فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

20. خرداد 1396 - 14:14   |   کد مطلب: 22797
مدیران ادارات دولتی ملایر در دولت چهارساله تدبیر و امید تغییراتی فراوانی داشته‌اند.

به گزارش ملایری‌ها؛ دولت تدبیر و امید دکتر روحانی بارأی مردم در 24 خرداد 92 از 12 مرداد کار خود را در کشور آغاز کرد و در 29 اردیبهشت 96 یک‌بار دیگر موفق به کسب آرای مردم شد.

دولت یازدهم ماه‌های پایانی فعالیت خود را طی می‌کند و در این گزارش قصد داریم برخی از تغییرات مدیران در شهرستان ملایر را مرور کنیم.

فرمانداری

فرماندار نماینده مستقیم دولت در هر شهرستان است. مصطفی آزادبخت که قبل از انتخابات سال 92 و در تاریخ 7 فروردین‌ماه این سال مسئولیت فرمانداری ملایر را برعهده‌گرفته بود پس از حاشیه‌های فراوان در شهریورماه سال 94 جای خود را به رضا قیاسی داد.

قیاسی مدت سه ماه سرپرستی فرمانداری ملایر را بر عهده داشت و در تاریخ 22 آذرماه 94 عبدالعظیم رضایی به سمت فرمانداری ملایر منصوب شد.

 معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر

این معاونت در انتهای دولت دهم و در تاریخ 27 تیرماه 1392 به محمدقاسم عبدلی واگذارشده بود هم‌زمان با حضور رضایی به‌عنوان فرماندار سعید کتابی با حفظ سمت بخشداری سامن به‌عنوان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر منصوب شد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار ملایر

صحبت الله نجفی در ابتدای دولت یازدهم عهده‌دار این سمت بود و تا سال 93 در این سمت باقی ماند و با توجه به پایان مأموریت وی از شرکت گاز با انتقال نجفی به تهران صندلی معاونت عمران و برنامه‌ریزی فرمانداری ملایر مدتی خالی مانده تا درنهایت در فروردین‌ماه 94 محمد حامدی نژاد در این سمت منصوب شد.

بخشداران

بخش مرکزی: پس از بخشداری هشت‌ساله ابراهیم نوروزی در بخش مرکزی ملایر در تاریخ 15 آذر 93 بخشداری مرکزی ملایر به حسین فارسی رسید.

بخش جوکار: پس از حضور شش‌ساله حسین فارسی در بخش جوکار و با توجه به معرفی وی به‌عنوان بخشدار بخش مرکزی ملایر علی ترابی در دی‌ماه سال 93 به‌عنوان بخشدار جوکار معرفی شد.

علی ترابی مدت دو سال بخشدار این بخش بوده و فرهاد جهانیان با حواشی و برخی اعتراضات در اسفندماه 95 جایگزین ترابی شد.

بخش سامن: هاشم جهانگیری، سعید کتابی و مصطفی عبدالملکی بخشداران سامن در مدت دولت تدبیر و امید در ملایر بودند.

بخش زنگنه: هاشم جهانگیری پس از بخشداری سامن مدت دو سال بخشداری زنگنه را عهده‌دار شد و در تیرماه 95 جای خود را به حمید امیدی داد.

مدیران ادارات:

اوقاف چهار سال پنج مدیر: شاید بیشترین تغییر در مدیران ادارات در مدت چهار سال دولت یازدهم مربوط به اداره اوقاف و امور خیریه ملایر باشد. در ابتدای این دوره حجت‌الاسلام زین‌العابدینی عهده‌دار ریاست اوقاف ملایر بود که در بهمن‌ماه 92 جای خود را به حجت‌الاسلام عزیزی داد.

پس از 14 ماه حجت‌الاسلام اسدپور خردادماه 94 جایگزین عزیزی در این اداره شد؛ اما مدت ریاست حجت‌الاسلام اسدپور نیز بیشتر از 15 ماه به طول نکشید و در شهریور 95 حجت‌الاسلام قبادی به‌عنوان ریاست اوقاف ملایر انتخاب شد. مدت ریاست قبادی نیز بیشتر از شش ماه نشد و در اسفندماه 95 حجت‌الاسلام عباسی به‌عنوان سرپرست اوقاف ملایر منصوب شد.

دانشگاه ملایر: ریاست دانشگاه ملایر در ابتدای دوره یازدهم به عهده بهمن امانی بود و در آذرماه 93 از سوی وزیر علوم بهمن حیاتی به‌عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب شد و در خردادماه سرپرستی حیاتی به ریاست تغییر یافت. حیاتی پس از حواشی فراوان در اسفندماه 95 استعفا داده و منوچهر بابایی پور به سمت سرپرستی این دانشگاه منصوب شد.

آموزش‌وپرورش ملایر: این اداره در دولت یازدهم یک تغییر داشت و کاوه برخورداری جایگزین حجت اله چهاردولی شد.

شبکه بهداشت و درمان: این اداره نیز در دولت یازدهم سه تغییر داشت و دکتر رضا طهماسبی در اوایل دولت یازدهم و در مهرماه 93 جایگزین اکبر غلامعلیان شد.

مدت ریاست طهماسبی بر شبکه بهداشت ملایر 14 ماه بود و در آذرماه 93 محسن ترکاشوند جایگزین وی در شبکه بهداشت ملایر شد.

مرکز بهداشت ملایر نیز در دولت یازدهم سه تغییر داشت و مجتبی آقابیگی، عباس ساریخانی و نیکو امجدی سه رئیس و سرپرست این مرکز در دولت یازدهم بودند.

آب و فاضلاب شهری

یاسین جوکار و مهندس میری دو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر در دولت یازدهم هستند.

مصطفی هاشمی در آبان 93 جای خود را در این اداره با رهام قلعه برخورداری داد و در مهرماه 95 نیز محمدرضا ترکاشوند جایگزین وی در اداره آب و فاضلاب روستایی ملایر شد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران: پس تغییر اسماعیل حمزه لویی در اوایل دولت یازدهم در بهمن‌ماه 92 حمید قربانی جایگزین وی در بنیاد شهید شد و پس‌ازآن منصور ابراهیمی مسئولیت این نهاد را بر عهده گرفت و در بهمن‌ماه 95 محمدابراهیم مرادي سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملایر شد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر

محمود مصباح که از سال 1390 به‌عنوان ریاست این اداره منصوب‌شده بود با آغاز به کار دولت یازدهم در جای خود باقی ماند تا سرانجام در مهرماه 93 جای خود را به رضا براتی زاده داد.

براتی زاده مدت 9 ماه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر بود و در خردادماه 94 غلامرضا جمالی زاده به سمت ریاست این اداره منصوب شد.

جایگزینی غلامحسن اکبری به‌جای مهدی رضایی در اداره ورزش و جوانان، ابراهیم جلیلی به‌جای محمدرضا بهاری در اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، جواد نگاهداری به‌جای آرش آزادی در اداره راه و شهرسازی، مرتضی مرادی به‌جای اکبر شاملو در دانشگاه پیام نور ملایر، عباس نجفی به‌جای صیادی در دادستانی ملایر و سید مهدی محمدی به‌جای شکرایی در اداره تعزیرات حکومتی ملایر از دیگر تغییرات مدیریتی در دولت یازدهم بود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار