نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. ارديبهشت 1402 - 9:32   |   کد مطلب: 32400
جشنواره گردشگری "در مسیر سفید کوه" در مسیر روستاهای انجیره تا انوج با حضور گسترده مردم برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛  یکی از ظرفیت های ویژه ایران طبیعت زیبا و بکر و آثار باستانی بی نظیر است که با توجه سابقه  تاریخ و تمدن ایران و طبیعت چهار فصل این ویژگی ها در گوشه گوشه کشور وجود دارد.
سفید کوه یکی از دهستان های بخش سامن ملایر است که دارای ظرفیت‌های پنهان گردشگری از طبیعت زیبا گرفته تا آثار باستانی موجود در آن چشم توجه به آن چشم هر ببنده ای را به به خود خیره می کند.

 

قلعه هشت هزار ساله انوج، مقبره، مقبره بابا حسین  یا آرامگاه حضرت یوشع بن نوح، سد خاکی، دستکندی که به گفته اهالی بیش از 4 کلیومتر طول دارد تنها بخشی از  ظرفیت  بینظیر این منطقه است که باعث شده که در راستای شناساندن و معرفی هر چه بیشتر این مسیر مسئولان شهرستان و بخش سامن جشنواره "در مسیر سفید کوه" را برگزار کنند.

طبیعت سرسبز و زیبا، آثار باستانی، و روستای پلکانی تنها بخشی از ویژگی های بینظیر این دهستان است اما این موقعیت ویژه کمتر معرفی شده است و جشنواره گردشگری "در مسیر سفید کوه"  که با استقبال خوبی از طرف مسافران و مردم ملایر فرصتی ویژه  برای نمایاندن ظرفیت‌های پنهن این بخش بود.

داود خیری بخشدار سامن در حاشیه برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران اسلامی دارای پتانسل های بسیاری در بخش‌های از جمله  حوزه گردشگری و حوزه میراث فرهنگی است.
وی افزود:  دهستان سفیدکوه منطقه ای بکر و دست نخورده با ظرفیت های ویژه گردشگری وو کشاورزی است که توجه به آن می تواند باعث  شکوفا شدن اقتصاد مردمی شود.

بخشدار سامن گفت: وجود ظرفیت های ویزه در دهستان سفیدکوه از جمله  چشمه‌زارها، و کوه های بسییار بکر و دست‌نخورده و آثار باستانی بینظیر زمینه ای برای برگزاری جشنوارهگردشگری "درمسیر سفیدکوه" بود.

 

وی گفت: هدف از این برگزاری این جشنواره در مرحله اول ایجاد شور  و  نشاط اجتماعی و کمک به رونق اقتصادی جامعه و   وحضوز میران برطرف کردن مشکلات روستاییان یود.

خیری با اشاره به مسیر برگزاری جشنواره تصریح کرد: جشنواره در مسیر 20 کیلومتری از روستای انجیره آغاز که حضار از روستای های بهاره، قلعه علیمرادخواه، انجیره، زاغه انوج و انوج بازدید کردند.

 

وی افزود: اهالی روستاهای دهستان سفید کوه استقبال حوبی از این جشنواره داشتند و پیاده روی خانوادگی روستای انوج در کنار سد خاکی این روستا پایان بخش این جشنواره بود.

بخشدار سامن رونق اقتصادی و شکوفایی ظرفیت‌های ویژه این منطقه را از دیگر اهداف مهم برگزارجشنواره دانست و  تصریح کرد:  بخش سامن دارای بیش از 30هزار نفر جمعیت است که گردشگری و شورجات ظرفیت ویژه این بخش است منطقه ویزه اقتصادی به طودی در این منطقه راه اندازی می شود.

 

وی با بیان اینکه دهستان سفید کوه نیز با 10 روستا و جمعتی بالغ بر5 هزار نفر  است ، تصریح کرد: جشنواره "در مسیر سفید کوه" به همت بخشداری و دهیاری روستاهای دهستان سفید کوه و کمک ادارات ملایر برگزار شد.

 

به گزارش ملایری‌ها؛  دهستان سفیدکوه از مناطق بکر و بینظیری است که توجه به ظرفیت های گردشگری ویژه آن بخصوص در فصل بهار با طبیعت چشم نواز آن می تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد.
برگزاری جشنواره های همچون "در مسیرسفید کوه" در کنار توجه به زیرساخت‌ها می تواند باعث رونق هر چه بیشتر گردشگری در این منطقه شود و دستان سفیدکوه را به یک منطقه ویژه در کشور تبدیل کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار