نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. آذر 1394 - 15:10   |   کد مطلب: 17416
محفلی برای تکثیر واژه های مهربانی
همایش اهدای عضو در ملایر برگزار شد+تصاویر
همایش اهدای عضو اهدای زندگی با حضور گسترده مردم ملایر، مسئولان کشوری و استانی و نمایندگان مردم ملایر در مجلس و مسئولان شهرستان ملایر در سالن ارشاد ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها، پیش از ظهر امروز همایش اهدای عضو اهدای زندگی با حضور گسترده مردم ملایر، مسئولان کشوری و استانی و نمایندگان مردم ملایر  در مجلس و مسئولان شهرستان ملایر در سالن ارشاد ملایر برگزار شد.

عباس آذر همایون در این مراسم با اشاره به مهمترین اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: این همایش در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو به منظور فرهنگ سازی فرهنگ والای اهدای عضو این همایش در ملایر برگزار شده است.

وی سلامت را بزرگترین نعمت الهی دانست و افزود: سلامتی بزرگترین نعمت الهی بوده و داشتن تمامی نعمتهای دیگر بدون وجود سلامتی لذتی ندارد.

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان ملایربا اشاره به جایگاه فرهنگ اهدای عضو در دین اسلام بیان کرد: آیه 32 سوره مائده مستقیم به این امر اشاره داشته و در این آیه می خوانیم اگر کسی یک نفر را زنده کند انگار جامعه‌ای را زنده کرده است.

وی افزود: سالانه 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در کشور رخ می دهد  که علم و دانش پزشکی راه خوبی را پیش روی ما قرار داده است که می توان از اعضای این افراد استفاده و آنها را انتقال داد.

حجت الاسلام و المسلمین طالب ترکاشوند نیز در این مراسم با جایگاه این امر در دین اسلام بیان کرد: جامعه ما در حال گذار از سنتی به مدرنیته است و همین امر باعث شده تا حضور برخی مسائل جدید باعث مخالفت برخی گروه ها شود.

وی افزود: توسعه فرهنگی یکی از مهمترین توسعه ها در هر جامعه ای بوده و اگر توسعه فرهنگی رخ ندهد فرهنگ توسعه نیز انجام نشده و درهای توسعه نیز پایدار نخواهد بود.

مسئول کانون قرآن و عترت اداره ارشاد ملایر گفت: ما در بحث پزشکی روزبه روز شاهد پیشرفته های فراوانی بوده و این پیشرفتهای ثمرات بسیاری در نجات جان انسان ها دارد.

وی با اشاره به مخالفت برخی از اقشار با بحث پیوند اعضا کفت: در شرع و کشور ولایت فقیه حاکم بوده و ولایت فقیه بان کار را بدون مشکل دانسته است.

ترکاشوند افزود: پیوند اعضا راهی برای کمک به هم نوع بوده و  حرکتی در راستای ایثارگری است که در دوران دفاع مقدس شاهد ان بوده ایم.

در این همایش به از داوطلبان اهدای عضو مستقیم ثبت نام شد و در پایان مراسم به صورت نمادین به 5 نفز از ثبت نام کنندگان کارت اهدای عضو تحویل داده شد.

در این همایش همچنین از خانواده 5 نفز از اهدا کنندگان عضو ملایری توسط مسئولین تقدیر شد.

انتهای پیام/گ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما