نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. خرداد 1396 - 9:55   |   کد مطلب: 22603
به عقیده کسبه و بارفروشان میدان بار ملایر این مجموعه یک سرپرست مشخص نداشته و نیاز مبرم به داشتن بزرگ و یک مسئول مشخص و مقبول دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ داشتن بزرگ و بزرگی کردن از گذشته تابه‌حال همواره یکی از نیازهای اساسی هر مجموعه برای پیش برد امور و رسیدگی به مسائل و مشکلات آن بوده است. از کدخدا و معتمد محل گرفته تا رهبر و رئیس‌جمهور کشور این‌ها سمت‌هایی هستند ، برای نظارت بر اجرای امور یک مجموعه که گاه این مجموعه نهادی کوچک همچون خانواده است و گاه نهادی بزرگ مثل یک کشور و همه این‌ها نیازمند یک مدیریت مشخص هستند.

مقبولیت داشتن و تلاش برای حل مشکلات از مهم‌ترین ویژگی‌های هر سرپرست و بزرگ برای یک مجموعه است. برای همین است که برای هر بخش، مجموعه و نهادی یک رئیس در نظر می‌گیرند. دهیار برای ده، رئیس ارگان برای هر اداره و بدین ترتیب تا درجات بالاتر ، اما حال و هوای میدان بار ملایر این روزها حکایت متفاوتی دارد. به عقیده کسبه و بارفروشان میدان بار ملایر این مجموعه یک سرپرست مشخص نداشته و نیاز مبرم به داشتن بزرگ و یک مسئول مشخص و مقبول دارد.

یکی از بارفروشان میدان میوه و تره‌بار آزادی ملایر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات این مکان اظهار داشت: هیئت‌مدیره میدان بار ملایر آشنایی به وظیفه خود را نداشته و نمی‌داند که آیا رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار است یا رئیس میدان بار!

وی معتقد است که بین رئیس میدان بار و رئیس اتحادیه هنوز تفکیکی انجام‌نشده است و برخی یا نمی‌دانند که این دو مسئله جدا هستند یا نمی‌خواهند که بدانند.

این کاسب میدان میوه و تره‌بار ملایر می‌گوید: این مرکز یک فضای بسته همانند یک ساختمان است و برای رفع مسائل و مشکلات آن نیازمند یک مدیریت واحد و مخصوص است.

وی بیان می‌کند : رئیس این مجموعه باید جدا از اتحادیه صنف میوه و تره بار باشد، چراکه ما مشکلات فراوانی داشته و رئیس اتحادیه زیر بار مشکلات ما نمی‌رود.

وی کم‌فروشی در سطح شهر را یکی از مشکلات میدان میوه و تره‌بار می‌داند و می‌گوید: این کم‌فروشی ‌ها توسط چه کسی باید رسیدگی شود؟ چرا عزمی برای مقابله با آن وجود ندارد و چرا چشم‌ها بر روی این‌گونه تخلفات بسته می‌شود.

این کاسب میدان میوه و تره‌بار ملایر عنوان می‌کند : وظیفه رئیس اتحادیه تنها رسیدگی به امور مالی است یا باید به سایر  مشکلات هم رسیدگی کند.

وی می‌افزاید: برخی از میوه‌فروشان در سطح شهر کم‌فروشی می‌کنند و وقتی کسی از آن‌ها خرید کرده ، عنوان می‌کند که میوه‌فروشان همه دزد هستند این به آبروی همه ما لطمه می‌زند.

وی عدم داشتن جواز کسب را یکی دیگر از مشکلات کسبه میدان میوه و تره‌بار ملایر عنوان کرد و اضافه می‌کند : چرا فقط 5 نفر از اعضای میدان بار ملایر جواز کسب دارند و چرا عزمی برای صدور جواز کسب برای سایر کسبه وجود ندارد؟ آیا رئیس اتحادیه از این بابت نفعی می‌برد؟

 

 این کاسب میدان میوه و تره‌بار ملایر می‌گوید: ما هنگامی‌که فردی را نمی‌خواهیم باید به چه کسی مراجعه کنیم؟ چرا از برگزاری جلسات امتناع می‌ورزند و مصوبات داخلی اجرا نمی‌شود و چرا کارهای داخلی میدان به شخص دیگری سپرده نمی‌شود.

یکی دیگر از کسبه میدان بار ملایر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان می‌کند: فروش میوه و تره‌بار به‌صورت کلی فقط باید در این مرکز انجام شود، پس چرا برخی کلی فروشی‌ها همچون فروش سبزی در سطح شهر انجام می‌شود؟

وی گفت: ما چندین بار مشکلات خود را با رئیس اصناف در میان گذاشته ایم ، این اما آن‌ها نیز برای ما کاری انجام نداده‌اند.

وی افزود: طبق قانون کسی که بازنشسته باشد نمی‌تواند در هیئت‌مدیره اتحادیه امور صنفی باشد پس چرا یکی از بازنشستگان در اتحادیه میوه و تره‌بار ملایر جزء هیئت‌مدیره است؟

این بارفروش میدان میوه و تره‌بار ملایر ، نبود بازرس را یکی دیگر از مشکلات بیان کرد و افزود: بازرس اتحادیه ورشکسته شده است و کار خود را به برادرش سپرده است آیا این اقدام بر طبق قانون صحیح است؟

وی گفت: اگر مردم شکایتی از بارفروشان داشته باشند باید به کجا مراجعه کنند چرا کسی به مسئله کم‌فروشی نظارت نمی‌کند که با آبروی چندین ساله بارفروشان بازی شود و هزاران تهمت به آن‌ها زده می‌شود.

وی اظهار کرد: رئیس اتحادیه نظارت کافی و کامل بر کارهای میدان بار نداشته و به خاطر عملکرد ضعیفش موردقبول کسبه میدان بار نیست و همه ما خواستار پیگیری این مشکل هستیم.

باکمی دقت در وضعیت ظاهری میدان بار ملایر متوجه برخی خواسته‌های به حق کسبه این مرکز می‌شویم و این چراها و بسیاری سؤالات دیگر در ذهن اکثر کسبه میدان میوه و تره‌بار آزادی ملایر وجود دارد و امید است که مسئولین ذی‌ربط به مسائل و مشکلات این قشر در اسرع وقت رسیدگی کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار