نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. شهريور 1395 - 23:11   |   کد مطلب: 20025
بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان از صبح دوشنبه با اجرای افتتاحیه در ملایر آغاز به کارکرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ اجرای نمایش‌های بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان با نمایش "نقره‌داغ" از ملایر به کارگردانی بهرام حاجی علی‌اکبری در مرکز آموزش هنر آغاز شد.

 

بهرام  حاجی علی‌اکبری پس از اجرای این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از اجرا صد در صد راضی بوده و هنرمندان با تمام توان اجرا کردند.

وی گفت: تمامی میزان سن‌ها و موقعیت‌هایی که در تمرینات انجام‌شده بود و دیالوگ‌ها و نورپردازی به‌خوبی انجام شد و یکی از بهترین اجراهایم بود.

این کارگردان ملایری با اشاره به برخی از حواشی ایجادشده در هنگام اجرای نمایش بیان کرد: برخی سروصداها و رفت‌وآمدها و صداها و نورها باعث از دست دادن تمرکز بازیگر می‌شود.

وی گفت : حتی خود هنرمندان  و بازیگران تئاتر نیز در وقت در اجرا حاضر نشده و باید رعایت کار هنری را انجام دهیم.

حاجی علی‌اکبری گفت: این کار حاصل زحمات شش ماه هنرمندان جوان بوده و پس از اجرا نیز تماشاچی‌ها از این کار راضی بودند.

وی قصه این نمایش را مربوط به دوره قاجار و قصه فردی به نام "کریم شیره‌ای" عنوان کرد و گفت: این نمایش با قصه‌ای زیبا مظلومیت انسان‌ها را در طول تاریخ به نمایش گذاشته است.

این هنرمند ملایری گفت: ما زحمت خود را کشیده و هر چه داوران نظر دهند چه مقامی بیاورم و چه نیاورم نظر داوران برای من محترم است.

حاجی علی‌اکبری با اشاره به عوامل این نمایش  گفت: مرجان آقانوری در نقش لعبت، محیا جباری در نقش نقره، محدثه فرهادی در نقش شیدا، علی حسینی در نقش اصلان و سعید حسین پور در نقش کریم بازیگران این نمایش هستند.

وی همچنین از سعید حسین پور به‌عنوان نویسنده و دستیار کارگردان، امیر بیگی طراح نور، علی یعقوبی اجرای نور و موسیقی، محسن حیدری نژاد برنامه‌ریز، سجاد عبدلی مدیر صحنه، سجاد حسین پور منشی صحنه و سمیه احمدی عکاس نام برد.

"حرکت سیال جنون " از تویسرکان به کارگردانی وحید قلخانباز و طرح سجاد طهماسبی دومین نمایش اجراشده در نخستین روز بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان بود.

کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار ما  اظهار داشت: بیش از 15 سال کار تئاتر کرده و کار حرفه‌ای را با گروه قاب خالی از سال 86 آغاز کرده‌ام.

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های نمایش"حرکت سیال جنون "  بیان کرد: این نمایش یک کار تجربی و کارگاهی بوده که حضور برخی از بازیگران و  جمع شدن دورهم در یک کارگاه نمایشی شکل گرفت.

کارگردان نمایش حرکت سیال جنون   این نمایش را فاقد داستان خاص عنوان کرد و گفت: نمایش "حرکت سیال جنون "  جدای از کارهایی بوده که به دنبال یک داستان مشخص می رود و فقط با یک تم مخصوص که در این نمایش جنون مدنظر گرفته‌شده و تصویر و موقعیت‌های مختلف شکل گرفته است.

وی گفت: بازیگران این نمایش بعد از برگزاری یک جشنواره نمایش خوانی در شهر تویسرکان به دور  هم جمع شده و با آموزش تئاتر شالوده این کار شکل گرفت.

وی این نمایش را  شلوغ‌ترین کار جشنواره بیست و هشتم دانست و بیان کرد: در این نمایش  15 بازیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این هنرمند تویسرکانی با اشاره به عوامل نمایش گفت: طرح و ایده این نمایش  از سجاد طهماسبی بوده و وحید قلخانباز، زهرا نقی زاده، متین ظاهری، سجاد باقری، علیرضا مهران، صادق قمری، امین الوندی، طاهر میر رضی، فاطمه اسفندیاری، پیمان نوری، ملیکا گلمیرزایی، صبا مالمیر، نرگس دارایی و علی شیخ‌الاسلامی بازیگران آن هستند.

وی  افزود: این نمایش فاقد طراحی نور، موسیقی و حتی از دکور هم کم استفاده‌شده است و بیشتر به سمت خلق موقعیت رفته است.

قلخانباز خاطرنشان کرد برای نمایش یک ماه و نیم تمرین شده اما زمان کارگاهی آن بیشتر بوده است.

وی گفت: واکنش تماشاچی‌ها همان بوده که ما خواسته و حتی بیشتر از انتظار ما بود و ما از این امر بسیار خوشحال هستیم.

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار