نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. آبان 1399 - 8:18   |   کد مطلب: 29130
تأمین بودجه و اعتبار گره کور تکمیل اورژانس ملایر است و در صورت عدم جذب اعتبارات این پروژه امسال نیز تکمیل نمی‌شود.

به گزارش ملایری ها؛ یکی از نیازهای ضروری شهرستان ملایر در سال‌های اخیر تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) بوده است چرا که اورژانس فعلی پاسخگوی مراجعه‌کنندگان نیست.
این پروژه در سال 93 کلنگ زنی شد و ابتدا اوقاف و امور خیریه وظیفه دار ساخت آن را داشت که پس از آن به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد.
ملایر به عنوان پایلوت درمانی جنوب استان شناخته شده است و بیماران از شهرهای اطراف از جمله نهاوند، تویسرکان و خنداب به بیمارستان‌های این شهر مراجعه کرده که نیاز توجه به ساخت اورژانس را چندین برابر می‌کند.
شیوع بیماری کرونا و توجه به این پروژه را چندین برابرمی کند اما وضعیت اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر پس از گذشت 6 سال همچنان در ابهام است.
فریبرز نیاستی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت پروژه اورژانس ملایر اظهار کرد: اورژانس یکی از نیازهای ضروری در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر است.
وی با اشاره به مشکلات اورژانس حال حاضر بیمارستان اظهار کرد: برای راه‌اندازی اورژانس جدید پروژه‌ای به مساحت 4 هزار و 300 مترمربع شروع به کارکرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان به آخرین وضعیت این پروژه اشاره کرد و گفت: ساخت اورژانس ملایر در زیربنایی به مساحت 3 هزار و 200 متر در دست ساخت است که تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی تکمیل این پروژه را کمکی بزرگ به بهداشت و درمان جنوب استان عنوان کرد و افزود: با توجه به وضعیت بیماری کرونا و شیوع آنفولانزا تکمیل این پروژه در رسیدگی به بیماران کمک شایانی به بهداشت و درمان می‌کند.
نیاستی با بیان اینکه تا کنون بیش از 12 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، تصریح کرد: از کل این اعتبارات 6 میلیارد تومان از منابع ملی و 6 میلیارد تومان از داخلی دانشگاه علوم پزشکی استفاده شده است.
وی گفت: برای تکمیل این پروژه 13 میلیارد تومان دیگر منابع نیاز دارد که بر اساس پیش‌بینی این پروژه تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان افزایش هزینه‌ها و تغییر قیمت‌ها را از مهم‌ترین مشکلات تکمیل پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: در صورت ثبات قیمت‌ها با کمتر از 50 درصد مبلغ مورد نیاز پروژه اورژانس ملایر به اتمام می‌رسید.

به گزارش ملایری ها؛ نماینده مردم ملایر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان همدان که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در شهریورماه برگزار شد به اشاره به وضعیت اورژانس ملایر بیان کرده بود که اورژانس ملایر ۳۲ تخت دارد که در صورت اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تا دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.
تأمین بودجه و اعتبار گره کور تکمیل اورژانس ملایر است و در صورت عدم جذب اعتبارات این پروژه امسال نیز تکمیل نمی‌شود.
با توجه به وضعیت کرونا و احتمال همزمانی آن با آنفولانزا در زمستان توجه به تکمیل این پروژه باید یکی از اولویت‌های اصلی شهرستان باشد و امید است در آخرین سال فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد بهره‌برداری از اورژانس ملایر باشیم.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار