نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. مهر 1398 - 8:33   |   کد مطلب: 27475
عزم جدی برای ساماندهی خیابان‌های شهر؛
جانمایی ۲ مکان برای حضور دست‌فروشان ملایر
معاون خدمات شهری شهرداری ملایر گت: به‌صورت ویژه به مقابله بحث سد معبر در هسته مرکزی شهر پرداخته‌ایم و اقدامات جدی در این زمینه انجام‌شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ سد معبر یکی از مشکلات اصلی در هر شهر است، دست‌فروشان یکی از عوامل اصلی این سد معبرها هستند که معمولاً با حضور در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی و با توجه به تردد بالای افراد علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم باعث ایجاد ترافیک و کندی رفت‌وآمد می‌شوند.

شهرداری‌ها هم باتوجه به وظیفه سازمانی خود برای جلوگیری از این معضل با دست‌فروشان و مغازه‌هایی که باعث سد معبر می‌شوند، برخورد می‌کنند و هر از چند گاهی اخباری درباره درگیری نیروهای شهرداری با دست‌فروشان در میان تیترهای اصلی رسانه‌های مختلف جا خوش می کند، اخباری که از برخوردهای تند و عدم اجرای قانون توسط کاسبان و مغازه داران حکایت دارد.

شهرداری ملایر عزم خود را برای یک ساماندهی نهایی و برخورد با افرادی که باعث سد معبر می‌شوند جزم کرده است و علاوه بر برخورد با دست‌فروشان که غالباً میوه‌فروش هستند، با مغازه‌هایی که در سطح شهر از فضای مغازه خود جلوتر آمده و باعث ایجاد سد معبر شده‌اند برخورد می‌کند و دو مکان نیز برای حضور دست‌فروشان و کسانی که با چرخ و فرغون به فروش میوه و تره‌بار مشغول هستند در نظر گرفته است، که هم باعث سهولت دررفت و آمد شود و هم این دست‌فروشان بتوانند کار خود را انجام دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر با اشاره به اقدامات شهرداری ملایر در رابطه با رفع سد معبر اظهار کرد: ما به‌صورت ویژه به مقابله بحث سد معبر در هسته مرکزی شهر پرداخته‌ایم و اقدامات جدی در این زمینه انجام‌شده است.

مجتبی داوری افزود: در این مدت با کسانی که باعث ایجاد سد معبر شده برخورد جدی‌تر شده است و گاهی با عکس‌العمل‌هایی نیز روبه‌رو شده اما به دنبال این بوده که این مسئله بدون درگیری و مشارکت خود کسبه حل شود.

وی گفت: ما از کسبه‌هایی که باعث سد معبر شده‌اند دعوت کرده و در شهرداری با آن‌ها نشستی داشته‌ایم و از آن‌ها درخواست کرده که باعث زدن صدمه به مبلمان شهری نشوند و مواردی را که شهرداری بر طبق قانون موردنظر داشته به آن‌ها بیان کرده‌ایم.

وی افزود: اما متأسفانه برخی افراد و کسبه موارد قانونی را رعایت نمی‌کنند و ما مجبور به برخورد قهری هستیم و در همین راستا در هفته‌های گذشته چندین مغازه پلمپ شده است.

معاون خدمات شهری شهردار ملایر بیان کرد: خیابان شهید وفایی تا میدان عارف، بازار و بازار روز،خیابان شهدا، خیابان خیام و خیابان شهید طلوعی به‌عنوان هسته مرکزی شهر مهم‌ترین نقاطی هستند که موردتوجه ما برای اجرای قانون و رفع سد معبر هستند.

داوری گفت: در همین راستا بازار روز میدان عارف که در زمان‌های گذشته ساخته‌شده بود و به محل متروکه تبدیل‌شده بود را دوباره با زیباسازی راه‌اندازی کردیم و دست‌فروشان چرخی را به داخل آن هدایت کرده‌ایم.

وی افزود: یک گاراژ نیز در نزدیکی میدان عارف برای دست‌فروشان و روستاییانی که در دور این میدان محصولات خود را به فروش می‌رساندند تخصیص داده و آن‌ها را نیز به این مکان منتقل کرده‌ایم.

وی گفت: کسانی که با شهرداری همکاری نمی‌کنند، اجازه کار نخواهند داشت که ما روزانه با برخی از این افراد درگیر هستیم و این اقدامات فقط برای ایجاد نظم شهری است.

معاون خدمات شهری شهردار ملایر به اقدامات انجام‌شده در خیابان شهید طلوعی اشاره کرد و گفت: تلاش‌های فراوانی در این خیابان انجام شد و مغازه‌هایی بودند که سد معبر می‌کردند که با همکاری دوطرفه ساماندهی شدند.

وی گفت: تعدادی از همکاران ما در شهرداری نیز دست‌فروشی می‌کردند ما در ابتدا با آن‌ها برخورد کردیم چراکه معمولاً هرگاه به سراغ افراد متخلف در سد معبر می‌رفتیم بیان می‌کردند که همکاران خودتان نیز این کار را انجام می‌دهند و شما به آن‌ها کاری ندارید و ما بدون تبعیض در این مسئله برخورد می‌کنیم و کسی که اسرار بر تخلف داشته باشد باید منتظر برخوردهای قهری باشد.

وی با تقدیر از همکاری‌های هیئت‌امنای بازار بیان کرد: مشکلات سد معبر در بازار هم وجود داشت که با نشست‌های انجام‌شده با کسبه بازار و همکاری هیئت‌امنا و کسبه مشکلات سد معبر در بازار حل شد.

داوری به روال قانونی اخذ مجوز پلمپ متخلفان برای سد معبر اشاره کرد و گفت: روال اداری بسیار طولانی است و تصمیم به پلمپ در کمیسیون بند ۲۰ که متشکل از یک نماینده از اصناف، یک نماینده شورای شهر و یک نماینده از فرمانداری است گرفته می‌شود و شهرداری فقط دبیر این کمیسیون است و نقشی در رأی‌های صادره ندارد و عاملی بی‌طرف است.

وی افزود: پس از اجرای دستورات کمیسیون بند ۲۰ و کسانی که درخواست فک پلمپ داشته باشند از آن‌ها تعهد محضری گرفته می‌شود که در صورت تکرار آن دیگر نیازی به طی روال اداری برای پلمپ وجود ندارد.

وی گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در بازار روز است که چندین مرحله کار انجام‌شده و کسبه به شهرداری دعوت شدند و به‌زودی امید است شاهد رفع سد معبر در این خیابان نیز باشیم.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار