نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. دى 1396 - 11:16   |   کد مطلب: 24899
شركت فروسيليس ملاير پس از سالها تصميم به جذب نيرو نموده است كه در شرايط استخدامى براى ديپلمها شرط بومى شهرستان و براى مقاطع بالاتر بومى استان لحاظ شداست!

به گزارش ملایری‌ها؛ بیکاری یکی از مشکلات اساسی در شهرستان ملایر است و با توجه به حضور کم رنگ صنعت در این  شهرستان بسیاری از جوانان شهر ملایر یا به شهرهای دیگر برای اشتغال کوچ می کنند و یا در شغل های موقتی مشغول به کار هستند.

در این میان با حضور برخی کارخانه های صنعتی کمترین انتظار جوانان شهر ملایر این بوده که بتوانند در شهر خد مشغول به کار شوند.

شهرستان ملاير داراى آمار بالای تعداد فارغ التحصيلان در رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاهى در سطح استان مى باشد كه بعضاً تعداد زيادى از آنها با بيكارى دست و پنجه نرم مى نمايند.

 در اين شرايط  نامناسب اشتغال آگهى و شرايط عجيب استخدام  فروسيليس ملاير را مى بينيم كه درآن پايين ترين سطوح شغلى اين كارخانه براى ملایری هااو بالاترين سطوح براى هم نیروهای بومی استان در نظر گرفته شده است.

نکته دیکر در آگهى هاى استخدامىِ این شرکت فارغ التحصيلان غير بومى كه حتى در استان تحصيل نموده اند واجد شرايط استخدام در ملاير شناخته شده اند!

با توجه به تعداد بالای جوانان بیکار چرا و به چه علت همين انگشت شمار كارخانه اى هم كه در ملاير فعال مى شود بايد به كانون استخدام مركز استان و ساير شهرها بدل شود؟

کمترین درخواست جوانان این شهرستان این بوده که بتوانند از معدود فرصت های شغلی استفاده کرده و  از نمایندگان درخواست پیگیری این وصع را دارند.

 این درخواست با واکنش نماینده های مردم ملایر در مجلس روبه رو شد.

روابط عمومی دفتر نماینده مردم ملایر حجت الاسلام احد آزادی خواه با صدور اطلاعیه ای در خصوص شرایط استخدام فروسیلیس عنوان کرد:

 

بسمه تعالی

در پی گزارش های متعدد مردمی و دغدغه همشهریان عزیز نسبت به انتشار آگهی استخدام و جذب نیروهای غیر بومی در شرکت فروسیلیس غرب پارس به اطلاع میرساند دفتر ارتباطات مردمی حجت الاسلام آزادیخواه در راستای خدمت به مردم خوب و فهیم ملایر و همچنین حمایت از جوانان جویای کار ملایری در اسرع وقت نسبت به این موضوع تحقیق لازم را بعمل آورده و در چهارچوب ضوابط و قوانین استخدامی این شرکت قطعا پیگیری و اقدام لازم از جانب نماینده مردم ملایر صورت خواهد گرفت.

 

روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی حجت الاسلام آزادیخواه

 

 

دفتر حاج محمد کاظمی نیز در واکنش به این خبر عنوان کرد:

پس از انتشار و توزیع آگهی جذب و استخدام نیرو توسط شرکت فروسیلیس غرب و با توجه به تلاش مستمر نمایندگان ملایر جهت رفع مشکلات این واحد صنعتی در مسیر راه اندازی و تاکید مداوم  نماینده مردم شریف ملایر بر ضرورت جذب نیروهای بومی در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان ، در تماس تلفنی کاظمی نماینده مردم ملایر با مدیریت این شرکت، مقرر گشت تمامی افرادی که در برنامه استخدامی این شرکت جذب خواهند شد از اهالی و جوانان بخش جوکار بوده و تنها در صورت عدم وجود نیروی متخصص مورد نیاز در بخش جوکار از ظرفیت نیروهای استان استفاده شود.

بی شک بر فرآیند استخدام و جذب نیروهای مذکور ، نظارت لازم صورت خواهد گرفت تا دغدغه  مردم درباره این مسأله رفع گردد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار