نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. مرداد 1399 - 14:38   |   کد مطلب: 28709
داستان تکراری افتتاح ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر
آقایان چه اصراری بر افتتاح ورزشگاه نیمه‌کاره دارند؟!
پس از بهمن‌ماه دوباره خبر حضور وزیر ورزش در ملایر به منظور افتتاح ورزشگاه نیمه‌کاره 5 هزار نفری این شهرستان منتشر شد، اما به چه قیمتی؟

به گزارش ملایری‌ها؛ بهمن ماه سال گذشته خبر افتتاح ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر با حضور وزیر ورزش و جوانان در خبرگزاری‌ها منتشر شد، خبری که حکایت از تکمیل این ورزشگاه و پایان معطلی ۹ ساله آن داشت.

 

البته یک روز قبل از حضور وزیر ورزش و افتتاح این ورزشگاه که در سال 1389 در جوار بام ملایر  کلنگ‌زنی شده است، فرماندار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه 18 بهمن ماه بیان کرد "هنوز ۵ درصد ورزشگاه تکمیل نشده است. تکمیل ورزشگاه مطالبه مردم است و نباید با افتتاح آن وضعیت ورزشگاه بلاتکلیف بماند."

 

پس از سخنرانی فرماندار و طرح مشکلات ورزشگاه سفر وزیر ورزش به ملایر لغو شد تا وضعیت افتتاح ورزشگاه همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

 

در همان روز لغو سفر وزیر به ملایر ناظر دفتر فنی اداره ورزش و جوانان ملایر در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: "برای تکمیل مرحله نخست ورزشگاه ۵ هزار نفری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که حدود پنج درصد از عملیات اجرایی آن تا مرحله بهره‌برداری باقی مانده است."

 

پس از کش و قوس‌های فراوان ساخت ورزشگاه هفته گذشته بازهم خبر حضور وزیر ورزش از جانب هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس اعلام شد و روز گذشته هم شاهد انتشار خبر افتتاح ورزشگاه با حضور وزیر ورزش بودیم!

 

گویا بازدید از روند ساخت دو پروژه استخر سرپوشیده و افتتاح فاز نخست استادیوم 5 هزارنفری از برنامه‌های حضور وزیر ورزش و جوانان در ملایر در روز شنبه11 مردادماه خواهد بود.

 

نکته قابل توجه پس از انتشار خبر حضور وزیر ورزش در ملایر برای افتتاح فاز نخست ورزشگاه 5 هزار نفری و موضع گیری حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم این شهرستان در ارتباط با این خبر است.

 

حجت‌الاسلام آزادیخواه افتتاح زودهنگام ورزشگاه را ظلم به مردم ملایر و جوانان ورزشکار این شهر دانست و تاکید کرد که زیرساخت‌های پروژه آماده افتتاح نیست.

 

وی با اشاره به 10 ایراد اساسی چون عدم وجود درب و المان ورودی، عدم ساخت ساختمان سرایداری و نگهبان، عدم وجود ساختمان اداری، عدم خرید و نصب انشعاب گاز شهری، عدم تکمیل دیوارکشی، محوطه‌سازی و روشنایی محوطه، نشت و نفوذ آب از سکوها به فضای زیر سکوها، رختکن‌ها، زیرسازی نامناسب پیست دو ومیدانی و نصب نامناسب تارتان(تجمع آب)، عدم فنس‌کشی پشت دروازه، ارتفاع کوتاه نرده های حفاظ تماشاچیان و عدم تکمیل بخشی از پله‌های ورودی به سکوها در این ورزشگاه، آن را آماده افتتاح تشخیص نداد.

 

آزادیخواه عنوان کرد که افتتاح زودهنگام این پروژه میلیاردها تومان به مردم و جوانان ورزشکار این شهرستان ضرر خواهد زد.

 

حال سوال اساسی اینجاست که اگر ورزشگاه آماده نیست چه اصراری بر افتتاح آن وجود دارد؟ آیا همچون استخر شهر اسدآباد قرار است نمایشی افتتاح شود؟

 

گفتنی است پروژه استخر اسدآباد در 19 بهمن سال گذشته با حضور وزیر ورزش و پس از 26 سال افتتاح شد پس از کمتر از 5 ماه دوباره در حال تعمیر است و هزینه‌های هنگفتی برای تعمیر آن تخصیص یافته است.

 

نکته قابل توجه در این میان این است که چرا باید پروژه‌هایی که تکمیل نشده افتتاح شوند؟ اصلا این گونه اقدامات با چه هدفی انجام می‌شود؟

 

 ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر به قصه پرغصه‌ای تبدیل شده که بیش از 10 سال از کلنگ‌زنی آن می گذرد. حالا چرا پس از این همه انتظار با وجود ایراد فراوان به آن باید افتتاح شود؟ مسئولین ورزشی چرا اصرار بر انجام این اقدام برای دومین بار دارند؟

 

محمد گل محمدی

 

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار