نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. فروردين 1395 - 10:54   |   کد مطلب: 18726
حاج علی فراهانی پیرمرد جوان دل ملایری در سن 79 سالگی در مقطع متوسطه اول (کلاس هشتم) در روستای علوی این شهرستان مشغول تحصیل است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حاج علی فراهانی پیرمرد جوان دل ملایری در سن 79 سالگی در مقطع متوسطه اول (کلاس هشتم) در روستای علوی  این شهرستان مشغول تحصیل است.

وی که به خاطر نداشتن شرایط ادامه تحصیل نتوانسته در کودکی به مدرسه برود، امروز با همتی بلند و عزمی راسخ در مقطع متوسطه اول مشغول به تحصیل است و به گفته معلمانش دانش آموز زرنگ و درسخوانی است.

هم ولایتی هایش از او به نیکی یاد می کنند و او را به خوش اخلاقی و تقوی می شناسند و هم کلاسی هایش به مهربانی و باهوشی،  بسیار منظم است و هر روز صبح با دوچرخه اش به موقع و بدون تاخیر در مدرسه حاضر می شود، نفر اول در سر صف مدرسه و میز کلاس است.

حاج علی فراهانی گفت: پنجم آبان 1316 در روستای علوی از توابع ملایر به دنیا آمدم و تا دوران سربازی بی سواد بودم و از این کار رنج می بردم، سال 1335 به خدمت سربازی اعزام شدم و در سربازی 2 تا اسکناس 5 قرانی (ريالی) را به جای 20 قرانی به من دادند و من متوجه نشدم خیلی به من برخورد، تصمیم گرفتم باسواد شوم در عرض 20 روز سواد خواندن و نوشتن را در پادگان زنجان آموختم ولی پس از مراجعت از سربازی به دلیل مشکلات کار و ازدواج و بیماری همسرم نتوانستم تحصیل را پی بگیرم.

حاج علی در مورد ازدواجش آهی می کشد و می گوید: همسر اولم بعد از چند سال بیمار شد و 40 روز در بیمارستان ملایر بستری شد. تمام هستی ام را خرجش کردم ولی خواست خدا چیزی دیگر بود و فوت کرد دو بچه از او به جا ماند بعد از مدتی مجدداً ازدواج کردم و حاصل زندگی ام 9 فرزند،5 پسر و 4 دختر می باشد و به لطف خداوند 25 نوه و 4 نتیجه و یک نبیره دارم.

آقای فراهانی هم کشاورز است و هم دامداری می کند و در کار خود بسیار سختکوش و فعال است و بیشتر اوقاتش را به کار کشاورزی و دامداری مشغول است.

 این پیرمرد باصفای روستایی در کنار کار و تحصیل هنرهای دیگری نیز دارد،  تعمیر دوچرخه، چراغ و سماور و بندزنی از جمله مهارت های اوست، با طب سنتی و تعبیر خواب آشناست و در تعیین وضعیت زمین مناسب برای حفر چاه تخصص ویژه دارد و حتی مناطق گازخیز را به خوبی تشخیص می دهد و به تعبیری مهندس گاز و آب شناسی است.

حاج علی فراهانی در پاسخ به این سوال که وقتی در کنار نوجوانان هستید چه حسی دارید گفت: احساس جوانی و نشاط می کنم و به زندگی امیدوارتر می شوم یعنی اگر به آینه نگاه نکنم، فکر می کنم جوان 15 ساله هستم.

وی در ادامه افزود: چهار  بار زیارت امام رضا(ع) رفته ام و 27 سال پیش هم مکه مشرف شده ام و شاه چراغ را هم بارها زیارت کرده ام حالا دو آرزو در دل دارم یکی کربلا مشرف بشوم و دوم بتوانم به دانشگاه بروم و در رشته پزشکی درس بخوانم

در پایان از او خواستم علم را در یک جمله تعریف کند گفت: علم یعنی زندگی، یعنی امید، علم نه کهنه می شود، نه می میرد، نه دزدیده می شود بلکه انسان را به پیشرفت می رساند و تعای می بخشد.

حاج علی فراهانی در پایان از زحمات و تلاش های آقایان کرمانی مدیر و بتویی معاون و دبیران  این آموزشگاه تقدیر و تشکر کرد.  

دیدگاه شما

آخرین اخبار