نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. تير 1400 - 8:46   |   کد مطلب: 29718
بحران کم آبی در کمین روستاهاست؛
احتمال آبرسانی به ۱۵ روستای ملایر با تانکر
امروز زنگ خطر بحران آب در شهرهای مختلف کشور شنیده می شود و احتمال زیاد شاهد مشکل کم آبی در بسیاری از نقاط خواهیم بود.

به گزارش ملایری‌ها ؛ شرایط آب کشور ایران امسال در وضعیت خاصی قرار دارد و با توجه به گرمای هوا وضعیت کمبود بارش های بحران آب از مهمترین اخبار در گوشه و کنار کشور است.

این روزها اگر در صفحه های مختلف خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و نشریات جست و جویی کنیم قطعا یکی از اخبار مهم آنها بحث کمبود آب و مشکلات ناشی از آن است.

امسال بارش ها در کشور بسیار پایین بود و بسیاری از کشاورزان چاه های کشاورزی را زودتر از موعد همه ساله روشن کردند و از طرف دیگر گرمای شدید هوا سبب مصرف بالای آب شده است.

امروز زنگ خطر بحران آب در شهرهای مختلف کشور شنیده می شود و شهرستان ملایر این قاعده مستثنی نبوده این بحران نیز در کمین نقاط مختلف شهرستان است.

محمدرضا ترکاشوند مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت کم آبی در شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده در شهرستان با بحران سخت کم‌آبی مواجه نخواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر چند روستای ملایر که از آب چشمه و قنات برای شرب استفاده می کنند با توجه به کاهش بارندگی و کم شدن میزان آب آنها مشکل آب دارند.

ترکاشوند بیان کرد: هم اکنون به پنج روستای شهرستان به صورت هفتگی و در سه مرحله با تانکر آبرسانی می شود اما در روستاهای بزرگ شهرستان مشکل کم آبی وجود ندارد.

وی به کاهش آب هنگام قطعی برق اشاره و تصریح کرد: در برخی از ایستگاه های پمپاز با توجه به اینکه تولید آب سر به سر است قطعی برق باعث قطع آب می شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر با بیان اینکه کمبود زیربنایی در مسئله آب شهرستان وجود ندارد تصریح کرد: گرمای هوا باعث افزایش مصرف آب شده است

وی گفت: با توجه به گرمای شدید هوا و کاهش بارش ها و مصرف بالای مشترکین احتمال دارد ۱۵ روستای شهرستان با مشکل آب مواجه شوند.

ترکاشوند بیان کرد: در صورت مشکل برای این ۱۵ روستا با تانکر آبرسانی می شود و تدابیر لازم برای این مسئله پیش بینی شده است.
شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف آب باید سرلوحه تمام مشترکین در شهرستان باشد بیان کرد: برای جلوگیری از قطع آب باید به مصرف آب توجه ویژه داشت و از هدر دادن آب جلوگیری شود.

به گزارش ملایری‌ها ؛ گرمای هوا و کاهش بارندگی ها قطعاً سهم بسزایی در کمبود آب و بحران احتمالی که در محافل مختلف از آن صحبت می‌شود دارد اما نباید همه مسائل را به این مطلب گره زد و باید توجه ویژه ای به مسائل زیربنایی داشت تا همه مردم از آب شرب سالم بهره مند شوند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار