نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. آبان 1394 - 11:18   |   کد مطلب: 17147
کاظم زارعی یکی از کسانی است که با توجه به محدودیت جسمانی و معلولیت وصرف فعل خواستن سعی بر قدم برداشتن درراه اقتصاد مقاومتی و ایجاد تولید داخلی کرده است.

به گزارش ملایری‌ها، چند سالی است که از ابلاغ برنامه اقتصاد مقاومتی برای رونق اقتصاد کشور می‌گذرد و در این مدت هر قشری اقداماتی برای تحقق این امر انجام داده است.

اقتصاد مقاومتی تکیه‌بر درون و داشته‌های داخلی است و در این راه هر کس به‌اندازه وسع خود توانایی تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد گاهی حتی با ایجاد یک تولیدی کوچک در کنج خانه نیز می‌توان به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرد.

کاظم زارعی یکی از کسانی است که با توجه به محدودیت جسمانی و صرف فعل خواستن سعی بر قدم برداشتن درراه اقتصاد مقاومتی و ایجاد تولید داخلی کرده است.

وی در خانه‌یک کارگاه کوچک خیاطی راه انداخته و علاوه بر تأمین مخارج زندگی خود زمینه اشتغال برای چهار نفر را فراهم کرده است.

این کارآفرین ملایری باوجوداینکه از دست راست خود دارای معلولیت است اما از ایجاد کار تولید ناامید نشده و علاوه بر خودش سبب روزی چهار نفر دیگر نیز شده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت کار خود اظهار داشت: از سه سال گذشته به فکر ایجاد یک تولید ی افتادم و با پس‌انداز خود یک چرخ‌خیاطی خریداری کردم و کار خود را باکارهای کوچک خیاطی آغاز کردم.

کاظم زارعی افزود: کم‌کم و با کمک خانواده در این سه سال کارم را توسعه داده و چهارچرخ خریداری کردم و تولیدی پوشاک را آغاز کردم.

وی گفت: در این راه ابتدا با کمک خانواده کارها را انجام می‌دادم و با توسعه کار خود اکنون چهار نفر در کارگاه من مشغول به کار هستند.  

وی گفت: هر کس در جامعه اگر به توانایی خود ایمان داشته باشد و خود در جهت تولید یک کالا کمک کند از وابستگی بیرون از کشور بی‌نیاز خواهیم بود.

زارعی با اشاره به سخنان رهبری درباره اقتصاد مقاومتی بیان کرد: همه ما باید در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به خارج تلاش کنیم.

این کارآفرین ملایری با اشاره به محصولات تولیدی در کارگاه کوچک خود اظهار کرد: تولید لباس مبل،تولید البسه‌ی ورزشی، دوخت مانتو ازجمله تولیداتی است که در کارگاه خود انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات پوشاک در کشور اظهار کرد: واردات بی‌رویه و قاچاق لباس بیشترین ضربه را به صنعت پوشاک ایران زده است و بسیاری از تولیدات داخلی با مارک‌های خارجی به فروش می‌رود.

زارعی گفت: مسئولان اگر به تولیدکنندگان ایرانی اهمیت دهند، بی تردید تولیدکننگان نیز در بازار جهانی حرفی برای گفتن دارند.

وی گفت: ورود اجناس بی‌کیفیت و باقیمت پایین نیز ضربه‌ای دیگر به محصولات داخلی است و در این زمینه باید جلوی ورود محصولات بی‌کیفیت گرفته شود.

برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به پول و بدنی قوی نیست و گاهی با یک چرخ‌خیاطی می‌توان  در تحقق این امر کمک کرد.

این کارآفرین ملایری باوجوداینکه دارای معلولیت است اما نگذاشته این معلولیت مانع از پیشرفت کار او شود و با توکل بر خدا و کمک خانواده توانسته این  کارگاه کوچک را راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار