نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. مرداد 1400 - 8:17   |   کد مطلب: 29883
بر اساس اعلام مسئولین روزانه تا ۵۲ تن مرغ گرم و منجمد در شهرستان توزیع می شود اما انتقاداتی در سیستم توزیع مرغ وجود دارد و برخی فروشندگان محصولات پروتئینی نسبت به عدم برقراری تعادل در توزیع این محصول گلایه دارند.

به گزارش ملایری‌ها؛  در روزهای اخیر باز هم شاهد صفی شدن مرغ با عنوان دولتی شده ایم و همه روزه تجمعات فراوانی در جلوی مرغ فروشی های سطح شهر برای دریافت مرغ وجود دارد.

بر اساس اعلام مسئولین روزانه تا ۵۲ تن مرغ گرم و منجمد در شهرستان توزیع می شود اما انتقاداتی در سیستم توزیع مرغ وجود دارد و برخی فروشندگان محصولات پروتئینی نسبت به عدم برقراری تعادل در توزیع این محصول گلایه دارند.

یکی از فروشندگان محصولات پروتیینی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: متاسفانه نظارتی بر نحوه توزیع مرغ در شهرستان وجود ندارد.

وی افزود: همه فروشندگان مواد پروتئینی دغدغه معیشتی داشته و با توجه به دریافت مجوز حق توزیع مرغ را دارند.

این فروشنده بیان کرد: برخی فروشندگان چندین تن مرغ دریافت می کنند و سهم برخی به صد کیلو گرم هم نمی رسد و نیاز به تجدید نظر در نحوه توزیع مرغ است.

وی تاکید کرد: با توجه به نحوه توزیع در جلوی برخی فروشگاه ها صف های طولانی شکل گرفته و به برخی فروشگاه ها مرغ تعلق نمی گیرد که با برنامه ریزی بهتر هم می توان به معیشت تمامی مرغ فروشی ها کمک کرد هم از صفوف طولانی جلوگیری کرد.

هر کس سالم‌تر است مرغ بیشتری دریافت می‌کند!!!

کامران زنگنه رییس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان ملایر در پاسخ به خبرنگار ما درباره نحوه توزیع مرغ اظهار کرد: با توجه به نیاز مردم روزانه تا ۵۲ تن مرغ گرم و منجمد در شهرستان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه امروز ۱۰ تن مرغ گرم و ۷ تن مرغ منجمد در شهرستان توزیع شده است، تصریح کرد: نظارت خاصی بر روی فروش مرغ در شهرستان صورت گرفته و فروشندگانی که سلامت کار داشته و سالم کار کنند سهمیه بیشتری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره صمت ملایر با اشاره به توزیع مرغ در بین ۴۰ واحد مرغ فروشی در سطح شهرستان تاکید کرد: متاسفانه برخی فروشندگان مقداری از مرغ دولتی را پنهان کرده و به صورت آزاد و یا شنیسل شده به فروش می رسانند.

وی گفت: با همکاری بسیج، اتاق اصناف، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت بر روند توزیع مرغ نظارت می شود و حتی در برخی از فروشگاه ها بازرسین هنگام فروش مرغ حضور دارند.

زنگنه تاکید کرد: تمامی مرغ فروشی های شهرستان تحت نظر صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کنند و حتی کسانی هم که مرغ را از شهرستان های دیگر وارد می کنند باید با این اداره هماهنگی های لازم را داشته باشند.

به گزارش عصر همدان؛ با سرکشی از مرغ فروشی ها مرغ با قیمت آزاد به راحتی به دست می آید و حتی شنیسل مرغ با قیمت هر کیلوگرم بیش از ۶۰ هزار تومان هم به فروش می رسد.

متاسفانه این روزها با توجه به قرارگیری در پیک پنجم کرونا صفوف طولانی مرغ می تواند عاملی برای شیوع این بیماری باشد.

شفاف سازی بهترین راه برای توزیع مرغ است و بر اساس اعلام رییس اداره صمت نزدیک به ۴۰ واحد مرغ فروشی در سطح شهرستان فعالیت داشته و سهمیه مرغ دریافت می‌کنند و با در نظر داشتن این امر که بخش های مختلف در بازرسی مرغ با این اداره همکاری می کنند آیا نمی‌توان علاوه بر تقسیم عادلانه مرغ نظارت کامل نیز بر توزیع آن داشت؟

مرغ فروشان خواستار انتشار لیست عرضه مرغ و میزان تحویل به هر مرغ فروشی هستند لذا شایسته است اداره صمت لیست کامل توزیع مرغ در فروشگاه های مختلف را بر حسب میزان بار تحویلی منتشر نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار