نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. مهر 1400 - 8:54   |   کد مطلب: 30228
درحالی‌که ملایر دارای دو پارک بانوان اختصاصی اما این دو مکان هر دو تعطیل هستند و بانوان امکان استفاده از آن را ندارند.

به گزارش ملایری‌ها؛ چندین سال است که ملایر دارای یک پارک اختصاصی بانوان است که به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راه‌اندازی و در اختیار بانوان گذاشته‌شده است.

وجود یک فضای اختصاصی برای تفریح و ورزش بانوان علاوه رضایت عمومی باعث ایجاد شورونشاط در بین این قشر از جامعه می‌شود.

شهرداری ملایر نیز در راستای ایجاد نشاط و سلامتی، رفع نیازهای فرهنگی، ایجاد تحرک و انگیزه در بانوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق مشارکت‌های اجتماعی  مهرماه امسال اقدام به افتتاح دومین پارک اختصاص بانوان کرد.

این مکان تفریحی واقع در بلوار شهید تاجوک و در بلوار شهید تاجوک به وسعت یک هکتار از موقوفه حاج نظر نصیری احداث شده و برای افتتاح آن بیش از 15 میلیارد ریال هزینه شده است

 

وجود دو پارک اختصاصی برای بانوان یکی از نقاط درخشانی است که می‌تواند ملایر را در کشور نمایان کند اما وجود برخی مشکلات باعث شده بانوان ملایر نتوانند از این دو فضا بهره کافی ببرند.

پس از شیوع بیماری کرونا و بحث تعطیلی اماکن مختلف نخستین پارک بانوان جنب پارک سیفیه  بسته شد و بانوان ملایری امکان استفاده از آن را ندارند.

اما با تغییر رنگ‌بندی کرونایی در کشور همچنان تابلو تعطیل است بر سر درب این پارک نقش بسته است و بانوان منتظر بازگشایی این مکان هستند.

*پارک بانوان اوقاف نیاز به تعمیر دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوذر عباسی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی پارک بانوان اظهار کرد: علی‌رغم کرونا بسته بودن این پارک نیاز به تعمیرات است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر افزود:  مشکل پارک بانوان وضعیت قسمت پیاده‌روی آن است که نیاز به تعمیرات دارد.

وی گفت: بررسی‌های لازم در برای تعمیرات موردنیاز پارک بانوان ملایر در حال انجام است و پس از انجام آن پارک بانوان ملایر بازگشایی می‌شود.

* پارک بانوان شهرداری افتتاح نشده نیاز به رفع مشکل تأسیسات دارد

علی‌رغم افتتاح دومین پارک بانوان ملایر در اوایل مهرماه اما گویا این مکان افتتاح نشده نیاز به تکمیل تأسیسات دارد و بانوان ملایر از استفاده از این پارک نیز محروم هستند.

این پارک که در اوایل مهرماه و با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان به بهره‌برداری رسید اما گویا فقط به‌منظور ورزش صبح گاهی بانوان استفاده می‌شود.

حتی قرار بود که در پارک بانوان شهرداری  واقع در بلوار شهید تاجوک ملایر آموزش دوچرخه‌سواری  بانوان و کودکان برگزار شود که آن نیز به دلیل نیاز به تعمیرات تأسیساتی کنسل شد.

بانوان ملایر انتظار داشته که مشکلات این‌که مهر اختصاصی بر روی آنان زده‌شده است برطرف شود تا بتوانند از فضاهای تفریحی آن استفاده کنند.

با توجه به اینکه در تعطیلی دوران کرونا بهترین فرصت برای اجرای تعمیرات در پارک بانوان اوقاف ملایر اما از این زمان استفاده‌نشده و همچنان این پارک تعطیل است  و زمان بازگشایی آن مشخص نیست.

فرارسیدن فصل سرما نیز باعث شده که کمتر از فضاهای تفریحی و پارک‌ها استفاده شود و شاید بتوان گفت که زمان زیادی برای استفاده بانوان از این دو پارک  در سال 1400 وجود ندارد.

 

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار