نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. آذر 1394 - 9:45   |   کد مطلب: 17258
گزارشی از موکب العباس ملایر؛
سماوری که به عشق حسین می‌جوشد
هیئت حضرت ابوالفضل(ع) یکی از بزرگ‌ترین هیئت‌های کشور با برپایی موکب العباس(ع) در پل حرم آباد گذرگاه اصلی مرکز و شمال کشور به مهران از عاشقان امام حسین (ع) پذیرایی می‌کند.

به گزارش ملایری‌ها، با شروع ماه صفر و پس از عزاداری‌های ماه محرم قلب‌های  عشاق الحسین به‌گونه‌ای دیگر  می‌تپد و این پار تپش‌ قلب ها همراه با پای پیاده در مسیر نجف تا کربلا همراه است.

ماه صفر ماه پیاده‌روی عشاق از نجف تا کربلا است و این روزها همه ایرانیان شور زیارت حرم و حضور در این همایش باشکوه رادارند.

آن‌هایی هم که از قافله پیاده‌روی جامانده‌اند هر کس به‌نحوی‌که در توانش باشد به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این همایش کمک می‌کند.

برپایی موکب و پذیرایی از زوار کربلا و عاشقانی که برای پیاده‌روی اربعین سرور و سالار شهیدان یک از اقداماتی است که در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

 

در ملایر هم هیئت حضرت ابوالفضل(ع) یکی از بزرگ‌ترین هیئت‌های  کشور با برپایی موکب العباس(ع) در پل حرم آباد گذرگاه اصلی مرکز و شمال کشور به مهران از عاشقان امام حسین (ع) پذیرایی می‌کند.

 

حاج علی مراد ملصقی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به مهم‌ترین اهداف برگزاری این موکب اظهار داشت: ابتدا قرار بود این موکب را در مسیر کربلا برپا کنیم ولی به دلیل فراهم نشدن  شرایط با بچه‌های هیئت تصمیم گرفتیم این موکب را برگزار کرده و برای زوار امام حسین هیچ کوتاهی نکنیم.

وی افزود: در این موکب که به عشق حضرت ابوالفضل(ع) برگزارشده بیش از 40 نفر شبانه‌روزی به زائران کربلا خدمات‌دهی می‌کنند.

مسئول هیئت حضرت ابوالفضل(ع) ملایر با اشاره به مهم‌ترین خدمات در موکب العباس(ع)  گفت: تقسیم چای، خرما و کلوچه  در میان زائرین، پذیرایی در هنگام صبحانه و پخش شیرمال و نقل از مهم‌ترین خدمات در این موکب است.

وی افزود: در این موکب محلی نیز برای استراحت زائرین در نظر گرفته‌شده است تا زائرین حرم عباس(ع) بتوانند استراحت کنند و تا به مسیر خود ادامه دهند.

ملصقی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در این موکب بیان مرد:نماز جماعت نیز همزمان با اذان  در این موکب برگزارشده و همه‌روزه پس از نماز مغرب مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور روزانه بین 5 تا 10 هزار زوار در این مکان بیان مرد: 12 ماشین نیز از کشور آذربایجان در این مکان حضور پیداکرده و پذیرایی شدند.

 

از حرم رضا تا حرم حسین پیاده تا کربلا

در حسینیه موکب چند زائر مشغول استراحت هستند کنار آن‌ها که می شینی گرم تحویل می‌گیرند،  15 نفری از مشهد الرضا حج فقرای ایران آمده‌اند عازم کربلای حسین هستند.

برق خوشحالی  زیارت در چشمان آنان دیده می‌شود  سفر خود را از حرم امام رضا(ع) شروع کرده‌اند و جواز زیارت حسین(ع) را از پنجره فولاد گرفته‌اند.

برخی برای اولین بار و تعدادی دومین سال است که عازم این سفر می‌شوند و وجود موکب را در مسیر بسیار عالی می‌دانند.

 

همه برای عشق به عباس اینجا آمده‌اند

به داخل موکب که می‌روی همه با عشق مشغول خدمت‌رسانی به زوار هستند خداداد کولیوند، محمدرضا مهرابی، رضا غلامی، همایون کولیوند و محمد غلامی تنها بخشی از کسانی هستند که در این موکب خدمت می‌کنند.

از هرکدام از آن‌ها که می‌پرسی هرکدام بدون هیچ‌گونه تأملی پاسخ می‌دهند فقط به عشق حضرت ابوالفضل(ع) اینجا آمده‌ام و کار می‌کنم.

آن‌ها گفتند: افتخار می‌کنیم که خادم الحسین هستیم و یکی از آن‌ها با خواندن شعری پاسخ داد:

سماوری که به عشق حسین می‌جوشد                  بخار رحمت او عیب خلق می‌پوشد

 

رضا هم در جلوی موکب کفش زوار را واکس می‌زند از او هم که می‌پرسی چرا در اینجا کار می‌کنی او هم همچون بقیه پاسخ می‌دهد افتخارم این است که نوکری حضرت ابوالفضل(ع) را کنم .

اینجا همه به عشق عباس یا تک یل ام‌البنین آمده‌اند فرقی نمی‌کند کوچک و بزرگ همه اینجا بدون خستگی یک هدف‌دارند و آن‌هم نوکری به امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) است.

موکب العباس(ع) تا پس از اربعین در پل حرم آباد برپاست از همه زوار پذیرایی می‌کند.

گزارش: محمد گل محمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار