نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. دى 1395 - 8:12   |   کد مطلب: 21294
استفاده از فضای مجازی برای رونق علی آباد؛
وقتی مردم به جای مسئولین پیش قدم حل مشکلات می شوند
فضای مجازی با تمامی آسیب هایی که با خود به همراه داشته اما گاه محلی مناسب برای یادآوری خاطرات، ایجاد دورهمی‌های مجازی، کمک به نیازمندان، ایجاد کمپین های خیریه، انتشار اخبار و حتی بیان و حل مشکلات مردم تبدیل شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛  فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عاملی فراگیر در بین تمامی گروه‌های سنی و اقشار مختلف مردم تبدیل شده است و در این میان استفاده از تلگرام بیشترین کاربرد را در بین ایرانیان دارد.

فضای مجازی با تمامی آسیب هایی که با خود به همراه داشته اما گاه محلی مناسب برای یادآوری خاطرات، ایجاد دورهمی‌های مجازی، کمک به نیازمندان، ایجاد کمپین های خیریه،  انتشار اخبار و حتی بیان و حل مشکلات مردم تبدیل شده است.

در میان تمامی این هیاهوهای مجازی، هستند کسانی که با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال های تلگرامی در حال استفاده بهینه از این فضا و حتی کمک به حل مشکلات هستند.

کانال رسمی علی آباد دمق نیز یکی دیگر از این کانال‌ها بوده که این روزها دست به کار بزرگی زده و با کمک مردم درصدد رفع مشکلات روستا بدون نیاز به مسئولین برآمده است.

این کانال در پی وجود مشکل سوختن تابلو برق منبع آب علی‌آباد و همچنین نبود تابلو راهنمایی روستا در سه‌راهی حسین‌آباد با درخواست کمک از اهالی روستا، در کمترین زمان ممکن این مشکل را حل کرد.

احمد رحیمی مدیر کانال علی آباد دمق در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تابلو برق منبع آب روستا به دلیل فشار زیاد مصرف هر چند وقت یکبار با مشکل مواجه می شود و در روزهای اخیر نیز از کار افتاد.

وی افزود: پس از بروز این مشکل با همراهی مسئول آب روستا تصمیم گرفته شد که از خود مردم برای رفع این مشکل کمک بگیریم.

رحیمی گفت: برای حل این مشکل پیامی تحت عنوان درخواست کمک برای تعمیر تابلو برق منبع آب روستا در کانال تلگرامی علی آباد دمق منتشر شد.

وی بیان کرد: هزینه تعمیر تابلو برق 25 میلیون ریال بوده که 10 میلیون ریال آن از قبل تهیه شده و برای مابقی آن از مردم خیّر علی‌آباد تقاضای کمک شد و در کمتر از 24 ساعت این مشکل حل شد.

رحیمی گفت: پس از تعویض تابلو برق منبع آب تابلو برق سوخته نیز تعمیر شده تا به صورت زاپاس نگهداری شود تا در صورت ایجاد مشکل جدید سریعا جایگزین شود.

وی گفت: کسانی که برای هزینه این تابلو کمک کرده عکسی از انتقال وجه خود را فرستاده و در دسترس همه مخاطبین در کانال قرار داده می شد تا شفاف‌سازی لازم صورت گیرد.

رحیمی بیان کرد: مردم علی آباد مردمی خیّر و نیک اندیش بوده که بسیاری از آنها در روستا زندگی نمی‌کنند به همین خاطر تصمیم گرفته تا با استفاده از فضای مجازی کمک های آنان را جمع آوری کنیم.

وی گفت: نبود تابلو راهنما در ابتدای جاده روستا در سه راهی حسین آباد شاملو نیز یکی دیگر از مشکلات این روستا بوده که همواره باعث سردرگمی مسافران مخصوصاً در ایام نوروز می شود.

رحیمی گفت: علی‌رغم درخواست های فراوانی که به مسئولین برای رفع این مشکل داده شده بود، تصمیم گرفته شد تا این مشکل را نیز با استفاده از فضای مجازی حل کنیم.

وی گفت: با انتشار درخواستی در همین راستا یکی از خیرین روستا کلیه هزینه های مربوط به نصب تابلو راهنما که حدود 5 میلیون ریال بود را تقبل کرد.

رحیمی گفت: علی‌رغم تمامی مشکلاتی که فضای مجازی به همراه داشته ما در کانال سعی کردیم که در ابتدا به موضوعات مختلف روستا بپردازیم و تا جایی که ممکن است به رشد و ترقی روستا کمک کنیم.

وی افزود: بسیاری از کسانی که اصالت علی آباد دارند و ساکن این روستا نیستند از شهرهای مختلف عضو این کانال شده اند و مسائل مربوط به زادگاه خود را از طریق این کانال دنبال می کنند.

این اقدام اهالی این روستا نشان داد که می توان از فواید فضاهای مجازی به صورت بهینه استفاده کرد و خارج از توهین ها، تخریب ها و یا پخش شایعات فضی مجازی را به محلی امن برای حل مشکلات تبدیل کرد.

از این نمونه اقدامات که استفاده بهینه از فضای مجازی شده در ملایر کم نبوده که از طرح انار می توان به عنوان یکیدیگر از طرح های موفق در فضای مجازی استفاده کرد.

این طرح که به همت یک خیر ملایری برگزار شد به کمک نیازمندان در شب یلدا آمد و موفق به جمع آوری شده بیش از 30 میلیون ریال با حمایت و کمک های خیران و مردم نیکوکار شهرستان ملایر شده و  سه قلم میوه از جمله انار، کیوی و نارنگی، هشت قلم آجیل درجه یک، شکلات، تخمه، ذرت و شیرینی در بسته بندی هایی با کمک کمیته امداد در بین نیازمندان تقسیم شد.

این اقدامات گوشه ای از استفاده بهینه در شهرستان بوده و اقدامات بیشتر نیازمند  همت و ایده‌های خلاقانه متولیان در استفاده از این ظرفیت عظیم است.

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار