نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. آبان 1394 - 1:58   |   کد مطلب: 16933
مردم شهر ملایر همزمان با عاشورای حسینی در جای‌جای نقاط شهر به عزاداری پرداخته و همزمان با سراسر عالم فریاد یا حسین(ع) سر دادند.

به گزارش ملایری‌ها، مردم شهر ملایر همزمان با عاشورای حسینی در جای‌جای نقاط شهر به عزاداری پرداخته و  همزمان با سراسر عالم فریاد یا حسین سر دادند.

پای در خیابان‌های شهر که می‌گذاری فریاد یا حسین(ع) همراه با صدای طبل و سنج و بوی اسفند و گلاب از هر سو شنیده می‌شود و مردم عاشقانه در عزای اباعبدالله الحسین(ع) سوگواری می‌کند.

در عزای حسین(ع) جایگاه، منصب، جنسیت، سن و وضعیت جسمانی تفاوتی نداشته همه یکی هستند همه عزادارند و هر کس با هر عقیده‌ای در عزای امام حسین(ع) و یاران باوفایش شرکت کرده‌اند.

از پسری که لباس سقا بر تن کرده است و به مردم آب می‌دهد سؤال می‌کنم که چرا این لباس بر تن کرده‌ای جواب یک کلمه است آن‌هم عشق، عشق به حسین(ع) ...

عشق به امام حسین(ع) همه را به اینجا کشانده هر کس به‌نوعی در عزای امام حسین(ع) خود را سهیم کرده است یک سینه‌زن است و یکی زنجیرزن یکی ایستگاه صلواتی زده است و آن‌یکی طبل و سنج می‌زند، همه برای یک کار آمده‌اند و آن‌هم عرض تسلیت به امام زمان(عج) است.

پسرک کوچکی با طبل کوچک خود آمده است و پیرمردی پای‌برهنه زنجیرزنان و اشک‌ریزان در عزای سیدالشهدا(ع) شرکت کرده است.

در این میان هر کس تا حدی که توانسته با گل مالی تن مشکی پوش خود را به رنگ خاک درآورده است تا شاید کمی بتواند قلب امام زمان(ع) را تسلی دهد.

در هیئت‌ها نیز هر کس هرگونه که می‌تواند خدمت می‌کند یکی با حمل بلندگو و باند و  یکی هم با حمل علم فرقی نمی‌کند همه نیت‌ها یکی است و آن‌هم عزاداری برای امام سوم شیعیان است.

در همین حس و حال‌ها از صدای لرزه آور طبل و سنج دلت را می‌ریزد بی‌اختیار تو را به یاد مظلومیت امام حسین(ع) و اقلیت سپاه وی در برابر سپاه ابن سعد می‌اندازد.

حرکت طبل‌زنان گسترده هیئت حضرت ابوالفضل(ع) ملایر تو را به فضای روز عاشورا می‌برد و صدایش تو را به یاد آغاز جنگی می‌اندازد که تمامیت کفر در مقابل حضرت اباعبدالله(ع) به پا خواستند تو را به یاد بی‌وفایی کوفیانی می‌اندازد که دنیا را به دینشان فروختند و تو را به یاد مظلومیت امام حسین(ع) می‌اندازد.

هیئت حضرت ابوالفضل(ع) ملایر یکی از بزرگ‌ترین هیئت‌های  کشور است و عده زیادی از مردم ملایر در این هیئت حضور دارند و شهر به لرزه می‌افتد هنگامی‌که فریاد یا حسین(ع) سر می‌دهند.

عده‌ای نیز مسجد را برای برپایی عزاداری انتخاب کرده‌اند و مسجد جامع ملایر و هیئت سائلین اباصالح(عج) نیز زمینه را برای این افراد فراهم کرده است و با برپایی روضه و سینه‌زنی در مسجد عزاداری امام حسین(ع) را برگزار می‌کنند.

عمل به پیام قیام عاشورا پایان‌بخش مراسم عزاداری روز عاشورا خواهد بود و عزاداران حسینی با شرکت در نماز جماعت ظهر عاشورا ثابت می‌کنند که درس عاشورا را به‌خوبی یاد گرفته‌اند و می‌دانند که امام حسین(ع) وقتی گفت من به نماز عشق می‌ورزم و من برای برپایی نماز قیام کردم خواندن نماز بر عزاداری اولیوت دارد.

نماز جماعت ظهر عاشورا به یاد نماز تاریخی امام حسین(ع) در کربلا نیز زیر سقف آسمان به امامت امام‌جمعه شهر ملایر و دریابان خیام  برگزار می‌شود.

امروز همه آمده‌اند و هر کس با هر عقیده‌ای با هر سنی همه آمده‌اند که بگویند ما مردمان مانند مردم کوفه نیستیم ما با آن‌ها تفاوت داریم ما امام زمان خود را دوست داریم و همچون شهدای کربلا  تا آخرین قطره خون خود امام زمان خود دفاع خواهیم کرد.

در شهر ما عزاداری امام حسین از این چند روز آغاز نشد ما عزاداری امام حسین(ع) را از روزی آغاز کردیم که هم‌وطنانمان در منا با لب‌تشنه شهید شدند.

و در آخر دعای همه عزاداران این است که "اللهم عجل لولیک الفرج"

دیدگاه شما

آخرین اخبار