پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

10. دى 1394 - 22:59   |   کد مطلب: 17570
معاون وزیر علوم در بازدید از پروژه های دانشگاه ملایر؛
دانشگاه ملایر جزء سه دانشگاه برتر تازه تاسیس کشور است
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ملایر جزء سه دانشگاه برتر جدید و تازه تاسیس کشور بوده و با توجه به به سرعت رشدقابلیت تبدیل به یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور را دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد حسین امید  معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعد از ظهر امروز از پروژه های دانشگاه ملی ملایر از جمله دانشکده ادبیات و علوم اسلامی، پژوهشکده انگور و کتابخانه دانشگاه بازدید کرد.

پس از بازدید معاون وزیر از  پروژه های دانشگاه جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه ملیو برخی از اعضای هیئت علمی، کارکنان و  اساتید و برادران سعیدپور خیرین ملایری برگزار شد.

محمد حسین امید با اشاره به تازه تاسیس بودن  دانشگاه ملی ملایر اظهار کرد: دانشگاه ملایر جزء سه دانشگاه برتر جدید و تازه تاسیس کشور بوده و با توجه به  به سرعت رشدقابلیت تبدیل  به یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور را دارد.

وی  افزود: سایت دانشگاه ملایر دارای موقعیت خاص و خوبی بوده و همانند آن فقط در اصفهان بوده که وضعیت دانشگاه ملایر بهتر است.

وی با اشاره به تلاش های وزارت علوم در زمینه جی دی پی افزود: وزارت علوم طی دو سال اخیر تلاش های خود را برای به حد معقول رساندن سهم اساتید دانشگاه‌ها از جی دی پی برای تحقیقات انجام داده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر سهم اساتید از جی دی پی کمتر از 45 صدم درصد است، در حالیکه بر اساس قانون برنامه چهارم باید به سه درصد می رسید.

وی با اشاره به افزایش سهم تحقیقاتی وزارت علوم بیان کرد: در سال آینده ای سهم از 10 درصد بود به نزدیک 30 درصد می رسد و این میزان اعتبار تحقیقاتی در اختیار مجموعه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قرار می گیرد.

امید با اشاره به برنامه ریزی برای جذب اعتبارات پژوهشی بیان کرد: طبق تاکیدات رهبری اقتصاد باید دانش بنیان بوده  و اقتصاد مقاومتی بدون مبتنی کردن دانش بر اقتصاد شدنی نیست و دانشگاه ها باید هر چه بیشتر در کارهای پژوهشی فعال باشند.

وی با اشاره به استفاده از خیرین در دانشگاه ها بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین، مردم و بخش خصوصی توسعه و رشد دانش مهم بوده و در راه رشد و تاسیس شرکت های دانش بنیان می توان از این گروه استفاده کرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رشد کمی با توجه به کاهش دانشجو در حال حاضر ملاک نبوده و باید افزایش و رشد کیفی دانشگاه ها مد نظر قرار گرفته شود تا  از طریق آن به اقتصاد مقاومتی و ایجاد شرکت های دانش بنیان کمک کرد.

وی افزود: قرار نیست در کشور همه دانشگاه ها دارای تمامی رشته ها بوده و دانشگاه های کوچکتر می توانند روی رشته های خاص با توجه به منطقه فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه ملایر نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت دانشگاه ملایر اظهار کرد: شش هزار و 429 دانشجو در بیش از 70 رشته تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از این تعداد دانشجو  سه هزار و 976 نفر در مقطع روزانه و یک هزارو 336 نفر در مقطع شبانه تحصیل کرده  که 780 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 97 نفر در دکترای تخصصی در حال تحصیل هستند.

بهمن حیاتی  با اشاره به اجرای چهار پروژه عمده در دانشگاه ملایر و افتتاح آنان تا سال 95 بیان کرد: : پروژه های پژوهشکده انگور و کشمش، کتابخانه مرکزی، سالن آمفی تئاتر و فاز نخست دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی دانشگاه با زیربنای 12 هزار مترمربع در سال 95 مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی افزود: یکی از اصلی ترین اهداف دانشگاه تخصیص  15 درصد اعتبارات در زمینه تحقیقات و پژوهش بوده و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اعضای نسبت اعضای هیئت علمی دانشگاه ملایر به کارکنان بیان کرد:  تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه 138 نفر و تعداد کارکنان را 189 نفر بوده که نسبت اعضای هیات علمی به کارکنان این دانشگاه 1.19 درصد است

در این جلسه از برادران خیر سعیدی پور برای ساخت دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی دانشگاه ملایر تقدیر به شد.

انتهای  پیام/گ

دیدگاه شما