نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مرداد 1401 - 10:46   |   کد مطلب: 31226
رسول سلامی جوانان ملایری یکی از کسانی است که در سال‌های متمادی با تلاش و پشتکار و با نگرشی صحیح قدم درراه صنعت چاپ گذاشته و امروز توانسته به‌عنوان یک برند مطرح خود را در کشور معرفی کند.

به گزارش ملایری‌ها؛ وقتی صحبت از کارآفرین و کارآفرینی می‌شود ناخودآگاه ذهن به سمت افرادی می‌رود که مسیری پرزحمت را در طی چندین سال پیموده و اکنون به فردی موفق تبدیل‌شده‌اند، کسانی که با پشتکار خود قله های خواستن را فتح کرده  و به فردی موفق تبدیل شده اند.

مسیر کارآفرینی همواره با چالش‌های فراوانی همراه است و چه بسیار افرادی هستند که در این مسیر شکست‌خورده و در مقابل مشکلات توانسته‌اند قد علم کنند و شاید بیراه نباشد گفت که تعداد این افراد بسیار بیشتر از کارآفرینان موفق است.

اما کارآفرینانی که امروز دیده می‌شوند بی‌شک در سال‌های سختی کمر همت بسته و درراه پرپیچ‌وخم و تلاطم سختی‌ها مقاومت کرده‌اند تا آن‌ها به‌عنوان یک فرد موفق یاد ‌شود و بی‌شک اکثر کارآفرینان موفق درراه شکست‌هایی داشته‌اند اما این شکست‌ها سبب نشده که از اهداف خود چشم‌پوشی کنند و با تمام توان و با نگاه به آینده راه خود را ادامه داده‌اند.

رسول سلامی از جوانان ملایر یکی از همین افرادی است که در سال‌های متمادی با تلاش و پشتکار و با نگرشی صحیح قدم درراه صنعت چاپ گذاشته و امروز توانسته به‌عنوان یک برند مطرح خود را در کشور معرفی کند.

نکته قابل‌توجه درباره این کارآفرین ملایری این است که موفقیت‌های حال سبب نشده که کار خود را متوقف کند و با برنامه‌ای دقیق نگاه به آینده‌ای موفق دارد.

رسول سلامی کار خود را در پایان دهه دوم زندگی خود و در سن 19 سالگی از یک مغازه کوچک آغاز کرده و وارد صنعت چاپ‌شده است.

روزهایی که برای بسیاری از جوانان روزگار دانشجویی و سرگرمی با درس و کلاس است برای سلامی معنایی دیگر داشت و او قدم در راهی گذاشت که شاید بسیاری آن را قدم برداشتن در مسیر اشتباه می‌دانستند.

زمانی که همه موفقیت را در ادامه تحصیل و کسب مدارک مختلف دانشگاهی می‌دانستند رسول از درس و دانشگاه انصراف داد و قدم در راهی گذاشت که برای خودش آینده‌ای روشن تصور کرده بود و با همراه با یکی از دوستانش در یک مغازه 14 متری دریکی از خیابان‌های فرعی ملایر کار چاپ سیلک را آغاز کرد.

قدم درراه خدمت به میهن در سربازی را شاید بتوان نخستین چالش پیش روی رسول و شریکش دانست و در این دوران علاوه بر هزینه‌های جاری کارگاه کوچک خود هزینه‌های روزانه زندگی دو نفرشان هم از این کارگاه کوچک کسب می‌کردند و تمام تلاششان این بود که این چالش را پشت سر بگذارند.

رسول می‌گوید هنوز موقع بیان همه چالش‌ها و مشکلات آن موقع نرسیده است و مصمم به ادامه راه در صنعت چاپ است تا نام خود را جهانی کند.

نخستین اسمی که برای مجموعه خود انتخاب می‌کند "آل طه" بود اما به دلیل قوانین ارشاد این نام رد می‌شود و مجوز چاپ سیلک، اپست و دیجیتال را بانام "نواندیش" در سال 94 دریافت می‌کند و خود می‌گوید حتی در انتخاب اسم نیز دنبال نوآوری بودیم و این نام را انتخاب کردم.

ایده و نوآوری در یک دستگاه چاپ و چاپ رنگی روی پارچه سکوی پرتابی برای این کارآفرین ملایری می‌شود و کار با یک کارفرمای گرگانی و چاپ رنگی روی ساک دستی مسیر کاری او را تغییر می‌دهد.

رسول حالا کار را به‌تنهایی به دست گرفته و بازاریابی قوی و اجرای یک‌تنه تمامی کارهای از طراحی تا چاپ گرفته تا پخش در بین مشتریان انجام می‌دهد و قدم‌های خود را استوار برای رسیدن برای اهداف برمی‌دارد.

سلامی در سال 1395 نخستین نیروی کار را استخدام می‌کند و در سال 1396 دومین نفر را به مجموعه خود اضافه می‌کند و حال او در با پشت سر گذاشتن سختی‌های بسیار شده و کم‌کم سرعت پیشرفت او افزایش می‌یابد.

سال 1396 برای رسول بسیار متفاوت است چراکه او قدمی بزرگ برمی‌دارد و یک محل 220 متری دریکی از بهترین نقاط شهر اجاره می‌کند و تعداد نیروهای کار خود را به 5 نفر ارتقا می‌دهد، هرچند بسیاری این کار او را با ریسک بالا می‌دانند اما عزم و اراده رسول برای رسیدن به اهداف فراتر از همه این‌هاست و نه‌تنها قدمی پس نمی‌کشد بلکه با عزمی راسخ راه خود را ادامه می‌دهد.

دیگر همه می‌دانند که نام نواندیش با موفقیت عجین شده است و ثمره تحمل و مقاومت در برابر سختی‌ها و ایده پردازی و تلاش باعث اتصال نام برند به نام سلامی شده است و برند شدن در چاپ هدایای تبلیغاتی در کشور امروز ثمره یک دهه تلاش رسول سلامی با همراهی گروه قوی خود است و کسانی که دنبال چاپ این هدایا هستند حتماً از نواندیش یادی می‌کنند.

سلامی در این سال‌ها از قدرت فضای مجازی نیز غافل نشده است و همراه با پیشرفت و فراگیر شدن رو به‌روز شبکه‌های اجتماعی در این فضا نیز باقدرت واردشده است.

امروز 12 نفر در کنار سلامی فعالیت داشته و برند نواندیش در سراسر کشور خودنمایی می‌کند و این نیست به‌جز عزم و اراده‌ای که پشت این کار بوده است.

هرچند امروز حداقل روزانه 10 سفارش خارج از استان همدان بانام نواندیش ارسال می‌شود اما این موفقیت‌های کسب‌شده نتوانسته سلامی را متوقف کند و برنامه او حرکت به سمت صادرات تا پایان سال 1402 است و انحصار در هدایای تبلیغاتی است.

امروز سلامی بزرگ‌ترین دارایی خود را پول و درآمد نمی‌داند، بلکه مشتری‌هایش بزرگ‌ترین سرمایه او هستند واصلی‌ترین هدفش رضایت مشتری است.

رسول سلامی از نمونه افراد انگشت‌شماری است فعل خواستن را دقیق صرف کرده‌اند و قدم‌به‌قدم درراه کسب موفقیت تلاش کرده‌اند و در این راه پرتلاطم مشکلات سد راه آنان نبوده بلکه پله‌ای برای رسیدن به هدف‌های بزرگ‌تر بوده است.

انتهای پیام/گ

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار