نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. آذر 1394 - 11:12   |   کد مطلب: 17304
پس از گذشت نه ماه از کلنگ زنی اورژانس ملایر عملیات ساخت این مکان هنوز آغاز نشده است.

به گزارش ملایری‌ها، وقف یکی از ویژگی های بارز شهرستان ملایر بوده و ملایر با وجود خیرینی چون سیف الدوله و حاج محمد ملایری به نام شهر واقفین خیر اندیش شناخته شده است.

از درآمدهای واقفین ملایر اقدامات فراوانی صورت گرفته و از   آخرین عملکرد از وقف ملایر توزیع هزار دست کفش و البسه در بین زائران اربعین می توان نام برد.

از طرفی دیگر ملایر در مسیر تلاقی عبوری شرق کشور به غرب  قرار داشته و همین امر باعث تردد خودرو های زیادی در این مسیر شده است و با توجه به طرح نظام تحول سلامت، شهر ملایر به عنوان پایلوت جنوب استان انتخاب شده است.

شهرستان ملایر در حال حاضر مرکز اورژانس غرب کشور شده است به طوری که مجروحان تصادفات مختلف به این شهرستان منتقل می‌شوند.

وجود وقف و واقفین خیر اندیش ملایری و نیاز ضروری ملایر برای ساخت یک اورژانس باعث ایجاد یک توافق در بین بهداشت و درمان و اوقاف برای ساخت یک اورژانس در ملایر شد.

از ابتدای صحبت برای ساخت اورژانس ملایر همواره سایه اختلافات بر سر ساخت اورژانس ملایر وجو داشت و به نحوی که نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه در سوم آذر ماه سال 93 مناقشه بین دو ارگان اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی طرح ساخت اورژانس ملایر باعث مسکوت ماندن  دانست.

 پس از رفع مشکلات بالاخره در 19 اسفندماه کلنگ اورژانس ملایر با حضور امام‌جمعه موقت ملایر، مسئولین و نماینده‌های ملایر کلنگ زنی شد.

پس از کلنگ زنی اورژانس ملایر با وجود اینکه رئیس وقت اوقاف ملایر حجت الاسلام ولمسلمین عزیزی ساخت اورژانس را بدون نیاز به هیچ بودجه خارجی دانست اما هیچ گونه اقدامی برای ساخت این اورژنس تا کنون انجام نشده است.

در ابتدای راه نقشه ایستگاه توقف ساخت اورژانس ملایر بود و بیش از چهار ماه برای تهیه نفشه به طول انجامید و با وجود تهیه نقشه همچنان ساخت اورژانس آغاز نشده است و اختلافی دیگر سد راه ساخت اورژانس ملایر قرار گرفته است.

دکتر محسن ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به دلایل عدم ساخت اورزانس ملایر گفت: برای ساخت اورژانس ملایر ما منتظر توافق اوقاف و شهرداری ملایر هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: از شهریور ماه نقشه های ساخت اورژانس آمادهاست و چندین ماه است ما منتظر صدور مجوز های آغاز ساخت این مکان هستیم.

وی افزود: قرار بوده که در جلسه ای در استانداری با حضور آقای عراقی مسائل ما بین اوقاف و شهرداری بررسی شده تا مشکلات فنی در بین دو طرف بر طرف شود.

علی نعمت چهاردولی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: با توه به اینکه اورژانس یکی از ضروری ترین پروژه های شهر بوده پیگیری های فراوانی برای ساخت انجام شد.

وی افزود: از گرفتن مجوز های لازم برای ساخت تا همراهی و همکاری بهداشت و درمان و اوقاف و رفع مشکلات مالکیتی از مله اقدامات برای ساخت اورژانس ملایر بود.

نماینده مردم ملایردر ملس شورای اسلامی افزود: پس از کلنگ زنی و تهیه نقشه با جا به ایی مدیر کل اوقاف استانو رئیس اداره اوقاف ملایر مسئله ای دید چیش روی اورژانس ملایر قرار کرفت.

وی افزود: با جا به حایی مدیران اختلاف‌های قدیمی در بین اوقاف و شهرداری ملایر روی مار آمده و ساخت پروژه ای که تمام تفع آن به مردم می رسد در ابهام قرار کرفت.

چهاردولی افزود: شهرداری برای عوارض ساخت مبلغ شش میلیارد ریال از اوقاف طلب کرده است و اوقاف اظهار کرده با واریز این وجه اعتباری برای ساخت اورژانس باقی نمی ماند.

وی گفت: جلسات متعددی برای رفع مشکلات بین این دو اداره انجام شده و چندین بار خواستار تشکیل جلسه برای رفع مشکلات شده ایم.

نماینده مردم ملایر در ملس افزود: با توجه به اینکه پس از پایان سال مالی چول و اعتبار ساخت اورژانس ملایر از شهرستان خار می شود مسئولین هر ه سریعتر این اختلافات را حل کرده تا بتوان ساخت اورژانس را آغاز کرد.

این اختلافات جز ضرر زدن به مردم و محروم ماندن از ثمرات و برکات فراوان وقف نشده و حال باید این سخن را با مسئولین گفت که  آیا مردم در  اختلافات دیده شوند یا نه؟؟؟

گزارش: محمد گل محمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار