نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. شهريور 1395 - 11:00   |   کد مطلب: 20049
فرزندان خانواده طاهرنیا تولد 85 سالی مادربزرگ خود را با حضور 70 هفتاد فرزند، نوه و نتیجه برگزار کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ خانواده‌های پرجمعیت، رفت آمد ها بسیار، روز عید و خانه مادربزرگ با نوه‌های بسیار، بازی‌های کودکانه با بچه‌های فامیل و همکاری در روز کار همه این‌ها یادآور روزهای نه‌چندان دور است و کم‌کم فقط به خاطره تبدیل می‌شود.

این روزها با توجه به کاهش جمعیت کمتر آن روزها دوباره تکرار می‌شود و دیگر دور مادربزرگ آن‌چنان شلوغ نیست و گاهی فقط یک یا دو نوه به دور این موجود دوست‌داشتنی جمع می‌شوند.

فنّاوری آدم‌ها را به‌تنهایی محکوم کرده و گاه در دورهمی ها بیشتر از این‌که دورهم باشیم دور تلفن‌های همراه هستیم اما هستند کسانی که این روزها بازهم دورهمی هایشان همچون گذشته دل‌چسب و با حضور فراوان  بچه‌ها است.

جشن تولد مادربزرگ 85 ساله بهانه‌ای شده برای دورهمی خانواده  طاهرنیا  و 70 نفر از فرزندان، نوه‌ها و نتیجه‌ها دورهم برای یک روز شاد به همراه مادربزرگ برگزار کرده‌اند.

مراد طاهرنیا یکی از این فرزندان مادربزرگ گزارش ما در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این مراسم برای تکریم از جایگاه پدر و مادر و در راستای سفارش‌های قرآن و ائمه(ع) صورت گرفته است.

وی افزود: ما برای این جشن از چند روز قبل برنامه‌ریزی‌های را انجام داده و این فرزندان از پنج شهر مختلف از نقاط مختلف ایران به دورهم جمع شده‌اند.

طاهرنیا حضور فرزندان زیاد به دور پدر و مادر را مایه آسایش آنان دانست و بیان کرد: کاهش جمعیت در کشور این‌گونه دورهمی ها را با تهدید مواجه کرده است.

وی افزود: امروز با توجه به کاهش فرزندان و بسنده کردن به یک یا دو فرزند باید در کشور احساس نگرانی  کرد.

طاهرنیا گفت: در این برنامه هرکدام از فرزندان و نوه‌ها یک‌گوشه کار را گرفته و کارها و برنامه‌های این جشن یک‌روزه به‌خوبی برگزار می‌شد.

وی گفت: این هماهنگی و همدلی در انجام کارها یادآور روزهایی بود که همه اعضای خانواده‌ها در مشکلات و شادی‌ها در کنار هم زندگی را به‌پیش می‌برند.

مدیرمسئول روزنامه فرهنگ  گفت: در خانواده‌های پرجمعیت فرزندان معمولاً کارها را باهم به‌پیش می‌بردند و به یاد دارم که در هنگام مریضی پدرم چگونه فرزندان به‌خوبی کارهای آن را انجام می‌دانند.

وی افزود: فرزندان خانواده ما در هنگام  مریضی پدرم هرلحظه کنار وی بودند اما در همان اتاق مریضی دیگر بستری‌شده بود که نبود داشتن یک فرزند باعث تنهایی آن بیمار شده بود.

طاهرنیا گفت: روز جشن تولد مادربزرگ 85 ساله خانواده ما به مدت یک روز برگزارشده و در آن برنامه‌های مختلفی ازجمله مسابقه‌های مختلف  اجرا شد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در این جشن به دور بودن از فضای مجازی تمامی اعضای خانواده و برگزاری یک مراسم دورهمی واقعی  و شادبود.

مدیرمسئول هفته‌نامه فرهنگ ملایر گفت: احترام به والدین از واجبات مهم دینی بوده و فرزندان باید هر دور بیشتر به والدین خود توجه کنند.


 

دیدگاه شما

آخرین اخبار