نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. تير 1399 - 8:03   |   کد مطلب: 28573
افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و خودرو، گران شدن لبنیات و پر کشیدن قیمت مرغ، یک علامت سؤال بزرگ در ذهن مردم ایجاد می‌کند که چه کسی مسئول این گرانی است و کنترل آن با چه کسی است؟ نقش دولت دراین میان چیست؟

به گزارش ملایری‌ها؛  این روزها اخبار گرانی در صدر تمامی خبرها است و خبرهای افزایش قیمت مسکن، خودرو، گوشت مرغ، لبنیات، لوازم‌خانگی و .. روزانه مخابره می‌شود.

افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و خودرو، گران شدن لبنیات و پر کشیدن قیمت مرغ، یک علامت سؤال بزرگ در ذهن مردم ایجاد می‌کند که چه کسی مسئول این گرانی است و کنترل آن با چه کسی است؟ نقش دولت دراین‌بین چیست؟

افزایش قیمت ارز که مسئولین آن را حباب می‌دانند خود دلیلی برافزایش قیمت‌ها شده است و بازار ارز دارای التهابی فراوان است.

اگر جوانی در شرف ازدواج و در حال تهیه وسایل زندگی خود باشد از وضعیت قیمت‌های روزانه کلافه و ناراحت است.

جوانان مجرد دیگر امیدی برای تشکیل زندگی ندارند و قیمت‌های سرسام‌آور آنان را از ازدواج دور می‌کند و افزایش بی‌حد و قیمت کرایه‌خانه فشار زندگی را بر اقشار کم‌درآمد و کارگران فزونی بخشیده است.

محمد احمدی یکی از جوانان ملایری که تحصیلات و سربازی خود را تمام کرده به دنبال کار و ازدواج است.

وی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: هنگامی‌که به ازدواج فکر می‌کنم هزینه‌های سرسام‌آور خرید وسایل زندگی، اجاره منزل و برگزاری مراسم باعث می‌شود به دیگر به ازدواج فکر نکنم.

وی افزود: قیمت طلا لحظه‌ای به بالا می‌رود و با یک حساب سرانگشتی برای تشکیل یک زندگی چند صد میلیون نیاز است! یک جوان چقدر باید کار و پس‌انداز کند که بتوانند شرایط ازدواج را فراهم کرد.

احمدی تصریح کرد: برای ازدواج وام ۵۰ میلیونی می‌دهد اما آیا با توجه به حقوق در جامعه می‌توان ماهیانه اقساط زیادی را پرداخت کرد.

احمدی عنوان کرد: اگر خانواده‌ها توانایی حمایت از فرزندان خود را نداشته باشند شرایط برای ازدواج بسیار سخت است و با این تفاسیر یک جوان چگونه به فکر آینده و ازدواج باشد.

وی تأکید کرد: چرا کسی به فکر جوانان نیست، مگر غیر از این است که جوانان را موتور محرکه کشور می‌دانند پس چرا اقدامی برای کمک به جوانان نمی‌شود؟

رضا زنگنه کارگر است و در خانه استیجاری زندگی می‌کند، وی نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به گرانی ها در جامعه بیان کرد: علی‌رغم این‌که امسال شاهد افزایش حقوق کارگران بودیم اما هزینه‌های زندگی چند برابر بیشتر از افزایش حقوق بوده است.

وی افزود: این روزها نیز با شنیدن اخبار گرانی مرغ، لوازم‌خانگی، لبنیات و … ‌آه از نهاد همه بلند می‌شود و در صدر این‌ها گرانی مسکن و اجاره‌بها خود باعث درد فراوان شده است.

زنگنه بیان کرد: صاحب‌خانه درخواست چند برابر شدن اجرا بهاء را کرده که از توان من خارج است مجبور شدیم که در مناطق ضعیف‌تر به دنبال اجاره خانه باشیم اما قیمت‌ها سرسام‌آور بالا رفته است و جز حسرت چیزی برای ما نمانده است.

 اگر دولت وظیفه کنترل تورم و گرانی را ندارد، پس چه وظیفه‌ای دارد؟

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به گرانی و افزایش قیمت‌ها در کشور بیان کرد: در نطق چند روز گذشته من از وضعیت گرانی‌ها گلایه کردم.

وی افزود: مردم از وضعیت گرانی‌ها عصبانی هستند و مسئولین باید بیشتر در کنار مردم باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس برای کمک به مرم تصریح کرد: مجلس در بحث مسکن و ارز به جد واردشده و جلسات متعددی برگزارشده است.

بیگی نژاد گفت: آقای نیکزاد که سابقه وزارت را دارد در بحث مسکن ورود پیداکرده است و ارز را هم کمیسیون اقتصادی بررسی می‌کند.

وی بابیان اینکه مجلس تازه‌کار است و ورود به مسائل کشور برای تصمیم‌گیری قدری به طول می‌انجامد تصریح کرد: نمی‌دانیم دولت چه می‌خواهد در این مسئله انجام دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید گفت اگر دولت وظیفه کنترل تورم و گرانی را ندارد پس چه وظیفه‌ای دارد و برای چه آمده است.

وی گفت: اگر فیلم انتخاباتی آقای روحانی است را یک‌بار دیگر بنگریم مشاهده مکرده که وی به‌صراحت بیان می کند که ” اگر مشکلات کشور راه‌حل نداشت من کاندیدا نمی‌شدم”!

بیگی نژاد تاکید کرد: برای کنترل افزایش قیمت‌ها می‌بایست ارز را کنترل کرد چراکه همه گرانی‌ها را به نرخ دلار و ارز گره می‌زنند.

وی گفت: اگر بتوانیم در بازار ارز ثبات ایجاد کنیم بقیه مسائل نیز کنترل می‌شوند اما چون ارز دائم در حال تغییر است بقیه کالاها نیز تغییر می‌کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی حفظ ارزش پول ملی را یکی دیگر از اقدامات برای ثبات در بازار دانست و افزود: حفظ ارزش پول ملی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش عصر همدان؛ این روزها که افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای متعدد و فشار را بر مردم بیشتر شده، انتظار از دولت و مسئولین بالا رفته و می طلبد به‌طور جد به این مسائل ورود پیدا کنند.

امید است که اعضای دولت کنترل وضعیت کنونی و کاهش نرخ کالاهای مختلف بخصوص کالاهای اساسی را در دستور کار خود قرار دهند.

محمد گل محمدی
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار