نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. شهريور 1395 - 8:08   |   کد مطلب: 19900
انگور ملایر همواره موردتوجه بوده و باغات ملایر دارای آوازه بلندی در کشور بوده‌اند اما این بار این آوازه انگورهای نه از باغات چند هکتاری بلکه از حیاطی کوچک شنیده می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ شهرستان ملایر همواره به نام شهر تاکستان‌های زرخیز در کشور شناخته‌شده است و انگور این شهر جز بهترین انگورهای کشور شناخته‌شده است.

انگور ملایر همواره موردتوجه بوده و باغات ملایر دارای آوازه بلندی در کشور بوده‌اند اما این بار این آوازه انگورهای نه از باغات چند هکتاری بلکه از حیاطی کوچک شنیده می شود.

ماجرای این حیاط 50 متری با زنگ تلفنم از کربلایی محرمعلی شاملو که کار کچ کاری را در پیش گرفته آغاز شد و وی از این حیاط 50 متری به ما خبر داد.

با گرفتن آدرس از کربلایی قدم در کوچه های شهر ملایر گذارده و پس از رسیدن به آدرس در زده و پیرمرد خوشرویی به استقبال ما آمد. حاج ابراهیم ترکاشوند با زبان ملیح ترکی و با گفتن "خوش گلدیز" به ما خوش آمد گفت و ما را به حیاط خانه هدایت کرد.

با وارد شدن به حیاط خانه خوشه های طلایی درخت انگور جایگزین صورت نورانی پیرمرد در چشمان ما شد و تعداد بی نظیر خوشه های انگور چشمان ما را به حیرت آورد.

چند عکسی از خوشه های بی شمار تک درخت مو حیاط 50 متری حاج ابراهیم گرفته و پای صحبت های پیرمرد خوش روی گزارش نشستیم.

پای سفره دل حاج ابراهیم می نشینیم پیرمرد 83 ساله گزارش ما به زمان عشایری و کارگریش و مشکلاتی که در زندگی خود داشته اشاره می کند.

از زندگی در تهران و خستگی از آپارتمان نشینی اشاره و بیان می کند که  زندگی مشکلات فراوانی داشته اما با توکل به خدا مشکلات آسان می شود.

از حاج ابراهیم درباره درخت مو و محصول بی نظیرش می پرسم و وی در پاسخ رسیدگی به درخت را مهمترین دلیل آن عنوان می کند.

حاج آقا ترکاشوند می گوید 12 سال پیش خودم درخت را کاشته ام و تا کنون چنین محصولی نداده است و سال گذشته به این درخت رسیدگی کردم و امسال چنین محصولی داده است.

مهمترین مسئله ای که درباره حاج ابراهیم نظر ما را جلب می کند تاکید بر روی انجام واجبات است که بارها در سخنانش درباره پرداخت خمس مالش، رفتن به زیارت و حضور در مسجد اشاره می کند.

جانماز گوشه بالکن نظر ما را جلب می کند  که پیرمرد خوشروی گزارش ما می گوید همیشه در نماز جماعت مسجد حضور داشته ام ولی چند وقتی  است که به دلیل پادرد نمی توانم به مسجد بروم و بالکن خانه ام عبادتگاه من شده است.

با حاج ابراهیم خداحافظی می کنیم که درهنگام خروج و آخرین نگاه به درخت مو دعای "و ان یکاد" روی درخت نظرم را جلب می کند که نشان می دهد که ما هر چه داریم از خداست.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار