نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. فروردين 1396 - 15:59   |   کد مطلب: 22140
نوزدهمین همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ملایر با حضور جمعی از خیرین و مسئولین شهرستان در سینما فرهنگیان ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ رئیس کانون بازنشستگان فرهنگی کشور در نوزدهمین همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز ملایر اظهار داشت: برای داشتن یک فیزیکدان،ریاضی‌دان، دانشمند و پدر و مادر خوب بعد از مساجد به یک مدرسه خوب نیاز است.

احمد صافی افزود: مدرسه مغز و دست کودکان را برجسته کرده و خیرین مدرسه‌ساز نقشی مهم در برجسته‌سازی متخصصان آینده کشور دارند.

رئیس کانون بازنشستگان فرهنگی کشور رشد علمی، ایانی، اخلاقی و جسمانی را از مهم‌ترین کارهای مدرسه عنوان کرد و گفت: برای بالا بردن روابط اجتماعی و شاد بودن قضای جامعه نیازمند یک فضای فیزیکی مناسب هستیم و آن فضا مدرسه است.

وی با اشاره به وضعیت آموزشی ایران در اوایل انقلاب بیان کرد: در سال‌های 63 و 64 مدرسه‌ها در چند نوبت برگزارشده و بسیاری از کلاس درس محروم بودند اما امروز به برکت نظام و خیرین مدرسه‌ساز وضعیت مدارس بسیار مناسب است.

صافی گفت: آموزش‌وپرورش با بیش از 167 سال سابقه اکنون دارای بیش از یک‌میلیون کادر آموزشی است و بیش از 14 میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارد.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم کودکانمان را به جامعه بسپاریم بهترین فضا برای تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش است.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان هم در این همایش آموزش و دانایی را یکی از بهترین راه‌های خدمت به مردم و محرومین دانست و اظهار داشت: ملایر شهر واقفین خیراندیش بوده که یک‌سوم کل خیرین مدرسه‌ساز استان همدان در این شهرستان است.

علی فراهانی بیان کرد: شهرستان ملایر یکی از شهرستان شاخص در امر مدرسه‌سازی در کشور بوده که پس از انقلاب اقدامات مؤثری در این زمینه انجام داده‌اند.

وی گفت: ملایر دارای 60 خیر مدرسه‌ساز بوده که این خیران بیش از 70 پروژه در 450 کلاس و زیربنای بیش از 50 هزار مترمربع انجام داده‌اند.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان افزود: به نسبت شهر ملایر که شهر کوچکی در کشور آمار بالایی است و این نشان‌دهنده همت بلند و عزم بالای خیرین ملایری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز در این همایش آسیب ه بشر در طول تاریخ را ناشی از جهل عنوان کرد و گفت: خیرین مدرسه‌ساز سهم بسزایی در از بین بردن جهل و نادانی دارند.

مصطفی خزایی گفت: حضور خیرین تعهد در ملایر این شهر را به الگویی در کشور تبدیل کرده است و این شهرستان به‌عنوان پایگاه وقف شناخته می‌شود.

وی با اشاره به نیاز آموزش و پرورش به خیرین بیان کرد: ممکن است خیرین توان ساخت یک مدرسه را نداشته باشند اما می‌توانند به تجهیز مدارس کمک کنند.

در پایان این همایش از تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز ملایر تجلیل شد.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار