نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. آبان 1395 - 12:04   |   کد مطلب: 20655
500 بانوی سامنی بیش از 79 میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی برای مدافعین حرم و جبهه‌های مقاومت جمع‌آوری کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ امروز امامزاده ابراهیم طجر در سامن حال و هوایی نو به خود گرفته بود، حال و هوایی که به‌محض ورود به صحن امامزاده حس و حالت را به دهه 60 می‌برد روزگاری که مادران در پشت جبهه‌ها برای  رزمندگان اسلام کمک جمع‌آوری کرده و آن کمک‌ها را بسته‌بندی و به جبهه‌ها ارسال می‌کردند.

در آن روزگاران کودکان نیز همراه مادرانشان در پشت جبهه‌ها حضورداشته و با دستان کوچکشان علاوه بر کمک به مادران خود نقاشی‌هایی پر از احساس می‌کشیدند و به همراه کمک‌های مردمی به جبهه‌ها ارسال می‌کردند.

حال آن نقاشان  کوچک خود مادر شده‌اند و امروز نقش مادران خود را تکرار می‌کنند و به همراه فرزندان خود به آستان امامزاده ابراهیم آمده  تا ادامه‌دهنده راه مادران خود باشند وبیان کنند که اگر مادران خود برای رزمندگان اسلام کمک جمع‌آوری می‌کردند امروز آنان برای مدافعان حرم کمک جمع‌آوری می‌کنند.

500 بانوی سامنی امروز در آستان امامزاده ابراهیم(ع) جمع شده‌اند تا بار دیگر ثابت کنند که زنان ایرانی همچون گذشته نقشی مهم در پیروزی رزمندگان اسلام داشته و همواره مطیع امر ولایت هستند.

آن کودکانی که دیروز در کنار مادران خود نقاشی‌هایی بااحساس برای رزمندگان می‌کشیدند امروز همان راه و رسم را به کودکان خودآموخته و کودکانشان امروز برای مدافعین حرم نقاشی می‌کشند و با دستان کوچک خود برای پیروزی و سلامت مدافعین حرم حضرت زینب(س) دعا می‌کنند.

به هر گوشه از امامزاده که بنگری هر کس به‌اندازه وسع خود مشغول کاری است، مادری در حال بافتن شال، چند بانو مشغول آماده‌سازی باسلق برای بسته‌بندی و تعدادی نیز در حال بسته‌بندی خرما هستند.

در گوشه‌ای دیگر نیز دو بانوی سامنی با بستن سربند لبیک یا خامنه‌ای مشغول بسته‌بندی کشمش و گردو برای مدافعین حرم هستند و گویی با خود می‌گویند رهبرا ما مطیع امر تو بوده و هرلحظه گوش‌به‌فرمان تو هستیم.

برگزاری این مراسم بر عهده  بانوان بسیجیان حوزه کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) که مسئولیت آن به عهده خانم بروجردی بوده که در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این 500 بانو از شهر و روستاهای مختلف بخش در این مکان جمع شده‌اند.

وی افزود: بانوان سامنی بیش از 50 میلیون ریال کمک غیر نقدی و 24 میلیون ریال کمک نقدی برای مدافعین حرم اهدا کرده‌اند.

فرمانده حوزه کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) گفت: عمده کمک‌های بانوان سامنی بیشتر از محصولات تولیدی ملایر از قبیل کشمش، گردو، باسلق، شیره و عسل است.

وی افزود: برخی از بانوان نیز با دستان خود برای مدافعین حرم شال، دستکش و کلاه بافته و برای ارسال این کمک‌ها به جبهه‌های مقاومت آن‌ها به این مکان آورده‌اند.

بروجردی گفت: مهر و تسبیح، خرما خشک، قرآن، پتو، لباس‌های گرم، انواع لباس و مواد خوراکی از دیگر وسایلی است که بانوان جمع‌آوری کرده‌اند.

وی خادمی مدافعین حرم را مهم‌ترین هدف این برنامه عنوان کرد و گفت: بانوان سامنی امروز اینجا جمع شده‌اند تا بیان کنند که همواره آرزوی داشته که مدافع حرم شوند و همیشه حسرت می‌خوردند اما امروز فرصتی شده تا به آ روزی خود رسیده و مدافع حرم شوند.

بسته‌بندی‌ها تمام‌شده و همه آماده ارسال هستند و بر روی هر بسته‌ای پیامی از بانوان نصب‌شده که : برادر رزمنده وقتی دست‌های یخ‌زده اما چهره مقاوم شمارا دیدم به خودم گفتم آرزوی دفاع از حرم آل و الله برای ما بانوان نیز محقق شد. با یاری خدا پیروزی از آن شماست برای ما دعا می‌کنم سلام ما را به عمه سادات برسانید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار