نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. تير 1395 - 12:13   |   کد مطلب: 19415
اجرای دوربرگردان در بلوار شهید بهشتی ملایر باعث اعتراضات مردمی شده و عده‌ای این دوربرگردان را غیراستاندارد می‌دانند.

به گزارش ملایری‌ها؛ استفاده از دوربرگردان‌ها به‌عنوان یکی از روش‌های مدیریت دسترسی و تسهیل روانی حرکت در جاده‌ها و بلوارها است که باهدف تسهیل دررفت و آمد و کاهش ترافیک اجرا می‌شوند.

امروزه استفاده از دوربرگردان‌ها به‌طور روزافزونی در حال گسترش است و به‌این‌ترتیب، دسترسی‌ها در طول خیابان محدودشده و فقط از طریق بریدگی‌هایی انجام می‌شود که به‌منظور عبور جریان در میانه تعبیه‌شده است.

اما حکایت اجرای دوربرگردان بلوار شهید بهشتی در شهرستان ملایر حکایتی دیگر داشته و بیشتر به دور برنگردان شبه شده است تا بک دوربرگردان!

بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان ملایر از اوایل خردادماه اجرای دوربرگردان در بلوار شهید بهشتی ملایر اجرا شد که اجرای این دوربرگردان با انتقادات فراوانی همراه بود.

محمدی یکی از راننده‌هایی است که منتقد اجرای این دوربرگردان در ملایر بوده است و این دوربرگردان را غیراستاندارد می‌داند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برخی از ماشین‌ها برای دور زدن در این مسیر با مشکل مواجه بوده و باید با دو فرمان این عمل را انجام دهند.

وی افزود: دور زدن برای برخی از ماشین‌ها در این مسیر سخت بوده و بیشتر از اینکه باعث ایجاد سهولت در تردد شود بیشتر باعث زحمت است.

معاون عمرانی شهردار ملایر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به بازدیدهای فروان خود از این طرح اظهار داشت: در اجرای دوربرگردان قطر دوربرگردان باید 17 متر بوده که معمولی‌ترین آدم نیز بتواند دور بزند.

نادر روستایی افزود: با توجه به عرض بلوار شهید بهشتی ملایر عرض بلوار اجازه دوربرگردان 17 متری را نداده و طبیعتاً باید از عرض این دوربرگردان کوتاه شود.

وی اجرای دوربرگردان استاندارد را باعث بسته شدن جاده دانست و بیان کرد: دوربرگردان بلوار شهید بهشتی ملایر 4 متر از حد استاندارد کوتاه‌تر بوده که همین امر باعث به وجود آوردن 25 درصد مشکل در دور زدن شده است.

 مسئول اجرای طرح دوربرگردان  گفت: مشکلات  در دور زدن در این مکان دو دلیل عمده محور ماشین‌ها و نابلد بودن راننده‌ها دارد که باعث انتقادات از این طرح‌شده است.

وی گفت: اگر بخواهیم یک طرح هیچ‌گونه معارضی نداشته باید کار استاندارد انجام شود ولی محدودیت باعث اجرای این طرح‌شده است .

روستایی با اشاره به انجام اصلاحیه در این طرح بیان کرد: یا توجه به نارضایتی‌های موجود دوربرگردان بلوار شهید بهشتی اصلاح‌شده که خود باعث مشکل جدید خواهد شد.

وی کاهش ایمنی را مشکل اصلاح این طرح دانست و بیان کرد: انجام این طرح دارای یک تناقض بوده و اجرای این طرح از ابتدا با مخالفت من همراه بود.

معاون عمرانی شهردار ملایر گفت: با توجه به مخالفت با این طرح اجرای آن دو هفته نگه‌داشته شده که با توجه به مصوبه شورای ترافیک شهرستان ملایر باید این طرح اجرا می‌شد.

وی گفت: در ابتدا قرار بوده که در این طرح یک میدانچه در روبه روی راهنمایی و رانندگی اجرا شود که این طرح و به دوربرگردان تغییر پیدا کرد.

روستای افزود: اجرای میدانچه در این مسیر هم هزینه کمتری به همراه داشته و هم نما و منظر بهتر داشت ولی  در شورای ترافیک اجرای دوربرگردان مصوب شد.

وی گفت: اصلاح این طرح ایمنی را کاهش داده و خطر تصادف را به همراه خواهد داشت.

این اولین تصمیم از شورای ترافیک شهرستان نبوده که با اعتراضات مردمی همراه بوده و یک‌طرفه کردن خیابان خیام نیز با اعتراضات فراوانی همراه بود.

بر اساس شنیده‌ها شهرداری ملایر نیز با اجرای پروژه دوربرگردان در بلوار شهید بهشتی مخالف بوده است و اجرای این طرح را باعث از بین بردن نما و منظر بلوار شهید بهشتی دانسته است.

حال سؤال مردم از شورای ترافیک این است، این تصمیمات این شورا کارشناسانه گرفته‌شده و مصوب می‌شود؟!

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار