نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. آذر 1395 - 8:25   |   کد مطلب: 21119
تیغ پیمانکار یامسئولین،کدام برنده تر است؟
گره کور مسکن مهر شش ملایر به دست چه کسی باز می شود؟
مشکلات مسکن مهر شش ملایر از تجمع متقاضیان در اداره کار و دفتر نماینده گرفته تا شرایط عجیب‌وغریب پیمانکار مسکن مهر برای متقاضیان چندین ماه است که به اوج خود رسیده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ "مسکن مهر و مشکلات" این به واژه‌ای تکراری در بین اخبار همه شهرستان‌ها تبدیل‌شده و گوی قرار نیست مسکن مهر و مشکلات از هم جدا شوند.

در گوش گوشه کشور و در بسیاری از خبرهای مختلف این روزها صدای متقاضیان مسکن مهر بلند بوده و حتی در ماه گذشته نمایشگاه مطبوعات به محلی برای تجمع متقاضیان مسکن مهر تبدیل شد.

در ملایر هم علی رقم کارهای انجام‌شده در مسکن‌های مهر همچنان هستند عده‌ای که با مشکلات مسکن مهر دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

مشکلات مسکن مهر شش ملایر چندین ماه است که به اوج خود رسیده و از تجمع متقاضیان در اداره کار و دفتر نماینده گرفته تا شرایط عجیب‌وغریب پیمانکار مسکن مهر برای متقاضیان.

بیش از پنج سال از ثبت‌نام اهالی این مسکن برای خانه‌دار شدن می‌گذرد اما تاکنون وضعیت این مسکن همچنان نامشخص است.

مسکن مهر شش ملایر درگذشته با شرایط عجیب پیمانکار ملایری برای واگذاری مسکن مهر هم خبرساز شده بود و باوجود تجمع اهالی آن در دفتر محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و برگزاری جلساتی با پیمانکار و قول پیمانکار برای تحویل این مسکن در شهریورماه هنوز هم اقدام مؤثری انجام‌نشده است و گویا این پیمانکار قرار نیست بر تعهداتی که داده عمل کند و نکته قابل‌توجه این بوده که وی پروژه مسکن مهر دیگری را هم  به همراه یک شرکت دیگر گرفته است

.

فرماندار ملایر درباره مشکلات اجرای پروژه مسکن مهر شش ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تعاونی مسکن مهر شش علی رقم اقداماتی که برایان انجام‌شده پیمانکار برای انشعابات کوتاهی‌هایی داشته انجام داده است.

عبدالعظیم رضایی افزود: فرماندار از راه‌های مختلفی برای اجرای این کار واردشده و جلسات زیادی تشکیل داده و پیمانکار تعهداتی برای تکمیل این پروژه داده است.

وی افزود: این پیمانکار پروژه 400 واحدی دیگری را گرفته است و کار آن پروژه را متوقف کرده  تا این پیمانکار به تعهداتش را انجام دهد و امید است این مشکل زودتر حل شود.

فرماندار ملایر بیان کرد: برای اجرای این پروژه دو راه بیشتر نداشته که یا باید اعضا شکایت کرده و مسائل حقوقی و قضایی پیگیری  کنند و یا اینکه با تعاملات کار به نتیجه برسد .

وی در پاسخ به سؤال این‌که چرا این پیمانکار باسابقه بد توانسته پروژه دیری را بگیرد بیان کرد: متأسفانه این پیمانکار قرارداد اجرای مسکن مهر دژ چنار از قبل بسته بوده و با توجه به مشکلات مالی  شرکت دیگری را با خود همراه کرده است.

رضایی گفت: با توجه به بدعهدی‌های این پیمانکار اجرای پروژه این شرکت را متوقف کرد ه تا ابتدا مسکن مهر شش انجام شود و با توجه به تجربه قبلی اگر کوچک‌ترین خللی در اجرای پروژه 400 واحدی انجام شود با او برخورد می‌شود.

مسئول دفتر محمدکاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هم دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  بعد از مراجعه اهالی مسکن مهر شش به دفتر یک جلسه با رئیس اداره تعاون،کار و رفاه و زارعیان پیمانکار این پروژه برگزارشده و در این جلسه پیمانکار  متعهد شده که کار را تا شهریورماه به اتمام برساند.

مسعود باقری افزود: پس از برگزاری این نشست پیمانکار کار خود را آغاز کرده اما ن پس از چند روز مجدداً کار را رها کرده و پس از آن  کار از این پیمانکار گرفته‌شده و کار به دو نفر دیگر واگذار شد

وی با اشاره به تعهد 45 روزه این دو پیمانکار جدید بیان کرد: پس از برگزاری یک جلسه ب پیمانکاران جدید و تعهد 45 روزه برای امام کار این دو هم به دلیل مشکلات مالی بازهم کار را رها کردند و پروژه مجدداً نیمه‌کاره باقی ماند.

مسئول دفتر محمدکاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  گفت: پس از کنار کشیدن این دو پیمانکار و درنهایت پیمانکاری به  نام اسماعیلی با آوردن مبلغ 50 میلیارد ریال ضمن تعهد بر تکمیل این پروژه مسکن‌های مهر دژ چنار و 172 واحدی دیگری را آغاز کرد.

وی افزود: در نشستی که با این پیمانکار برگزار شد اسماعیلی متعهد شده که کار را تا پایان انجام می‌دهد و در بازدید میدانی  نماینده مردم ملایر و رئیس اداره کار از پروژه مسکن مهر شش این پیمانکار متعهد شد که ابتدا مسکن مهر شش را به اتمام رسانده و سپس دژ چنار را آغاز نماید.

باقری گفت: پس‌ازاین بازدید و تعهد پیمانکار در نشستی که در فرمانداری برگزارشده معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار اصرار داشته که دو پروژه مسکن مهر شش و مسکن دژ چنار هم‌زمان باهم آغاز شود.

وی گفت: اما این پیمانکار هفته گذشته را به دلیل اختلاف با آقای زارعیان کار را رها کرده و تمام مصالح خریداری کرده جمع کرده و از ملایر رفته است و این در حالی است که  اگر زارعیان از اجرای این پروژه کنار رفته بود این پیمانکار به کار خود ادامه می‌داد.

مسئول دفتر محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  گفت: درنهایت نیز تصمیم بر این شد که ریاست هیئت‌مدیره از زارعیان گرفته‌شده و به شخص دیگری واگذار شود و برای این کار باید اهالی از زارعیان شکایت کرده مراحل قانونی طی شود.

در روزهای گذشته متقاضیان مسکن مهر شش با تجمع در مسکن مهر دژ چنار با این پیمانکار خواستار تعیین تکلیف نهایی شده و  این اهالی همچنین به دنبال شکایت از این پیمانکار هستند.

حال باید منتظر ماند و دید که درنهایت گره کور مسکن مهر شش ملایر به دست چه کسی باز می‌شود و آیا قانون درنهایت بازکننده این مشکلات بوده یا مسئولین می‌توانند حق مردم را از این پیمانکار دریافت کنند؟

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

این آغا همه ی مسئولین شهر را خریده، شک نکنید
باید زندانی بشه
این آخرش فرار میکنه حالا ببین من کی گفتم
کیست که به داد این مردم برسد ملایر بزرگ نداره
پول مارو به اسم دولت خورد هیچ مدرکی هم نداریم شکایت کنیم
لطفا از دستگیری مدیرعامل مهر۶ هم گزارش تهیه کنید

دیدگاه شما

آخرین اخبار