نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. آذر 1400 - 10:12   |   کد مطلب: 30604
با پیگیری‌های شهرداری ملایر و حمایت‌های مسئولین مختلف شهرستان بالاخره طلسم پیگیری و خرید عمارت منصوری شکسته شد و توافق خرید خانه منصوری با وراث حاصل شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ خانه منصوری یکی از بناهای تاریخی مربوط به دوران قاجار موجود در شهر ملایر است که حفظ و نگهداری از این بنای تاریخی سال‌های سال موردتوجه بود.

این بنای تاریخی در سال‌های گذشته در فهرست آثار ملی قرار گرفت اما از این فهرست خارج شد و در این سال‌های دغدغه‌های فراوانی برای حفظ و مرمت آن وجود داشت.

در ماه‌های اخیر و پس از تخریب سریالی عمارت های قدیمی و تاریخی همچون مدرسه ظفر و خانه شیری در استان همدان نگرانی‌هایی در رابطه با خانه منصوری وجود داشت که این بنا جای خود را به واحدهای آپارتمانی سر به فلک کشیده دهد.

در سال‌های اخیر در طرف شهرداری و شورای شهر ملایر پیگیری‌های متعددی برای خرید این عمارت از وراث انجام شد که با توجه به قرارگیری ملک در یک موقعیت خوب شهری همواره خرید آن به بن‌بست برمی‌خورد.

در دوره جدید شهرداری و با پیگیری‌های مجید فرجی شهردار ملایر و حمایت‌های مسئولین مختلف شهرستان بالاخره طلسم پیگیری و خرید این عمارت شکسته شد و توافق خرید خانه منصوری با وراث حاصل شد.

حسین فارسی سرپرست فرمانداری ملایر با اشاره به روند تملک عمارت مصوری توسط شهرداری ملایر اظهار کرد: این بنای تاریخی پس از 30 سال تعیین تکلیف شد و شهرداری ملایر آن را تملک کرد.

وی حفظ و احیای بناهای تاریخی در سطح شهرستان را یکی از وظایف مهم برشمرد و گفت: خانه منصوری یکی از بناهای مهم و تاریخی این شهر است که روند طولانی برای مالکیت و حفظ این بنا بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و ورثه منصوری طی شد.

سرپرست فرمانداری ملایر با اشاره به اینکه درگذشته یک‌بار این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی قرارگرفته بود تصریح کرد: با پیگیری وراث این بنا از فهرست آثار ملی خارج‌شده بود و افرادی به دنبال خریداری و ساخت واحدهای مسکونی در این ملک بودند.

وی گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های تا هفته آینده با توجه به توافقات انجام‌شده بین شهرداری و وراث منصوری، اقدامات لازم انجام و خانه منصوری تحویل شهرداری داده می‌شود.

فارسی گفت: اداره میراث فرهنگی نیز پس از تملک این ملک آماده مرمت این بنای تاریخی است تا علاوه بر حفظ و حراست از این بنای تاریخی به یک مکان فرهنگی گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار