مسکن مهر ملایر به این مدارس بسیار جدی است.

وی افزود: باید هرچه سریع‌تر این مدارس ساخته شوند که در این زمینه بنده به عنوان نماینده مردم تا جایی که بتوانم رایزنی‌های لازم را با وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی برای جذب اعتبارات بیشتر انجام خواهم داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مسکن مهر ملایر در حال حاضر فراهم نیست، اضافه کرد: کلانتری، مسجد، مرکز بهداشت، مرکز خرید ساماندهی خطوط تاکسی، فضای سبز و ... از مهمترین نیازهای مردم در منطقه مسکن مهر ملایر است.

وی با اشاره به بازدید معاون وزارت راه و شهرسازی از مسکن مهر ملایر در ماه گذشته بیان کرد: یکی از دیگر مشکلات مسکن مهر ملایر ترانشه‌هایی است که در این منطقه وجود دارد.

چهاردولی افزود: برخی از این ترانشه‌ها حوادث جانی در پی دارند که با پیگیری انجام شده 500 میلیون تومان از محل یارانه مسکن مهر برای رفع این مشکل و احداث  احداث 220 متر ترانشه در مسکن مهر اخذ شد.

وی ادامه داد: با مشخص شدن پیمانکار این طرح نیز از ماه آینده اجرا می‌شود تا بتوان از بروز مشکلات و خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس به رفع ضعف ولتاژ آب مسکن مهر اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات فشار آب به ویژه در 44 واحدی کمیته امداد و 50 واحدی بهزیستی با احداث منبع جدید مشکل ساکنان این واحدها و دیگر واحدهای مسکن مهر نیز رفع شده است.

وی بر رفع مشکلات دیگر از جمله محوطه‌سازی مسکن مهر و آسفالت خیابان‌ها و معابر این منطقه تاکید کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار