نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. فروردين 1396 - 14:13   |   کد مطلب: 22221
با توجه به حضور فعال کاندیداهای شورای شهر در فضای مجازی و صحبت های مسئولین عدم وجود قانونی مدون درباره فضای مجازی به وضح به چشم خورده و به راحتی می توان فهیمد که ساز و کار مشخصی برای بخورد با اینگونه مسائل وجود ندارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ این روزها فضای مجازی به محلی برای تبلیغ کاندیداهای شورای شهر و بحث و تبادل نظر پیرامون وضعیت شهر شده است.

گویا در این روزها همه کارشناس مسائل شهری شده و هر کس به زعم خود مسائل و مشکلات شهری را بررسی کرده و نظرات متفاوتی در این باره می دهد.

در این میان هم بازار رقابت کاندیداهای شواری شهر با ساختن گروه ها و کانال های مختلف به عنوان و اسامی مختلف داغ است و هر کاندیدایی سعی داشته با راه اندازی این گروه ها و کانال ها خود معرفی کند.

بر اساس قانون انتخابات هر گونه تبلیغات در خارج از محدوده مهلت قانونی ممنوع بوده اما برخی از کاندیداها با بی توجهی بر این مسائل تبلیغات خود را در فضای مجازی آغاز کرده اند.

راه انداختن جلسه پرسش و پاسخ مجازی، ارائه برنامه ها، معرفی خود و حضور گسترده در بین کاربران فضای مجازی از جمله مواردی است که در این روزها به وضوح در فضای مشاهده می شود.

هر چند ایجاد شور و نشاط  برای حضور اقشار مختلف مردم امری بسیار پسندیده است اما آیا این گونه اقدامات تیبلیغات محسوب می‌شود یا نه؟

فرماندار ملایر در گفت‌وگو خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به تشکیل ستاد پیشگری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان اظهار داشت: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی به ریاست دادگستری تشکیل شده است.

وی افزود: در مدت ایام انتخابات فضای مجازی رصد شده و هرگونه تخریب و تهمت علیه کاندیداها قابل پیگیری است.

رضایی درصورت ارئه گزارش و نقص قانون دادستانی پیگیری مسائل بوده و با همراهی پلیس فتا با متخلفان که قصد آلوده کردن فضای سیاسی انتخابات را داشته باشند برخورد می شود.

وی گفت: در این ایام گروه هایی که برای مشارکت مردم و پرشور تر کردن انتخابات باشند قابل قبول است اما اگر گروه هایی صرفا بحث فرد خاصی در انتخابات را داشته باشند تخلف محسوب می شود.

فرماندار ملایر گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات در این زمینه پیگیر بوده و در صورت لزوم با متخلفین برخورد می کند.

دبیر ستاد انخابات استان همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: راه اندازی کانال های و گروه های تلگرامی در صورتی که تبلیغ فرد خاصی باشد ممنوع و غیز قانونی است.

ابوالقاسم الماسی افزود: دادن برنامه و معرفی کاندیدا در فضای مجازی تخلف محسوب شده و طبق قانون  تبلیغات پیش از موعد محسوب می شود.

از صحبت های مسئولین عدم وجود قانونی مدون درباره فضای مجازی به وضح به چشم خورده و به راحتی می توان فهیمد که ساز و کار مشخصی برای برخورد با اینگونه مسائل وجود ندرد.

 علی رقم اینکه در چندین سال اخیز استفاده از فضای مجازی بسیار فراگیر شده و در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز استفاده از فضای مجازی و تبلیغ پیش از موعد کاندیداها به چشم می خورد اما هنوز  قانونی در این باره وضع نشده است.

در این روزها نیز صحبت هایی مبنی بر انتشار قوانین مربوط به استفاده از تلگرام و فضای مجای مطرح شده است اما سوال اصلی در اینجا این است که آیا نباید زودتر از اینها این قوانین وضع و منتشر می شد؟

سال گذشته بحث هایی مبنی بر فیلتر تلگرام در ایام انتخابات مطرح بود اما شاید مسئولین امر توجهی به وضع قوانین برای ایام انتخابات نداشتند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار