نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. آبان 1402 - 8:58   |   کد مطلب: 32993
دانش‌آموزان روستای مدرسه دره‌امیدعلی این روزها در حسینیه و مسجد کلاس‌های درس خود را برگزار می‌کنند و این امر باعث انتقادات فراوانی در سطح شهرستان ملایر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ دانش‌آموزان روستای مدرسه دره امید علی این روزها در حسینیه و مسجد کلاس‌های درس خود را برگزار می‌کنند و این امر باعث انتقادات فراوانی در سطح شهرستان ملایر شده است.

درهامیدعلی، روستایی از توابع بخش سامن شهرستان ملایر است که در فاصله ۴۶ کیلومتری شهر ملایر قرار دارد.

مردم این روستا از مشکلات آموزشی این روستا و عدم توجه و پیگیری مسئولین گلایه دارند.

بر اساس اعلام اهالی متأسفانه این روستا هم اکنون محروم از مدرسه است و دانش‌آموزان به‌ناچار در مسجد و حسینیه‌  مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که مسجد و حسینیه نه‌تنها از سیستم گرمایشی ضعیفی برخوردار است؛ بلکه از امکانات اولیه یک مدرسه به‌عنوان مرکز آموزشی برخوردار نیست.

* مدرسه روستا دارای کد تخریب بود

رئیس اداره آموزش‌وپرورش منطقه سامن در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره دلایلی برگزاری کلاس‌های درس دانش‌آموزان این مدرسه در مسجد و حسینیه اظهار کرد: مدرسه روستای دره‌امیدعلی دارای کد تخریب بود که به‌ناچار به جابه‌جایی مدرسه بودیم.

محمدتقی تركاشوند  گفت: با بک خیر  برای ساخت مدرسه به توافق رسیدیم و  اولین امر برای این ساخت مدرسه جدید پیداکردن یک زمین برای ساخت بود.

وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌ها،  اهالی زمین مناسبی برای ساخت مدرسه را ندارند و زمینی را نیز که در نظر گرفته شد  قابل‌ساخت نبود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش منطقه سامن  بیان کرد: به‌ناچار مجبور شدیم مدرسه قدیمی را تخریب تا در همان محل مجدداً مدرسه جدید را احداث کنیم.

وی گفت: بیش از سه بار با مسئول ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان به دنبال مکان جدید و حتی اجاره‌خانه مسکونی برای مدرسه بودیم؛ اما اهالی همکاری لازم را برای تخصیص یک مکان نداشتند و به‌ناچار مدرسه را به حسینیه منتقل شد.

* بهمن مدرسه جدید به بهره‌برداری می‌رسد

 

ترکاشوند بیان کرد: مدرسه روستای دره‌امیدعلی دارای ۴۳ دانش‌آموز درس است که پیگیر فراوانی از طرف مسئولین برای رفع این مشکل انجام شد

وی با اشاره به نیاز مبرم برای تخصیص بودجه برای ساخت این مدرسه تأکید کرد: یکی از مشکلات انتقال مدرسه به حسینی نبود گازکشی مسجد بود

رئیس اداره آموزش‌وپرورش منطقه سامن   عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از طرف آموزش‌وپرورش سامن حسینیه را گازکشی کردیم تا دانش‌آموزان از جای مناسب‌تری برای درس‌خواندن داشته باشند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت مدرسه حدید عنوان کرد: مدرسه جدید هم اکنون در دست پیمانکار است و در صورت مساعد بودن شرایط آب‌وهوایی تا بهمن  عملیات احداث آن به پایان می‌رسد.

ترکاشوند با بیان به‌اندازه کل منطقه سامن برای مدرسه روستای درهامیدعلی پیگیری داشته‌ام، عنوان کرد: مکاتبات فراوانی با نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص بودجه به برای تسریع در ساخت این مدرسه شده است.

وی گفت:  پیش از اینکه مدرسه را به حسینیه منتقل کنیم با پیگیری انجام شده مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان و گروه ۴۳ امام علی سپاه نیروی زمینی ۳ دستگاه کانکس برای این کلاس‌های درس این روستا اختصاص داده شد؛ اما با مخالفت اهالی کلاس‌ها در کانکس برگزار نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ با توجه به پیگیری‌های انجام شده و وضعیت کلاس‌های درس در این روستا می طلبد مسئولان شهرستانی و استانی اهتمام ویژه‌ای برای ساخت مدرسه روستای دره‌امیدعلی داشته باشند تا شاهد حضور مجدد دانش‌آموزان این روستا در مدرسه و جلوگیری از آسیب نبود امکانات تحصیلی به دانش آموزان بود.
انتهای خبر/گ

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار