نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. تير 1399 - 8:43   |   کد مطلب: 28645
شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل در کشور شامل حال باشگاه های ورزشی و به تبع آن باشگاه های بدنسازی نیز شد و با توجه به اینکه این تعطیلی ها چندین ماه به طول انجامیده شرایط باشگاه داری در رشته بدنسازی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ با توجه به محبوبیت ورزش در بین اقشار مختلف باشگاه های مختلف خصوصی و دولتی برای جذب ورزشکاران فعالیت می کنند و یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی در بین جوانان باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام هستند.

محبوبیت رشته های مختلف وابسته به ورزش بدنسازی و پرورش اندام باعث شده تعداد باشگاه های زیادی در شهرهای مختلف کشور در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت کنند و برخی باشگاه ها در مکان های استیجاری دایر هستند.

شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل در کشور شامل حال باشگاه های ورزشی و به تبع آن باشگاه های بدنسازی نیز شد و با توجه به اینکه این تعطیلی ها چندین ماه به طول انجامیده شرایط باشگاه داری در رشته بدنسازی را با مشکل مواجه کرده است.

مهدی فخار رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت باشگاه های بدنسازی در ملایر اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا ۳۰ باشگاه بدنسازی در بخش آقایان و ۱۵ باشگاه در بخش بانوان در ملایر فعالیت داشتند.

وی افزود: پس از شروع کرونا و تعطیلی مشاغل و به تبع آن باشگاه های های بدنسازی، حال باشگاه داران این رشته محبوب زیاد مساعد نیست.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام ملایر به تعطیلی های چندباره باشگاه ها توسط ستاد کرونا اشاره و بیان کرد: پس از بازگشایی باشگاه ها کمتر از یک ششم جمعیت علاقمندان به این رشته در باشگاه ها حضور می یابند.

وی افزود: با شرایط به وجود آمده و تعطیلی های مکرر بیش از ۵۰ درصد از باشگاه های ملایر در آستانه تعطیلی و جمع آوری هستند.

فخار به اشاره به توجه مسئولین به باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام  گفت: با توجه به اینکه در باشگاه ها پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت می شود درخواست توجه بیشتر به این رشته ورزشی را داریم.

وی افزود: باشگاه داران ملایر همگی از شرایط پیش آمده ناراضی و شاید بتوان گفت اکثر آنان در حال وررشکستگی کامل هستند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام ملایر افزایش روز افزون کرایه های املاک را نیز مشکلی فزون بر تعطیلی باشگاه ها عنوان کرد و گفت: پس از شیوع کرونا ۲ باشگاه بدنسازی در ملایر به طور کامل تعطیل شدند.

وی افزود: بالا رفتن کرایه ها و مطالبه کرایه های نجومی از طرف صاحبان امکلاک آن هم در شرایطی که بسیاری از باشگاه ها تعطیل بوده اند وضعیت فعالین این رشته را نامساعدتر کرده است.

فخار گفت: نیمی از باشگاه های بدنسازی ملایر در شرف تعطیلی کامل هستند و در حال فروش دستگاه های ورزشی خود هستند که این امر لزوم توجه به آنان را می طلبد.

وی با بیان اینکه هیچ حمایی از باشگاه های بدنسازی صورت نگرفته است، تاکید کرد: وضعیت باشگاه های بدنسازی این روزها بسیار نامساعد است و نیازمند توجه بیشتری هستند، اگر شرایط به همین منوال پیش برود در آینده شاهد فعالیت ۵ باشگاه در ملایر خواهیم بود.

به گزارش عصر همدان؛ جایگاه ورزش بر هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به محبوبیت رشت ورزشی بدنسازی در بین مردم بخصوص قشر جوان می طلبد که توجه بیشتری به این ورزش و باشگاه داران شود.

محمد گل محمدی
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار