نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. آذر 1394 - 15:16   |   کد مطلب: 17267
همزمان با هشتم آذر همزمان با سراسر کشورهفدهمین مانورسراسری زلزله در دبیرستان شاهد حضرت زینب کبری(ع) ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛  در این مانور آموزش های امداد و نجات، اطفاء حریق، محافظت از جان در هنگام زلزله و علامت زنی مناطق و مصدومان در هنگام زلزله به دانش آموزان آموزش داده شد و مانور عملی زلزله اجرا شد.

کاوه برخورداری در این برنامه  با اشاره به لزوم آموزش مقابله در برابر طبیعی در مدارس بیان کرد: ایران در گسل و منطقه خطر زلزله قرار داشته و هر لحظه امکان وقوع زلزله وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت حوادث در کشور بیان کرد: آماده بودن در برابر انواع حوادث باعث می شود که پیامدهای آن کاهش چشمگیری کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ملایر گفت: اکثر حوادث در چند ثانیه رخ داده و گاهی اوقات پیامدهای آن سال های سال و گاهی تا آخر عمر با انسان همراه است.

وی با اشاره به لزوم آموزش در خصوص مقابله با حوادث عنوان کرد: آشنایی به مجموعه اقدامات عملی  در هنگام وقوع حوادث باعث شده که پیامدهای آن برای انسان کم شود.

برخورداری با تاکید بر لزوم توجه به زیر ساخت ها بیان کرد: باید هر چه بیشتر به بحث زیرساخت های مهندسی در مدارس توجه کرد تا در هنگام وقوع بلایای طبیعی امداد و نجات خطر بلایای طبیعی کاهش یافته و همچنین امداد و نجات ابه راحتی و سهولت انجام پذیرد.

وی گفت: در کنار توجه به زیر ساخت های مهندسی باید به زیر ساخت های رفتاری نیز توجه کرد و با توجه به منبع غنی دین اسلام و وجود الگوهایی همچون ائمه توجه به بحث اخلاق در جامعه بسیار مهم و ضروری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ملایر با اشاره به مهمترین رویکردهای آموزش و پرورش گفت: رویکرد امروز آموزش و پرورش رویکرد تربیتی و شهروندی بوده و این رویکرد در جهت حفظ منابع و اخلاق اجتماعی است.

وحید عرفانی نیز در این مانور با اشاره به گذشت 17 سال از برگزاری مانور مقابله با زلزله اظهار کرد: برگزاری اینگونه مانورها باعث شده تا در هنگام وقوع حوادث پیش آمده در کشور آثار و زیان های آن کاهش یابد.

وی با اشاره به به مهمترین دلایل برگزاری مانورهای زلزله در کشور افزود: وقوع زلزله امری طبیعی در کشور بوده و برگزاری مانورهای این چنینی باعث به وجود آمدن آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه می شود.

رئیس جمعیت جوانان هلال احمر ملایر افزود: مانورهای زلزله با دو هدف آموزش و تمرین و اجرای عملی مقابله با زلزله برگزار می شود.

وی گفت: آشنایی دانش آموزان با مکان های امن در مدرسه و خانه، نحوه استقرار در هنگام وقوع زلزله و اولین اقدامات عملی پس از وقوع زلزله از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.

عرفانی با اشاره به قرار گیری ایران در منطقه پرخطر وقوع زلزله افزود: 120 گسل شناخته شده در کشور وجود دارد که شهر ملایر در منطقه گسل زاگرس جوان قرار دارد.

وی گفت: امادگی همه ما  برای مقابله با زلزله باید دائمی بوده و مانورهای زلزله فقط به 8 آذر نیابد ختم شود و در طول سال نیز این مانور برگزار شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار