نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. آذر 1395 - 9:42   |   کد مطلب: 21137
اعتراض باغداران ملایری به پرداخت یارانه سبزه و کشمش
یارانه سبزه باید به تولیدکنندگان و باغداران داده شود نه به عده‌ای خاص
کشاورزان ملایری با امضا نامه‌ای خواستار توزیع عادلانه یارانه سبزه و کشمش در بین تولیدکنندگان و باغداران شدند

به گزارش ملایری‌ها؛ کشمش و سبزه یکی از محصولات اصلی کشاورزی شهرستان ملایر بوده مه قشر عظیمی از کشاورزان ملایر از این محصول گذران زندگی می‌کنند.

در بیش از 200 روستای ملایر باغداران سبزه و کشمش و سایر محصولات انگور را تولید می‌کنند و میزان برداشت محصول نقشی مؤثر در وضعیت درآمدی کشاورزان و باغداران ملایری دارد.

سال گذشته به دلیل سرمازدگی محصولات محصول انگور ملایر بسیار کم بوده و بیشتر کشاورزان در این منطقه با ضررهای شدید همراه شدند اما امسال با توجه به بارندگی‌ها وضعیت با سال گذشته بسیار متفاوت بوده و باغداران ملایری محصول فراوانی را برداشت کردند و تولید سبزه و کشمش ملایر بسیار بالابود.

اما با توجه به فراوانی محصول قیمت پایین و رکود بازار سبزه بلای جان کشاورزان شده و بسیاری از آنان محصولات خود را باقیمت پایینی به فروش رساندند.

با توجه به این مسئله و پیگیری نماینده‌های ملایر مساعده‌ای به کشاورزان ملایری تعلق‌گرفته اما باغداران ملایری نسبت به تقسیم این مساعده اعتراض دارند.

باغداران ملایری با تهیه نامه‌ای به دو نماینده ملایر خواستار رسیدگی به تقسیم این یارانه شده‌اند.

محمدرضا جلیلی عضو تعاونی باغداران ملایر بوده که بیش از 30 سال در کار کشاورزی مشغول است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: ما این نامه را به مسئولین نوشته تا  نا  نحوه تقسیم یارانه سبزه و کشمش به‌صورت عادلانه در بین باغداران تقسیم شود.

وی افزود: محصولات تولیدی انگور همچون کشمش، سبزه، باسلق، شیره و سایه‌خشک در راستای اقتصاد مقاومتی و سخنان رهبری بوده و آیا کسی که این محصولات را تولید می‌کند باغدار نبوده و یارانه به آن تعلق نمی‌گیرد.

عضو تعاونی باغداران ملایر بیان کرد: ما از مسئولین و نمایندگان شهرمان خواستاریم که این یارانه را در بین همه کشاورزان و باغداران تقسیم کنند نه اینکه آن را به عده‌ای از تاجران و کارخانه‌داران بدهند.

وی گفت: بسیاری از کشاورزان از نقاط مختلف ملایر این نامه را امضا کرده‌اند و همگی خواستار توزیع عادلانه این یارانه در بین باغداران هستند.

جلیلی گفت: سالیانه بیش از 20 درصد به هزینه‌های تولید محصول انگور و سبزه اضافه می‌شود اما قیمت سبزه تغییری نمی‌کند.

وی افزود: سال گذشته سرما محصولاتمان را از بین برد و امسال هم که مردم محصول خوبی داشته‌اند بازار نامناسب بوده و قیمت سبزه بوده است.

متن نامه کشاورزان ملایری به نمایندگان برای تقسیم یارانه به شرح زیر است:

نمایندگان محترم هرستان ملایر جناب آقای کاظمی و جناب آقای آزادی‌خواه

این نامه درد و رنج کشاورزان خدمت شما بزرگواران است

در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیده‌اند و دولت تدبیر و امید علی رقم مشکلات فراوان با نگاهی مثبت به کشاورزان ملایری که نتیجه پیگیری نمایندگان فهیم شهرمان می‌باشد مبلغی به‌عنوان مساعده به کشاورزان تعلق داده است که در قالب یارانه به این عزیزان پرداخت شود و گوشه‌ای از مشکلات این قشر زحمت‌کش را برطرف نماید. این‌جانبان جمعی از کشاورزان ملایر ضمن تشکر از این اقدام پسندیده اعتراض جمعی خویش را به نحوه اجرا و تقسیم این یارانه و بهره‌مند نشدن جمع کثیری از کشاورزان که محصول خویش را به چند کارخانه موردنظر نداده‌اند و غالباً در بازارهای داخلی و برای هم‌وطنان به فروش رسانده‌اند که با رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از کالای داخلی هم‌خوانی دارد اعلام می‌داریم. در پایان خواهشمندیم از سلیقه‌ای عمل شدن در این امر توسط چند کارخانه خاص جلوگیری و نحوه تقسیم این مساعده اصلاح و در خدمت یک ارگان دولتی مثل تعاون روستایی که شناخت کامل از همه کشاورزان و میزان محصولات آن‌ها دارد و در این زمینه کاملاً بی‌طرف می‌باشد قرار بگیرد و این یارانه ک از بیت المال می باشد با عدالت کامل بین همه کشاورزان نه قشر خاص تقسیم شود.

پیشاپیش از زحمات شما تشکر و قدردانی می‌نماییم

انتهای پیام/

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

بسیار عالی ما را از نتیجه کار با خبر کنید

دیدگاه شما

آخرین اخبار