نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. فروردين 1400 - 9:42   |   کد مطلب: 29466
شهرستان ملایر پس از چندیدن ماه ثبات رنگ زرد از روز گذشته به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داد که این تغییر وضعیت باعث ایجاد محدودیت های جدید می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ بر اساس آخرین اعلام وضعیت رنگ بندی شهرها توسط  معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین رنگ بندی شهرستان‌های کشور را اعلام کرد.
همانگونه که کارشناسان پیش بینی کرده بودند موج چهارم کرونا پس  وضعیت بازار آخر سال، دید و بازدیدهای ایام نوروز و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم آغاز شد.
در رنگ بندی جدید تعداد شهرهای نارنجی و قرمز افزایش چشمگیری داشته اند و در استان شهرهای همدان،رزن ،فامنین، کبودراهنگ و ملایر نارنجی و تویسرکان و نهاوند قرمز شدند.
شهرستان ملایر پس از چندیدن ماه ثبات رنگ زرد از روز گذشته به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داد که این تغییر وضعیت باعث ایجاد محدودیت های جدید می شود.
در راستای بررسی وضعیت شهرستان و اعمال محدودیت های جدید جلسه ستاد مقابله با کرونا شامگاه دوشنبه در فرمانداری ملایر برگزار شد.

* افزایش 10 برابری موارد بستری بیماران کرونایی در ملایر

محسن ترکاشوند  مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان اظهار کرد: با توجه به آمارها وضعیت کرونا در ملایر به صورت آسانسوری در حال بالا رفتن است.
وی افزود: در تست های کرونا در اسفند ماه در ملایر 200 مورد مثبت به ثبت رسید و این در حالی است که تنها  15 روز ابتدایی سال 600 مورد مثبت کرونا تست گرفته شده است.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر تصریح کرد: روز گذشته ۲۴۱ مورد تست کرونا گرفته شده است که بالای ۵۰ درصد مثبت می شود.
وی با اشاره به جهش شدید بیماری کرونا تاکید کرد: فراگیری پیک چهارم از دیگر پیک های کرونا بیشتر است و باید گفت تازه با وضعیت قرمز کرونا مواجه شده ایم.
ترکاشوند افزود: اگر در پیک های قبلی چند تن از اعضای یک خانواده درگیر می شدند در این پیک تمامی اعضای خانواده از کودکان 2 ساله تا افراد مسن و در تمامی سنین  به کرونا مبتلا می شوند.
وی با بیان اینکه مهمانی ها و حضور مهمانان آلوده منشا اصلی این پیک اس تاکید کرد: در ابتدای فروردین 11 نفر در سه بیمارستان ملایر به لیل ابتلا به کرونا بستری بودند و در روزهای اخیر آمار بستری های کرونا به بالای 100 نفر رسیده که آمار 10 برابر شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر تاکید کرد: با توجه به وضعیت افزایش بیماران کرونایی و افراد بستری پیش بینی می شود در در ارزیابی آخر هفته وضعیت ملایر قرمز شود.

*محدودیت ها شهرهای نارنجی در ملایر اعمال می شود

حسین فارسی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به تغییر وضعیت رنگ در ملایر گروه های شغلی  سه و چهار تعطیل می شود.
وی با اشاره به تشدید بازرسی ها در ملایر عنوان کرد: ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان ممنوع است و خاطیان جریمه می شوند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر با بیان اینکه  ورودی شهرهای سامن، جوکار و زنگنه نیز مسدود می شود، تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در ادارات اجباری است.
وی گفت: با توجه به دستورالعمل  ستاد مقابله با کرونای کشوری در شهرهای نارنجی برگزاری هرگونه تجمع، برگزاری مراسم های فرهنگی و مذهبی، نمازهای جمعه و جماعت و مراسم های آیینی ممنوع است.
فارسی گفت: دانشگاهها،  مدارس، حوزه های علمیه، آموزشگاه‌ها، کتابخانه ها، مهدکودک ها،  استخرها، سینما و تئاتر، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی و مساجد و مصلای ها نیز در شهرهای نارنجی تعطیل هستند.
 وی با تاکید بر رعایت پروتکل ای بهداشتی بیان کرد: از مردم ملایر درخواست می شود برای تغییر وضعیت رنگ کرونا در شهرستان به موارد بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و از انجام دورهمی ها و خروج غیر ضروری از منزل خودداری کنند.

* ملایر آخر هفته قرمز می شود

قدرت الله ولدی فرماندار ملایر نیز در این جلسه با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد: ملایر از شهرهایی است که در دو ماه گذشته ثبات خوبی داشت و کرونا سوغاتی مهمانان نوروزی برای ملایری ها بود.
وی با تاکید بر اینکه   ملایر قطعا تا پایان هفته قرمز می شود بیان کرد:  کرونایی انگلیسی از نمونه‌های قبلی خیلی خطرناکتر است و  امروز کرونا کل خانواده را درگیر می کند و باید مراقبت‌های بهداشتی ویژه انجام شود.
فرماندار ملایر بیان کرد: با توجه به درگیری بخشداری ها در ثبت نام شورای اسلامی روستاها شهرداری ها، سپاه، هلال احمر و نیروی انتظامی مسئولیت ویژه ای در این مدت دارند.
وی با بیان اینکه اولویت اول سلامتی مردم است و همه باید به آن توجه داشته باشند، گفت: بر اساس آمارها هشتاد درصد مبتلایان به کرونا به دلیل دورهمی ها،  مهمانی ها و  دید و بازدید های ایام عید بوده است.
ولدی بیان کرد: وردی های ملایر از میدان انقلاب و استقلال بسته می شود و در سه شهر سامن، زنگنه و جوکار نیز ورود خودروهای غیربومی کنترل می شود.
وی گفت: شاید د هفته ای وضعیت شهرستان نارنجی و قرمز باشد و مردم و اصناف با ستد مقابله با کرونا نهایت همکاری را داشته باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار