نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. فروردين 1400 - 13:14   |   کد مطلب: 29526
چند روزی است که جریان آبی از پارک جنگلی سردار جنگل ملایر به خیابان های شهر رها شده است و به شدت در حال عبور است که باعث تخریب زیرساخت های شهری شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ چند روزی است که جریان آب رها شده از پارک جنگلی سردار جنگل ملایر به سمت میدان سپاه پاسداران و بلوار پارک در حرکت است و به و در آخر سر به جداول ریخته می شود.

شدت حرکت آب علاوه بر خطرات ناشی از تردد خودرو ها احتمال آسیب به زیرساخت ای این منطقه را نیز دارد و سوال این آب از کجا به آین خیابان سرازیر شده است و جریان این امر چیست؟

حسین بابایی شهردار ملایر در پاسخ به خبرنگار ما درباره دلیل وضعیت ایجاد شده در این منطقه بیان کرد: این جریان آب مربوط به خط انتقال آب سد کلان به ملایر است.
وی افزود: در راستای شست و شوی اولیه لوله های خط انتقال و جلوگیری از ورود آب آلوده به مخزن آب آشامیدنی آب رها سازی شده است تا لوله ها تمیز شوند.

آب سبب تخریب زیر ساخت های شهری و آسفالت می شود

شهردار ملایر با بیان اینکه عملیات شست و شوی لوله های خط انتقال امروز قطع می شود بیان کرد: جریان آب باعث آسیب به زیرساخت های شهری شده است.

وی با بیان اینکه جریان آب باعث تخریب آسفالت منطقه منطقه شده است، گفت: در تست اولیه یکبار با توجه به شکستگی لوله آب در خیابان های شهر رها سازی شد.

بابایی گفت: برای هدایت آب به درون فاضلاب شهری مقداری جدول در منطقه کار شده است تا تخریب کمتری را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه می توان برنامه ریزی بهتری برای این امر انجام داد تصریح کرد: با توجه به صحبت های انجام شده امروز شاهد قطع جریان آب در خیابان های شهر خواهیم بود.

جریان آب امروز قطع می شود

محمدرضا ترکاشوند مدیر شرکت آب و فاضلاب ملایر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شست و شوی خط انتقال سد کلان به ملایر را دلیل به وجود آمدن جریان آب در خیابان های شهر ملایر است.

وی با بیان اینکه چندین سال است که پروژه خط انتقال آب به طول انجامیده و شست و شوی خطوط الزامی است تصریح کرد: پروژه فعلا در اختیار پیمانکار امور آب است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب ملایر عنوان کرد: شرایط فنی اجازه تدبیر بهتر و انتقال آب به دریچه فاضلاب را نمی داد و با اتمام عنلیات جریان آب امروز قطع می شود.

با توجه به وضعیت کم آبی و لزوم شست شوی خطوط انتقال آب تدابیر بهتری نسبت به رها سازی آب سد کلان به داخل خیابان های شهر باید اندیشیده می شد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار