نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. آذر 1394 - 11:45   |   کد مطلب: 17434
خیابان های شهر ملایر این روزها با توجه به بارندگی‌ها و حفاری‌ها انجام شده حال و روز خوشی نداشته و باعث نارضاینی مردم شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ این روزها در هر گوشه‌ای شهر ملایر که حرکت کنی یا عده‌ای مشغول حفاری بوده  یا نشانه‌هایی از حفاری‌های انجام‌شده به‌جای مانده است.

از میدان  بهارستان تا انتهای بلوار پرستار که به دلیل انتقال خط آب سد کلان به شهر ملایر حفاری‌هایی انجام شه تا میدان انقلاب که در حال اجرای پروژه تقاطع غیر هم‌سطح است.

از بلوار ولیعصر(عج) تا خیابان امیرکبیر و ابتدای چهارراه صدوقی  که به دلیل تقویت خطوط مخابرات کنده‌شده همگی در تردد خودروها و وسایل نقلیه مشکل ایجاد کرده است.

اما مشکل عمده این حفاری‌ها نکشیدن روکش آسفالت بوده که با توجه به بارندگی‌های اخیر چاله‌های حاصل از این حفاری‌ها نشست کرده و باعث ایجاد وضعی نامناسب شده است.

یکی از رانندگان ملایری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همگام با عبور از این چاله‌ها صدای خورد شدن بلبرینگ‌های ماشین به گوش ما می‌رسد.

وی افزود: همواره به دلیل نامناسب بودن وضعیت خیابان‌های شهر جلوبندی ماشین‌ها با مشکل مواجه می‌شود و همواره باید برای تعمیر مشکلات ایجادشده برای ماشین هزینه پرداخت کنیم.

اما این روزها حفاری‌ها به مرکز شهر رسیده است و حفاری‌ها درست در مرکز رفت آمد مردم و وسایل نقلیه صورت گرفته است.

حفاری‌های جدید که وسط پیمانکاران مخابرات انجام‌شده است از ابتدای خیابان شهید مؤمنی و ایستگاه تاکسی مسیر ولیعصر(عج) آغازشده و تا انتهای خیابان شهید مؤمنی ادامه دارد.

خیابان شهید مؤمنی از خیابان‌های اصلی خریدوفروش شهر بوده و در اهمیت این خیابان به قرارگیری چندین بازارچه و در ورودی بازار ملایر و مسجد جامع ملایر اشاره کرد.

بارندگی‌های موجود و حفاری‌های انجام‌شده باعث ایجادی وضعیتی نامناسب در این خیابان شده و جمع شدن گل‌ولای و آب گرفتی خیابان تنها بخشی از مشکلات این خیابان است.

گودرزی یکی از کاسبان و مغازه‌داران این خیابان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ما مخالف توسعه در شهر نیستیم ولی چرا با آغاز فصل سرما و بارندگی این حفاری‌ها آغازشده است.

وی افزود: این حفاری‌ها باعث شده است که وضعیت درآمدی ما به‌شدت افت کرده چرا که چندین روز خاک جمع شده از این حفاری ها جلوی مغازه ما را بسته بود و حال نیز وضعیت نامناسب و گل و لای مشکلات را دو برابر کرده است.

صفری یکی دیگر از کاسبان نیز گفت: بارندگی باعث نشیت این حفاری ها شده و خیلی از مشتریان از تردد در مغازه های ما خودداری می کنند.

وی افزود: چند روز گذشته یکی از ماشین ها در جلوی مغازه من پارک کرده بود که به دلیل نشست این حفاری ها ماشین در گل فرو رفت.

رضا غیاثوند نیز گفت: محل درآمد و کسب و کار من در پاساز قرار دارد و اما این حفاری ها باعث بسته شدن راه پاساژ شده و وضعیت درآمدی ما به شدت افت کرده است.

بلوار پرستار نیز یکی دیگر از خیابان‌های شهر ملایر است که به دلیل اجرای پروژه انتقال آب سد کلان به ملایر چند ماهی است که بسته بوده و  با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده است.

پس از پایان حفاری‌های این بلوار مدتی مسیر تردد باز شد که وضعیت نامناسب ایجادشده در این بلوار براثر بارندگی باعث شد تا دوباره این بلوار بسته شود.

شهردار ملایر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: اجازه حفاری‌های انجام‌شده در شهر توسط شهرداری صادر نمی‌شود و پس از پایان این پروژه‌ها باید در اختیار شهرداری قرارگرفته شده تا آسفالت شوند.

وی افزود: در مسیر بلوار پرستار نیز پروژه هنوز به شهرداری تحویل داده نشده است و این مسیر توسط شهرداری به دلیل وضعیت نامناسب بسته‌شده است.

علیرضا رضایی افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر و ایجاد وضعیت نامناسب این مکان‌ها توسط شهرداری شن‌ریزی می‌شوند تا مقداری از وضع نامناسب بیرون بیایند.

وی با اشاره به پروژه تقاطع غیر هم‌سطح نیز عنوان کرد: ستون‌های این پروژه زده‌شده و عملیات ساخت عرشه آغازشده است.

حال سؤال بزرگ از مسئولین در شهر این است که با توجه به بارندگی و وضعیت پیش‌آمده در بلوار پرستار آیا آغاز حفاری‌های جدید در شهر کار درستی بوده است؟

دیدگاه شما