نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. آذر 1394 - 8:14   |   کد مطلب: 17277
ستاد بازسازی عتبات ملایردر نجف اشرف موکب پذیرایی از زواز برپا کرده و روزانه بیش از 5 هزار پرس غذا در بین زائران تقسیم می کند.

به گزارش ملایری‌ها؛ ستاد بازسازی عتبات ملایردر نجف اشرف موکب پذیرایی از زواز برپا کرده و روزانه بیش از 5 هزار پرس غذا در بین زائران تقسیم می کند.

مسئول گروه اعزامی ملایر با اشاره به اینکه ۲۶ نفر از این شهرستان در آشپزخانه ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف خدمت می کنند٬ اظهار داشت: از این تعداد یک نفر سرآشپز٬ سه نفر آشپز و سایر افراد به عنوان نیروهای خدماتی مشغول فعالیت هستند.

حاج احمد خرسندی افزود:  این آشپزخانه از ۱۰ روز مانده به اربعین آغاز به کار کرده و تا سه روز بعد از اربعین به مدت ۱۳ روز از ۶ صبح تا ۱۱ شب فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰۰۰ پرس غذا توسط آشپزهای ملایری طبخ می شود٬ گفت: این تعداد غذا در مکان های مختلفی توزیع می شود به این صورت که ۱۲۰۰ پرس در خباطه(ستاد بازسازی عتبات در نجف)٬ ۱۲۰۰ پرس در موکب امام رضا واقع در میدان ثوره العشرین نجف٬ ۴۰۰ پرس برای  رانندگان مشهدی٬ ۱۲۰۰ پرس در حسینیه امام علی نجف٬ ۳۵۰ پرس برای دانشجویان دانشگاه تهران٬ ۲۵۰ پرس برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و ۴۰۰ پرس در حسینیه خضیر نجف عرضه می گردد.

خرسندی خاطرنشان کرد: نیروهای اعزامی ملایر در پخت غذای ستاد باقرشهر و حسینیه حضرت ابوالفضل تهران نیز کمک می کنند.

حسن ملصقی مسئول آشپزخانه نیز گفت‌: طبق قرار و نیتی که از روز اول داشتیم هنوز به زیارت نرفته و تا روز آخر هم نمی رویم چراکه معتقدیم همین خدمت در آشپزخانه به زوار ثواب زیارت را به همراه دارد.

گفتنی است؛ این آشپزخانه در نجف٬ انتهای صحن حضرت زهرا (س)٬ پایین پله برقی٬ پشت حسینیه امام علی(ع) برپا شده است.

گزارش و عکس: محمدرضا اولیایی

دیدگاه شما

آخرین اخبار