نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. شهريور 1395 - 12:36   |   کد مطلب: 19988
کارخانه کیان وین سای ملایر این روزها حال‌وروز خوشی نداشته و یکی از واحدهای تولیدی معرفی‌شده به ستاد تسهیل استان همدان است.

به گزارش ملایری‌ها؛ سال 95 با نام‌گذاری شعار "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" توسط مقام معظم رهبری نوید از اقدامات فراوان در راستای تحقق هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی داشت.

پس‌ازاین نام‌گذاری دولت برای اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی  قرارگاه اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده تا چرخه اقتصاد کشور فعال‌تر شود.

 در استان‌ها نیز ستاد تسهیل برای رفع مشکلات واحدهای تولدی آغاز به کارکرده و مشکلات این واحدها در این ستادها بررسی می‌شود.

یکی از واحدهای تولیدی که به ستاد تسهیل استان همدان معرفی‌شده است کارخانه کیان وین سا ملایر بوده است.

کلنگ اجرای کارخانه کیان وین سا ملایر از سال 84 و با سرمایه گزاری بخش خصوصی به زمین شده شد و در سال 87 با 80 میلیارد ریال سرمایه گزاری افتتاح شد.

این کارخانه به‌منظور تولید درب و پنجره‌های یو پی‌وی‌سی در افتتاح‌شده و با استاندارهای آلمان مشغول تولیدشده است اما این روزها این واحد تولید حال‌وروز خوشی نداشته و یکی از واحدهای تولیدی معرفی‌شده به ستاد تسهیل استان همدان است.

مهدی حاتمی در بازدید خبرنگاران ملایر از این کارخانه با اشاره به آخرین وضعیت این واحد تولیدی اظهار داشت: این کارخانه به‌منظور تولید درب و پنجره‌های یو پی‌وی‌سی با اندازه‌های استاندارد افتتاح‌شده و توانایی تولید روزانه سه هزار مترمربع درب و پنجره را دارد.

 وی گفت: با توجه به اینکه در ایران قانون اجرای درب و پنجره‌ها با اندازه‌های یکسان و استاندارد اجرانشده و هر کارفرما اندازه‌ای دلخواه برای پروژه خود در نظر گرفته  و برای تولید در این کارخانه باید کارفرما مراجعه کند.

مدیر شرکت کیان وین سا با اشاره به فعالیت 30 نفر در کارخانه بیان کرد: اوج کار این کارخانه در سال 91 بوده که 90 نفر در سه نوبت در کارخانه مشغول به کار بودند اما  با توجه به رکود صنعت ساختمان و  فعالیت کارگاه‌های زیر پله‌ای این کارخانه با کاهش نیرو مواجه شده است.

وی افزود: در حال حاضر 30 نفر در یک نوبت در این کارخانه مشغول به کار بوده و دو خط برش دوبل کارخانه خاموش است و کارخانه روزانه 400 مترمربع تولید دارد.

حاتمی گفت: پس از تأسیس این شرکت در ملایر بیش از 15 کارگاه تولیدی در شهر ملایر زده‌شده که بعضاً کارکنان این شرکت این واحدها را تولید کرده‌اند.

وی کیفیت محصول و استفاده از مواد اولیه استاندارد را از مهم‌ترین ویژگی‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله در تولیدات این شرکت استفاده از پروفیل‌ها و ابزار و یراق استاندارد و ساخت درب و پنجره‌های استاندارد بوده که همین امر باعث افزایش قیمت محصولات تولیدی این شرکت شده است.

مدیر شرکت کیان وین سا ملایر با اشاره به کم‌فروشی و عدم پرداخت مالیات و عوارض در کارگاه‌های زیر پله‌ای  گفت: متأسفانه استانداردها و آیین‌نامه‌های از استاندارد بودن درب و پنجره حمایت نکرده و همین امر باعث سوءاستفاده برخی شده است.

وی گفت: در صنعت ساختمان استاندارد جای خود را به قیمت داده و برخی از کارفرمایان به‌جای توجه به استاندارد قیمت گرا هستند.

حاتمی با اشاره به تزریق 90 میلیاردی صاحب شرکت برای رونق کارخانه بیان کرد: به دنبال جذب مشتری از خارج از ایران بوده و در حال حاضر رایزنی‌هایی برای صادرات محصولات به عراق، غنا و ساحل‌عاج شده است.

وی با اشاره به معرفی شرکت کیان وین سا ملایر به ستاد تسهیل استان بیان کرد: یکی از مشکلات این واحد تولیدی مشکل سرمایه در گردش بوده  که به همین منظور به ستاد تسهیل استان معرفی شد.

مدیر شرکت کیان وین سا ملایر افزود: پس از چهار ماه بررسی و با پیگیری مسئولین و نماینده‌های ملایر مبلغ 13 میلیارد ریال وام برای این واحد تولیدی مصوب شد.

وی با اشاره به نیاز تغییر در آیین‌نامه‌های ساختمان بیان کرد: در استانداردهای ساختمان نیازمند توجه به استاندارهای درب و پنجره بوده و این امر نیازمند توجه نمایندگان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار