نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. ارديبهشت 1399 - 8:30   |   کد مطلب: 28323
با شیوع کرونا و راه‌اندازی پویش بخشش اجاره‌بها ۱۱۰ مالک ملایری در این پویش مشارکت کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ شیوع ویروس کرونا در کشور و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند سبب از رونق افتادن بسیاری از فعالیت‌های تجاری شد.

با توجه به تعطیل شدن بسیاری از مشاغل و پاساژ ها درآمد آنها نیز به صفر رسید این مسئله باعث شد که پویش مهربانی بخشش اجاره بها در کشور را اندازی شود.

افراد زیادی در سراسر کشور به این پویش پیوستند و به کمک جامعه و افرادی که بیماری کرونا باعث تضعیف درآمد آنان شده بود آمدند.

در ملایر نیز این پویش به همت مجموعه جمعیت سفیران مهربانی و رسانه ملایربوک راه‌اندازی شد و از اواخر اسفندماه مالکان متعددی به این پویش پیوستند.

همایون مطیعی فعال فضای مجازی در ملایر با اشاره وضعیت راه اندازی پویش مهربانی بخشش اجاره‌بها در ملایر بیان کرد: پویش بخشش اجاره در ملایر مورخه ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۸ به‌صورت متمرکز در مجموعه جمعیت سفیران مهربانی و رسانه ملایربوک با اتکا به حدیث “به اهل زمین رحم کن، تا اهل آسمان به تو رحم کنند” از پیامبر اکرم(ص) راه‌اندازی شد.

وی شعار این پویش در ملایر را «عیدی من به فرزند شما، اجاره‌ اسفندماه» عنوان کرد و گفت: در آغاز این پویش با توجه به عدم پیش‌بینی قرنطینه و شرایط آینده کشور چندان مورد اقبال عمومی قرار نگرفت و چندین مورد انگشت‌شمار به این پویش پیوستند.

مدیر مجموعه رسانه ملایربوک ملایر افزود: با توجه به سیر صعودی کرونا و اعمال قوانین جدی مبنی بر تعطیلی اصناف و بازار، این پویش هم با استقبال بیشتری همراه شد.

وی بیان کرد: در این پویش و در فضای مجازی از صاحبان و مالکین را دعوت به بخشش اجاره‌بهای ماه اسفند و بعد فروردین می‌شد و در راستای تشویق مالکین اقدام به انتشار لیست اسامی کسانی که در این امر خداپسندانه مشارکت می‌کنند در فضای مجازی کردیم.

 

مطیعی به سابقه مردم ملایر در مهربانی و بخشش اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ملایر به شهر واقفان خیراندیش در کشور شناخته می شود و تجربه نشان داده که مردم خیرخواه و نیکوکار این شهر در امور خداپسندانه کوتاهی نمی‌کنند پیش‌بینی استقبال از این پویش می‌شد.

وی تصریح کرد: با توجه به بحرانی شدن شرایط کرونا رفته‌رفته استقبال از این طرح افزایش یافت حتی برخی از مالکین اجاره‌بها چندین واحد را به مستاجرین بخشیدند.

مدیر مجموعه رسانه ملایربوک ملایر تصریح کرد: از آغاز این پویش در ۲۱ اسفندماه تاکنون نزدیک به ۱۱۰ نفر از مالکین ملایری نسبت به بخشش اجاره‌بهای خود اقدام کردند که با یک حساب‌کتاب می‌توان گفت بیش از دویست میلیون تومان اجاره در ملایر بخشیده شده است.

مطیعی گفت: برخی از این اشخاص، مالک چندین باب منزل یا مغازه و یا صاحب پاساژ یا مجتمع تجاری بوده‌اند که اجاره‌بهای اسفند، فروردین یا هردو ماه را بخشیده‌اند.

به گزارش ملایری‌ها؛ ملایر از دیرباز مهد بزرگانی بوده است که باگذشت از مالشان در امر خیر و خداپسندانه سهیم شده‌اند، افرادی همچون سیف‌الدوله که با وقف اموال خود بیش از یک‌صد سال است که ثمره موقوفات وی به یاری نیازمندان شهر ملایر آمده است.

در ابتدای ماه رمضان نیز در رزمایش کمک مؤمنانه ملایری‌ها بیش از هزار بسته معیشتی برای نیازمندان آماده کردند که بازهم نشان‌دهنده گذشت و بخشش مردمان دیار کریم‌خان است.

انتهای پیام/گ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار