نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. مهر 1395 - 11:07   |   کد مطلب: 20237
این روزها گلزار شهدای عاشورا وضعیت خوبی نداشته و باعث گلایه برخی از خانواده های شهدا شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ گلزار شهدا جایی برای دیدار با آسمانی‌هایی است که رفتند  تا امروز ما در کمال آرامش و امنیت زندگی خود را ادامه دهیم.

گلزار شهدا مکانی است برای دیدار با رفیقان قدیمی و یادآوری خاطرات از روزهای خون و آتش روزهایی که یکرنگی، صفا، صمیمیت و ولایتمداری در اوج قرار داشت.

شهر ملایر دارای سه گلزار شهدا بوده که شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم در آن به خاک سپرده‌شده و مأمنی برای عاشقان آنان شده است.

عاشورا، بهشت هاجر و شمس‌آباد سه گلزار در شهرستان ملایر بوده که محلی برای دیدار با سبک بالان عاشق و پرنده‌های آسمانی شده است.

دیدار با شهدا در عصرهای پنج‌شنبه و یادی از آنان روح آدمی را به پرواز درآورده و آرامشی دوچندان به انسان می‌دهد اما این روزها گلزار شهدای عاشورا وضعیت خوبی نداشته و باعث گلایه برخی از خانواده‌های شهدا شده است.

مادر شهید احمدرضا احدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با گلایه از وضعیت گلزار شهدای عاشورا اظهار داشت: این گلزار وضعیت نامناسبی داشته و محلی برای تجمع معتادین و زباله شده است.

وی افزود: من هفته‌ای چند بار به سر مزار شهدا می‌آیم اما گاهی از ناراحتی نمی‌توانم در گلزار بایستم و فقط فاتحه‌ای می‌خوانم و می‌روم.

حاجیه خانم عروجی نزدیک هشت سال است که قبور شهدا در گلزار عاشورا ساماندهی شده‌اند اما پس‌ازآن دیگر توجهی نشده است.

وی گفت: بسیاری از دیوارها و سنگ‌های گلزار ریخته‌اند و خراب‌شده‌اند اما رسیدگی به این گلزار نیم شود و گلزار نیاز جدی به یک نگهبان دارد.

وی با اشاره به عدم وجود یک قطره آب در گلزار شهدا بیان کرد: دو شیر آب در گلزار شهدا زده‌شده بود اما آن‌ها را از تخریب کرده‌اند و پس‌ازآن دیگر فکری به حال آب این مکان نشده است.

مادر شهید احدی افزود : وقتی به سر قبور شهدا می‌آییم یا باید با خود آب به همره داشته باشیم یا اینکه از همسایه‌های گلزار آب برای شست و شوی قبور بگیریم.

وی گفت: نظافت گلزار وضعیت خوبی نداشته و گاهی حتی فضولات حیوانات و انسان‌ها در سر قبور دیده می‌شود که مایه تأسف است.

حاجیه خانم عروجی گفت: گلزار یک  نگهبان یا سرپرست خواسته که از این قبرستان و گلزار مواظبت کند که خانواده‌های که بر سر مزار شهدا حاضر می‌شوند  با ناراحتی از گلزار بازنگردند .

وی تأکید کرد: اینجا به نظافت و  رسیدگی نیاز داشته حتی خانواده‌های شهدا به یک رفتگر گفته‌ایم که  زباله‌های اینجا را جمع کند و ما خودمان پولت را می‌دهیم اما بازهم قبول نکرده است.

وی گفت: مسائل و مشکلات را به  اکثر مسئولین گفته این اما آن‌ها فقط ما را به یکدیگر پاس می‌دهند و  فرمانداری می‌گوید به شهرداری به بروید، شهرداری به شورای شهر و شورای شهر به شورای محله ما را پاس‌کاری می‌کنند!

مادر شهید احدی تأکید کرد: این مسائل و مشکلات را بارها بیان کرده‌ایم و خودم نیز در دیدار شهردار با اهالی محل این مسئله را بیان کرده‌ام و همه فقط قول پیگیری داده‌اند و کسی گوشش بدهکار نیست.

وی گفت: در این گلزار کسانی آرمیده‌اند که از جان و مال و همه زندگی خود برای آسایش ما گذشتند و شاید کمی توجه کم‌ترین کاری باشد که می‌توان برای آنان انجام داد.

مادر شهید احدی افزود: در برخی از گلزارها وقتی وارد می‌شوی آن‌قدر فضای خوبی داشته که دلت می‌خواهد ساعت‌ها در کنار شهدا بمانی اما در اینجا دلت می‌گیرد.

 باکمی گشت زدن در گلزار شهدا متوجه بیشتر سخنان مادر شهید احدی می‌شوی دیوارها و سنگ‌های خراب‌شده، شیرهای خراب، و وضعیت نامناسب نظافت ...!

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار