نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. اسفند 1394 - 22:53   |   کد مطلب: 18401
دولت در حالی بسته‌ی خروج از رکود مسکن را ارائه کرده است که عمده‌ی مردم خصوصا زوجین جوان با حقوق ماهیانه‌ای که دریافت می‌کنند، عملا توان پرداخت اقساط سنگین این وام را ندارند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از  به نقل از آناج، شورای پول و اعتبار در جلسه یازدهم اسفندماه، با امکان اعطای تسهیلات مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به زوجین خانه اولی، مبلغ 160 میلیون‌تومان در شهر تهران (هریک از زوجین حداکثر 80 میلیون‌تومان)، 120 میلیون‌تومان در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر (هریک از زوجین حداکثر 60 میلیون‌تومان) و 80 میلیون‌تومان در سایر مناطق شهری (هریک از زوجین حداکثر 40 میلیون‌تومان)  با رعایت حداکثر تسهیلات معادل 80 درصد ارزش ملک موافقت کرد.

با یک محاسبه‌ی سرانگشتی می‌توان دریافت که در تهران تسهیلات 160میلیونی با اقساط ماهیانه 2.300.000 تومان و در مراکز استان‌ها نیز تسهیلات 120 میلیونی، با اقساط بیش از 1.700.000تومان در ماه، بازپرداخت می‌گردد.

دولت در حالی بسته‌ی خروج از رکود مسکن را ارائه کرده است که عمده‌ی مردم خصوصا زوجین جوان با حقوق ماهیانه‌ای که دریافت می‌کنند، عملا توان پرداخت اقساط سنگین این وام را ندارند و اگر بتوانند با همان دریافتی‌های ماهیانه، از پس مخارج روزمره‌ی خود بر بیایند، باید خوشحال نیز باشند.

دولت یازدهم که از همان ابتدای کار با سخره‌گرفتن طرح مسکن مهر نشان داد که فاقد نگاهی کلان در حوزه‌ی مسکن است، بعدها نیز به هر نحوی که می‌شد این پروژه را لگدمال کرد تا جایی که آخوندی، وزیر راه و مسکن و شهرسازی، مسکن مهر را طرحی «مزخرف» خواند.

در دولت قبل، مردم نیازمند، نه با وام‌های 120 و 160 میلیونی و با سودهای 14 تا 18 درصد، بلکه با وام‌های 10 تا 20 میلیونی و با سود 5 درصدی، صاحب مسکن می‌شدند و امروز شاهدیم که مستضعفان، کارگران و قشر محروم جامعه با درآمدی زیر یک میلیون تومان در ماه، اصلا نمی‌توانند به تسهیلات مسکن دولت یازدهم فکر کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار