نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. آبان 1394 - 11:52   |   کد مطلب: 17004
یک شهید گمنام همزمان با افتتاح حوزه علمیه ملایر در این حوزه دفن شد تا فقه و اصول با فرهنگ شهادت انس گیرد.

به گزارش ملایری‌ها، این روزها استان همدان میزبان کاروان شهدای گمنام عاشورائیان امام عصر(عج) بوده و چهار نقطه از استان همدان مزین به حضور نورانی شهدای گمنام شده است.

حضور شهدای گمنام در هر نقطه از کشور باعث تغییر فضای معنوی آن نقطه شده و محل خاک‌سپاری شهدای گمنام محلی برای دلدادگان شهدا می‌شود و همان‌گونه که امام خمینی(ره) عنوان کرد  شهدا امامزادگان عشق‌اند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است.

حضور این کاروان در استان همدان با یک اتفاق ویژه همراه بود و حوزه علمیه شهرستان ملایر به‌عنوان ششمین حوزه علمیه سراسر کشور مزین به حضور یک شهید  گمنام شد.

شاید اتاق ویژه‌تر در مراسم  خاک‌سپاری شهدای گمنام افتتاحیه متفاوت حوزه ملایر بوده و  حوزه علمیه ملایر همزمان با حضور شهید گمنام 16 ساله دجله  افتتاح شد.

حضور یک شهید گمنام در محل تحصیل طلبه‌های جوان و نوجوان باعث ایجاد فضایی معنوی شده و خبرنگار ما تأثیر حضور این شهید گمنام را از روحانیون ملایری جویا شده است.

امام‌جمعه وقت ملایر گفت: شهدای گمنام همان‌هایی هستند که در نزد خدا در  شناخته‌شده و در زمین گمنام‌اند.

وی افزود:افتتاح حوزه علمیه امام علی(ع) همزمان با حضور این شهید گمنام 16 ساله انجام شد و حضور این شهید والامقام باعث ایجاد حیات در این حوزه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن فاضلیان افزود: حضور این شهید گمنام در حوزه علمیه ملایر هم اثر معنوی و  عملی داشته و باعث ایجاد انگیزه و علاقه طلاب به درس و بحث می‌شود.

وی گفت: ایجاد روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری در طلاب یکی دیگر از آثار حضور این شده بوده و درس روحانیون ملایر را با این روحیه همراه می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر مقابله با هوای نفس را مهم‌ترین تأثیر حضور شهید گمنام در حوزه ملایر دانست و گفت: حقیقت شهدا عمل ایثار و پا گذاشتن بر روی هواهای نفسانی و دنیوی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود عباسی افزود: مقابله با هوای نفس یکی از درس‌ها و اموراتی بوده که طلاب جوان باید به آن بپردازند و حضور این شهید گمنام پرداختن به این عمل را آسان‌تر می‌کند.

وی گفت: شهدا یک الگو و نمونه عملی کامل در مقابله با هوای نفس شده و چه الگویی بهتر از این شهد گمنام که در محصل تحصیل آن‌ها نیز حضور داد.

عباسی افزود: حضور این شهید گمنام در حوزه علمیه بر معنویت فضای حوزه افزوده و جنبه تهذیبی و جنبه اخلاقی را در این مکان تقویت می‌کند.

مدیر حوزه علمیه امام علی(ع) ملایر نیز گفت: طلبه‌های در حال تحصیل در این حوزه اکثراً از قشر جوان و نوجوان بوده و به تعبیر مدیر حوزه علمیه استان این‌ها گل‌های سرسبد جامعه هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر زارعی گفت: حضور شهید گمنام در حوزه علمیه باعث شده که علاوه بر فعالیت در مسائل علمی و تقوایی  بتوان طلاب را بافرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت جلوه عاشورایی و انقلابی یک مسلمان شیعه را نمایان کرده و حضور شهدای گمنام باعث شده که طلاب با تمام وجود در این عرصه خدمت کنند.

مدیر حوزه علمیه امام علی(ع) ملایر گفت: ضرورت انس و الفت با شهدا و کار درراه فرهنگ ایثار و شهادت باعث پیگیری‌ها یک‌ساله در مجموعه حوزه علمیه ملایر برای خاک‌سپاری یک شهید گمنام بود.

معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه ملایر نیز گفت: یادگیری درس شهادت در کنار دروس فقه و اصول مهم‌ترین تأثیر حضور این شهدا در حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی عباسی افزود: شهدا نمونه کامل عمل به درس‌های عاشورایی بوده و عمل کردن طلاب به دروس یکی دیگر از اثرات حضور شهید گمنام در این مکان است.

وی گفت: حضور یک شهید گمنام آن‌هم شهید نوجوان 16 ساله در حوزه علمیه ملایر باعث ایجاد شور در فضای حوزه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدوند احیای فضای معنوی جامعه را مهم‌ترین اثر حضور شهدای گمنام دانست و بیان کرد: یکی از مسائل مهم مطرح‌شده در بالای منبرها توسط روحانیون مرگ جامعه فضای در زمان یزید در جامعه اسلامی است.

وی افزود: خون امام حسین(ع) ویارانش باعث احیای جامعه مرده آن زمان شد و فضای جامعه را همچون شوک برقی در اتاق عمل احیا کرد.

احمدوند افزود: استخوان و بدن‌های این شهدای گمنام که اکنون در جامعه حضور پیدا می‌کنند گرچه بسیار سبک‌اند ولی مسئولیتی سنگین برای ما دارد.

وی گفت: شهدا محبوب الحسین بوده و حضور آن‌ها نیز در جامعه فضای معنوی جامعه را هر چه بیشتر زنده می‌کند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار